ZAGREBAČKI GUP Izostavljena tramvajska pruga Zapruđe-Sloboština-Savski gaj?

Svjedoci smo  najnovijih previranja u Gradskoj skupštini Grada Zagreba oko usvajanja Generalnog urbanističkog plana (op.a GUP-a). Na prošlotjednoj sjednici podneseno je 86 amandmana: HDZ ih je podnio 15, Bandićeva Stranka rada i solidarnosti 65, a šest gradonačelnik Milan Bandić. U sklopu aktualnog GUP-a ugurao se jedan od zanimljivih projekata: tramvajska linija u Novom Zagrebu, Zapruđe – Sloboština – Savski Gaj.

Temeljni ogranak HDZ-a Sloboština je 5. veljače  na čelu s predsjednikom Antoniom Pavlečićem uputio dopis prema nadležnim institucijama po pitanju tramvajske linije u Novom Zagrebu, Zapruđe – Sloboština – Savski Gaj.

Cijela priča vuče svoje korijenje od 29. prosinca 1971. godine kada je usvojen prvi GUP Grada Zagreba, a u kojem postoje koridori za uspostavom gradnje tramvajske pruge (šinskog sustava) od Zapruđa do naselja Sloboština, ali i do Savskog Gaja i  to Sarajevskom i Vatikanskom ulicom (produžetkom nikad izgrađene prometnice).

Pavlečić je uputio dopis u proceduru i na  javnu raspravu sa sugrađanima naselja Sloboština, kroz Mjesni zbor građana, kako bi se stanovništvo tog naselja upoznalo o predmetu koji bi se realizirao u dvije etape. Uz prijedlog dostavljen je i približan troškovnik izgradnje za tu prvu etapu, prema troškovniku za izgradnju pruge između prometnica (Sarajevske i Vatikanske ulice) potrebno je izdvojiti 39.525.000 kuna za nabavu ukupno 12,4 km šina, izradu 6,2 kilometara betonske podloge – temelja za šine, polaganjem tračnica sa lomljenim kamenom (zbog smanjenja buke i moguće vuće tramvaja u slučaju njegovog kvara).

Mogućnost izvođenja radova je financijski i građevinski izvediva jer napajanje gornjeg voda el. energije za potrebe tramvaja, postoje ispravljačke stanice u Zapruđu i Savskom Gaju, koje po kapacitetu zadovoljavaju cijelu trasu od Zapruđa do Savskog Gaja. Usporedbe radi, Novi Zagreb istok prema zadnjem statističkom podatku Državnog zavoda za statistiku (www.dzs.hr) od 2011. godine broji 59.055 stanovnika, od toga radno aktivno stanovništvo (od 15-64 godine života) 38.820 te umirovljenika (65+ godina) 12.867. Nisu to zanemarive brojke, u kojima još nije uzeto u obzir školarci koji svaki dan idu u školu (najmanje devet osnovnih škola te pet srednjih škola).

Interes je društva, odnosno Grada Zagreba da ostvari takvu kvalitetnu uslugu u javnom prijevozu gdje će se automatski motivirati građane da se njime koriste, da vrijeme putovanja bude što kraće, cijena manja, a udobnost što veća. Zasigurno u interesu je što manje korištenje automobila kao prijevoznog sredstva, gdje se zadržava i misao same Europske komisije, ali i Europske unije u cjelini za zelenom održivosti i zdravog življenja.

Vjerujemo kako će mladi i pozitivni ljudi ustrajati u aktivnostima koje za cilj prije svega imaju opći interes svih građana grada Zagreba.