Povezite se

Gospodarstvo

Svaki treći od 20.987 deblokiranih ponovno u blokadi

Objavljeno

-

Svakom trećem prezaduženom građaninu kojemu je Fina odblokirala račun pa su mislili da mogu odahnuti, već je za nekoliko mjeseci stigao hladan tuš u vidu obavijesti da su ponovo blokirani.

Od 5. kolovoza prošle godine, kada je počela primjena Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima prema kojem se uvela obustava ovrhe dulje od tri godine ako vjerovnik nije uspio ništa naplatiti u zadnjih šest mjeseci, pa do 31. srpnja ove godine, Fina je deblokirala 20.987 građana čiji je dug iznosio 900 milijuna kuna. No, u istom su razdoblju ponovo blokirali čak 32 posto deblokiranih, odnosno njih 6725, čiji dug iznosi nešto više od 374 milijuna kuna (od čega na kamate otpada 130 milijuna), navodi dnevnik. 

Ovi podaci idu u prilog tvrdnjama kako se deblokadama računa prema Zakonu o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima ne rješavaju problemi blokiranih građana, niti ih se oslobađa troškova ovrhe, nego se samo postiže statistički efekt i podiže ukupni trošak ovrha jer se ovrhe pokreću iznova, čim se pojave kakva sredstva na računu. Poskupljenju pridonosi to što ovrhovoditelj mora ponovo, i to unaprijed, platiti trošak pokretanja nove ovrhe, no trošak se na kraju naplaćuje od dužnika.

Podaci o svakom trećem deblokiranom građaninu koji se ponovo našao u blokadi stavljaju u novi kontekst i podatke s kojima se premijer Andrej Plenković pohvalio na jednoj od posljednjih sjednica Vlade prije ljetne stanke u srpnju, ističe Jutarnji.

Vlada je tada usvojila prijedlog novoga Ovršnog zakona kojim se ovrhe na temelju vjerodostojne isprave vraćaju na sud i pritom se pohvalila kako uspješno rješava problem blokiranih. Premijer je novi Ovršni zakon predstavio kao četvrti po redu zakon koji Vlada predlaže u rješavanju problema blokiranih građana.

Podsjetio je kako su već ranije doneseni Zakon o otpisu dugova fizičkim osobama, Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima i Zakon o stečaju potrošača te iznio podatak da je samo njihovom primjenom broj blokiranih građana smanjen s 325 tisuća na 259 tisuća građana, a iznos sredstava s 43,37 milijardi na 16,63 milijarde kuna.

Odmah nakon objave te informacije stručnjaci upućeni u problematiku ovrha pitali su se radi li se doista o smanjenju potraživanja ili je riječ o potraživanjima koja su se prestala izvršavati na Fini. Upozorili su da ta potraživanja ne moraju biti otpisana nego bi se moglo raditi o prestanku izvršavanja na Fini pa dugovi i dalje postoje, što stvara konfuziju u gospodarstvu, donosi Jutarnji list.

Gospodarstvo

Sabor: Od 1. siječnja uvoznici moraju prijaviti opasne smjese koje uvoze

Published

on

Dodao

Bez većeg zanimanja, u nazočnosti 15-ak zastupnika, Hrvatski sabor u petak je raspravio zakonski prijedlog po kojemu će od 1. siječnja iduće godine uvoznici morati Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (HZJZ) prijaviti opasne smjese ili kemikalije koje uvoze jer će u suprotnom platiti visoke novčane kazne.

HDZ je zakon ocijenio “dobrim “, a zastupnik te stranke Vlatko Kopić apostrofira kako uvozniku koji ne prijavi opasne tvari prijeti novčana kazna od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Mostov Miro Bulj opetuje kako je Austrija zabranila glifosat, opasnu tvar koja uzrokuje najteža oboljenja, a Hrvatska to još nije učnila. U SAD-u su brojne tužbe oboljelih od tumora, dokazano je da je to otrovna tvar, kaže zastupnik i pita tko u Hrvatskoj  kontrolira njegov uvoz?
Od 1. siječnja iduće godine, uvoznici koji na tržište stavljaju smjese razvrstane kao opasne za zdravlje ljudi, obvezni su o tome informirati HZJZ putem centraliziranog portala Europske agencije za kemikalije (PCN portal). HZJZ će, pak, bez odgode staviti te informacije na raspolaganje Centru za kontrolu otrovanja Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Za uvoznike koji tako ne postupe, zapriječene su kazne od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Predviđeno je to izmjenama Zakona o provedbi Uredbe br. 1272/2008 Europskoga parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se mijenjaju i ukidaju tri europske Direktive, a koje je Sabor u petak raspravio. 
 

(Hina) 

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

U Vukovaru tvrtka Enikon Aerospace otvara pogon komponenti za zrakoplovnu industriju

Published

on

Izvor: Radio Vukovar

Predsjednik Uprave tvrtke Enikon Aerospace Marko Josip Andrijanić i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava potpisali su u utorak Ugovor o zakupu poslovnog prostora u Poslovno industrijskom centru čime će u proizvodnji komponenti interijera putničkih i poslovnih zrakoplova kroz tri godine biti zaposleno 200 radnika.

