Zatvara se stotinjak Konzumovih trgovina

Građane Rijeke i Osijeka iznenadilo je ‘novogodišnje’ zatvaranje dvaju velikih Konzumovih prodajnih centara. Iz Agrokora su objasnili što se krije iza ove mjere izvanredne uprave i hoće li biti još sličnih poteza.

Izvanredna uprava Agrokora tvrdi da zatvaranje centara u Rijeci i Osijeku na predstavlja nikakvu izvanrednu mjeru. ‘Riječ o najavljenoj optimizaciji prodajne mreže u sklopu koje se planira zatvoriti stotinjak prodajnih mjesta’, pojasnili su iz Agrokora za tportal.

Prodavaonice u Rijeci i Osijeku donosile su gubitke i prema zaključku uprave Konzuma nisu imale poslovnu perspektivu. ‘Konzum je i dosad svake godine zatvarao dio trgovina u skladu s tržišnim okolnostima te tako optimizirao upravljanje svojom prodajnom mrežom kao dio redovne maloprodajne prakse.

U sklopu procesa restrukturiranja fokus je stavljen na povećanju efikasnosti i profitabilnosti svakog pojedinog dijela kompanije uz očuvanje radnih mjesta, a sve s ciljem realizacije dugoročno održivog poslovanja’, poručuju iz Agrokora.

Pritom naglašavaju da prilikom restrukturiranja posebna pažnja posvećuju Konzumovim zaposlenicima i očuvanju njihovih radnih mjesta kroz preraspodjelu na nova radna mjesta u blizini prebivališta ili prema dogovoru. Tako su svim djelatnicima zatvorenih centara u Rijeci Osijeku osigurana radna mjesta u prodavaonicama u blizini.

Prema dostupnim podacima do kraja rujna ugašeno je oko 60-tak Konzumovih trgovina, ali kako je riječ uglavnom o manjim kvartovskim dućanima, zatvaranja nisu izazvala toliku pozornost javnosti kako u slučaju većih prodajnih centara u Rijeci i Osijeku.

Zatvaranje poslovnog prostora Konzumove prodavaonice u Tower centru Rijeka poklopilo se s istekom ugovora o zakupu. U Agrokoru ističu da cijena najma nije bila razlog za zatvaranje već je presudio nedovoljan promet.

Glavni problemi s kojima se suočava Konzum, a zbog kojih se teško nosi s konkurencijom su: nizak koeficijent obrtaja robe, neoptimalni prodajni prostori i neprofitabilnost dijela prodavaonica. Analize pokazuju da najbolje rezultate postižu prodavaonice srednje veličine (do 3.500 kvadrata prodajne površine), a značajni dio Konzumovih prodavaonica prelazi taj format što ugrožava produktivnost sustava. Problem predstavlja i dio malih i srednjih kvartovskih dućana koji će se također morati ugasiti zbog nerentabilnosti.