Povezite se

Gospodarstvo

Sindikati: Brodogradnja u Puli i Rijeci mora ostati

Objavljeno

-

Sindikati koji djeluju u Uljaniku ne namjeravaju dopustiti da pulsko brodogradilište nestane s ovog područja te masovno otpuštanje radnika u sklopu programa restrukturiranja, poručio je u utorak predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske (SMH) Vedran Dragičević na konferenciji za novinare održanoj u Puli zajedno s čelnicima Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije te Jadranskim sindikatom.

Ustvrdivši kako program restrukturiranja Uljanika još nije načinjen te kako njegova izrada počinje tek nakon prihvaćanja dokapitalizacije društva na skupštini, koja će se održati u petak, 16. veljače, Dragičević je rekao kako su priče koje su se proteklih dana na skupovima radnika čule od članova Uprave društva više “njihove želje i namjere” te pokušaj da se već sada radnike pripremi za program koji još nije prihvaćen.

“Ono što najprije treba učiniti je izglasati na skupštini dokapitalizaciju društva jer će u tom trenutku početi pristizati sljedeće tranše kredita od 96 milijuna eura koje je odobrila Europska komisija. Na skupštini se ne usvaja nikakav program, tek po usvajanju dokapitalizacija kreće izrada programa restrukturiranja na kojem neće raditi samo Uprava društva, nego i budući strateški partner Vlada, predstavnici sindikata i, naravno, ova Uprava društva ako i dalje ostane”, izjavio je Dragičević.

Poručio je da je stajalište sindikata jasno. “Nemamo namjeru dopustiti da brodogradilište u Puli nestane s ovog područja, nemamo namjeru dopustiti masovno otpuštanje radnika iz brodogradilištu i nemamo namjeru dopustiti da Uprava društva o bilo čemu drugom razmišlja osim o tome. U protivnome, morat ćemo krenuti u sindikalne akcije”, istaknuo je Vedran Dragičević.

Smatra da će sindikati u tome imati i potporu Vlade jer “ni njoj nije u interesu da se gasi brodogradnja”. U prilog tomu istaknuo je da su interes za dokapitalizaciju iskazala četiri kandidata.

“Talijansko brodogradilište ‘Fincantieri’ iz Monfalconea i nizozemska ‘Damen Grupa’, jedna od najvećih grupacija brodogradilišta u svijetu, uz Danka Končara i napuljsku ‘Palumbo Grupu’, također su zainteresirani za dokapitalizaciju pulskog Uljanika”, rekao je Dragičević.

Dodao je kako njihova izaslanstva obilaze gradilište, ali još nisu dali pisma namjere. Zasad su došla samo dva pisma za dokapitalizaciju brodogradilišta, od Danka Končara i “Palumbo Grupe”, rekao je predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević.

“Svi se oni bave brodogradnjom, nitko nije s područja turizma. Brodogradnja na ovim prostorima neće se ugasiti i to nećemo dopustiti, ne postoji niti jedan razlog da budemo neki novi ‘lex Uljanik’. Nemamo namjeru dopustiti stečaj, nemamo namjeru ugasiti brodogradnju i dopustiti da se otpuštaju ljudi. Brodogradnja kao temeljna djelatnost u Puli i Rijeci mora ostati. To je interes Vlade, sindikata i u tom djelu nemamo nikakvih suprotnih razmišljanja”, zaključio je Vedran Dragičević.

Predsjedniku Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Bruna Bulića iznimno je važno da se u petak izglasuje odluka o dokapitalizaciji društva te da Uljanik do kraja 2019. dovrši dogovorenih dvanaest plovnih jedinica. Naime, rekao je, Uljanik na sebi ima veliko breme od 575 milijuna eura jamstva.

“Ne želimo prihvatiti nešto gdje će Uljanik sutra biti jedno poduzeće sa stotinjak ljudi, a kooperante dovoditi iz drugih krajeva. Ne smijemo u budućnosti voditi brigu samo o stalno zaposlenim radnicima, nego i o kooperantima koji u ovom slučaju nisu mjesecima dobili plaću”, istaknuo je Bulić.