“Raduje me suradnja s Vukovarom u kojem planiramo proširiti naše poslovanje“, izjavio je Andrijanić, navodeći kako Enikon Aerospace više od 40 godina proizvodi interijere za komercijalne i privatne zrakoplove na više lokacija: u SAD-u, Njemačkoj, Zagrebu a uskoro i u Vukovaru. Ta tvrtka, dodao je, surađuje i sa jednim od najveći dobavljača dijelova zrakoplova za Airbus i Boeing.

 Uz izravnu “višemilijunsku investiciju” i zapošljavanje oko 200 radnika, Andrijanić je otvorio mogućnost poslovne suradnje sa lokalnim poduzetnicima i dobavljačima u različitim segmentima.

 Zahvalio je gradonačelniku Penavi i svim operativcima koji su profesionalnim pristupom omogućili širenje poslovanja tvrtke na Slavoniju i Vukovar.

 Vukovarski pogon otvorit će se u drugom kvartalu 2020., ulagat će se etapno, a budući će radnici, od NKV radnika do inženjera, obvezno prolaziti tvrtkine treninge, najavio je izvršni potpredsjednik tvrtke Jakov Barišić. 

“Škole za naš posao nema, radnike ćemo obučavati i svi će prolaziti interne treninge u našim pogonima u Hrvatskoj i inozemstvu“, rekao je Barišić dodavši da će radnička primanja biti iznad hrvatskog prosjeka.

 Najavio je da će do pune zaposlenosti doći u roku od tri godine, kada će s proizvodnih traka dnevno izlaziti do 1.500 različitih dijelova i komponenti za avioindustriju. 

 Gradonačelnik Penava naglasio je kako je posljednjih godina u Vukovaru stvoreno poslovno okruženje koje je dovelo do otvaranja novih, tehnološki naprednih industrija, poput farmaceutske ili IT sektora, a sada i  zrakoplovne industrije.

 “Kao grad ponudili smo što imamo, a to su pouzdanost, transparentnost i otvorenost te maksimalno povoljne uvijete“, rekao je Penava.

  Podsjetivši na predratna vremena, kada je Vukovar imao oko 45.000 stanovnika i 29.000 radnih mjesta, Penava je naveo da danas ima oko 20.000 stanovnika, a da je zaposlenost prešla brojku od 10.000.

  Naglasio je kako 200 novih radnih mjesta puno znači, ali da zadnjih godina problem Vukovara nisu samo radna mjesta.

 “Nezaposlenost je prestala biti problem, naš problem je mali broj stanovnika i kvaliteta i broj radno sposobnih ljudi“, rekao je i naglasio kako Vukovaru trebaju tvrtke poput Enikoma, s novim pristupom, tržišno konkurentne i tvrtke s izvoznim proizvodnjom.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

“Zelenu” i “plavu” Hrvatsku povezati svakodnevnom zračnom linijom

Published

on

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić najavio je u ponedjeljak kako će se povezivanje ‘zelene’ i ‘plave’ Hrvatske pokušati potaknuti uspostavom cjelogodišnje svakodnevne izravne zračne linije Osijek-Dubrovnik te distributivnog centra za slavonske proizvode u Dubrovniku.

 Dobroslavić je to izjavio nakon sastanka s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem u dubrovačkoj palači Ranjina, istaknuvši da će se suradnja najviše razvijati na području turizma i poljoprivrede.

 “Naše županije jesu jako udaljene, ali gaje međusobno razumijevanje. Već smo određene poteze povukli pa se u našim hotelima mogu konzumirati razni slavonski proizvodi, ali smo se dogovorili da ćemo raditi u dva smjera. Zrakoplovnom linijom bi gospodarstvenici planirali poslovanje, a stanovnici juga Hrvatske, ali i turisti mogli posjetiti istočnu Slavoniju”, rekao je.

 Najavio je kako će Vladi, Ministarstvu turizma i Croatia airlinesu uputiti inicijativu da se ova projekt i ostvari, a pokušat će osnovati i distributivni centar za proizvode iz Slavonije kako bi bili dostupniji građanima, ali i hotelijerima.

 Župan Galić podsjetio je kako suradnja dviju županija traje još od ratnih dana, a danas je u praksi vrlo dobra.

 “Naši proizvodi već godinama stižu na jug Hrvatske, a s juga Hrvatske dolaze nama u Slavoniju. Sve je to znak dobre suradnje. Nama je prijevoz kroz Hrvatsku opteretio cijenu proizvoda i nastojat ćemo to riješiti povezivanjem, ili zrakoplovnom linijom ili izvedbom koridora VC“, rekao je Galić.

 Župani su prethodno u dubrovačkom Gospinom polju podijelili pet tona jabuka udrugama i ustanovama s područja najjužnije hrvatske županije.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije