Taksisti su već dvaput ovog ljeta masovno prosvjedovali protiv Ubera i na prometnicama smo svjedočili brojnim nemilim scenama, a sada je napokon pri samom kraju izrada Prijedloga novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi već u rujnu trebao krenuti u javnu raspravu, a potom i na usvajanje u Sabor.
Više je otvorenih pitanja na koja bi novi zakon trebao dati odgovor prihvatljiv svim stranama jer je postojeći zakon generirao niz problema. Značajniji otpori novom zakonu se ne očekuju jer su na prijedlogu zajednički radili predstavnici jedinica lokalne samouprave i Ministarstva gospodarstva, rent-a-car kuća, taksi udruženja i Ubera, piše Slobodna Dalmacija.
Premda ministar prometa Oleg Butković još ne želi konkretno govoriti o novostima koje će donijeti Prijedlog zakona, neslužbeno se može doznati koje su ključne novosti – Uber ostaje i tretirat će se kao drugi taksi prijevoznici, s dozvolama i licencama, a taksisti će se morati pomiriti s većom konkurencijom jer će biti znatno više dozvola. Ali, do licenca će se lakše dolaziti.
Novi će zakon liberalizirati tržište, doduše ne u potpunosti, a u kolikoj mjeri, još je možda jedino otvoreno pitanje. Okvir još nije definiran. Dosad su jedinice lokalne samouprave imale pravo određivati koliko će dozvola biti što je u praksi bilo vrlo šaroliko.
Novi zakon, trebao bi riješiti probleme poput nejednake prakse u pitanju cijena i uvjeta prijevoza, korištenja prometne infrastrukture, kapaciteta i vrste vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz i opreme vozila na području Hrvatske.
Cilj je da se smanje administrativna opterećenja za pružanje usluga javnog prijevoza putnika, ali da se zadrži minimum propisa i sigurnosnih standarda.