Izrazio je zadovoljstvo zajedničkim djelovanjem triju sindikata u Uljaniku te je ocijenio kako su “iskazali veću ozbiljnost prema problemu koji ih čeka, nego što je to pokazala uprava i politika”.

“Svaka uprava je odgovorna za poslovanje društva koje vodi. Ovo je društvo došlo u situaciju insolventnosti pa stoga smatram kako bi bilo normalno da Uprava društva sama odstupi. Za očekivati je da će nakon skupštine, ako bude dokapitalizacija izglasana, u što vjerujem, doći drugi nadzorni odbor i postaviti svoju upravu. Ova Uprava s ovim financijskim pokazateljima ne bi trebala čekati travanj da joj istekne mandat”, poručio je Bulić i podsjetio kako Upravi mandat istječe 27. travnja.

Predsjednik Jadranskog sindikata Boris Cerovac najavio je da će sindikati nakon odluke o dokapitalizaciji već sljedeći tjedan zatražiti razgovor s Upravom o programu restrukturiranja. “Moramo izglasati dokapitalizaciju jer u suprotnome idemo u stečaj. Ostatak nećemo dobiti ako ne idemo u dokapitalizaciju”, rekao je. (H)

Gospodarstvo

Ćorić: Kreditni rejting plod je Vladine konzistentne makroekonomske politike

Published

on

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić ocijenio je kako je potvrda kreditnog rejtinga na BBB minus agencije Standard & Poor’s  plod konzistentne makroekonomske politike koju je Vlada vodila proteklih godina te političke stabilnosti koju su kreirali.

“Činjenica je da smo i tijekom izbornog razdoblja išli s jasnim mjerama, mjerama očuvanja radnih mjesta s jedne strane, a s druge strane mjerama za očuvanje likvidnosti gospodarstva. Pad BDP-a unatoč jako velikom udjelu turizma u našem BDP-u manji je nego se projiciralo i naš izlazak i krize, odnosno dolazak na razinu 2019. godine, prema projekcijama, dogodit će se nešto ranije”, rekao je Ćorić gostujući u Dnevniku RTL-a.

“U narednom razdoblju nas očekuje kontinuirana opservacija trendova u gospodarstvu i sigurni smo da ćemo adekvatno odgovoriti, ako bude potrebe”, rekao je.

Komentirajući izjavu predsjednika Zorana Milanovića da su procjene kreditnih agencija zastarjele, Ćorić je ustvrdio kako ga “njegovi ekonomski savjetnici nisu dobro brifirali”.

“Procjene rejting agencija ne odnose se samo na kamatne stope i na jeftin novac na koji se on referirao nego i na adekvatnost neke zemlje za poslovanje i u konačnici na ukupnost ekonomskih odnosa u nekoj zemlji. Zbog toga procjene rejting agencija su itekako relevantne za sve potencijalne ulagače u Hrvatsku”, kazao je Ćorić.

Komentirajući korupcijske afere koje HDZ-u ne idu u prilog, Ćorić je rekao da je “korupcija boljka većine sustava”. Protiv korupcije se treba kontinuirano boriti te vjeruje da će zakonske izmjene koje je najavio ministar uprave i pravosuđa Ivan Malenica, te akcijski plan i strategija borbe protiv korupcije, napraviti pomak u tom smjeru.

Na pitanje što će napraviti da se spriječe ovakve afere, Ćorić je rekao da je transparentnost pretpostavka boljeg i racionalnijeg trošenja proračunskih novaca. “Teško je u kratkom roku učiniti da sustav bude transparentan, no na tome se treba raditi”, rekao je i istaknuo da državna uprava i veća poduzeća moraju predočiti svoje stavke javnosti.

 

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Jadrolinija i autoceste na 70 posto, Croatia Airlines u najvećem padu

Published

on

Jadrolinija i autoceste ostvarile su 70 posto lanjskog prometa, dok zračne luke bilježe najveći pad, a Croatia Airlines je prevezla 67 posto manje putnika, piše u utorak Večernji list.

Hrvatska je imala dobru turističku sezonu s obzirom na pandemiju koronavirusa. Turisti su na našu obalu najviše i ove godine dolazili cestovnim pravcima, što je potvrdilo Hrvatsku prvenstveno kao autodestinaciju.

Zadnjih godina domaće zračne luke rušile su rekorde po broju putnika kao i Croatia Airlines. No kriza zbog COVID-19 najviše se odrazila na zračni promet pa je tako i pad broja putnika na hrvatskim aerodromima i u zrakoplovima hrvatske nacionalne kompanije znatno veći u odnosu na pad prometa na autocestama.

Iako se na početku pandemije koronavirusa činilo da će ovo biti jako teška godina za hrvatskog brodara Jadroliniju, ipak pad broja prevezenih putnika i vozila njezinim brodovima nije tako velik.

U Jadroliniji kažu da su u prvih osam mjeseci ove godine prevezli 5,722.446 putnika te 1,727.230 vozila, što je 60 posto prevezenih putnika te 71 posto prevezenih vozila u istom razdoblju 2019. U srpnju i kolovozu ove godine Jadrolinija je prevezla 3,659.915 putnika i 1,064.417 vozila, što je 67 posto putnika i 79 posto vozila u odnosu na lanjski srpanj i kolovoz.

No rezultati Croatia Airlinesa za ovu godinu nisu, nažalost, ni blizu Jadrolinijinima. Tako je u prvih osam mjeseci ove godine CA prevezao 67 posto manje putnika nego lani.

U špici sezone, u srpnju, prevezeno je 70 posto manje putnika u odnosu na lanjski srpanj, a u kolovozu 67 posto manje putnika u odnosu na kolovoz 2019. Hrvatske su zračne luke, pak, u prvih osam mjeseci imale samo 20 posto prometa u odnosu na isto razdoblje prošle godine, odnosno kroz njih je prošlo samo 1,7 milijuna putnika, donosi Večernji list.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

HEP u Splitu postavio 200. punionicu za električna vozila

Published

on

HEP-ova mreža ELEN punionica prostire se na području svih 20 županija i Grada Zagreba te pokriva sve autoceste i druge važne cestovne pravce u Hrvatskoj, gradska središta i turistička odredišta, uključujući i više otoka. Na HEP-ovim se punionicama istovremeno može puniti više od 400 električnih automobila, odnosno polovine svih registriranih električnih automobila u Hrvatskoj.

Naša mreža punionica već danas omogućuje svim hrvatskim vozačicama i vozačima, korisnicima električnih automobila, da nesmetano putuju do bilo kojeg odredišta u Hrvatskoj. Samo u posljednjih godinu dana postavili smo više od sto punionica. I to je pokazatelj koliko smo ubrzali realizaciju investicija u HEP-u. Zahvaljujući takvom pristupu, procjenjujemo da ćemo ove godine imati rekordnu realizaciju investicija, iznad 4 milijarde kuna“, izjavio je Frane Barbarić, predsjednik Uprave Hrvatske elektroprivrede d.d.

200. ELEN punionica, ukupne snage 93 kW, omogućava istovremeno punjenje dvaju automobila. Punionica ima sva tri standardizirana priključka kako bi je mogla koristiti sva dostupna električna vozila na tržištu. Osim te punionice, HEP je u suradnji s Gradom Splitom postavio i pustio u rad i punionice u Ulici Antuna Branka Šimića te Putu Brodarice. Na temelju potpisanog sporazuma o suradnji, postavit će se još 22 punionice.

Grad Split je zeleni grad  koji želi biti dio zelenog  društva, a upravo postavljanje električnih punionica u našem gradu dio je te zamisli. Također, to nije moguće bez suradnje s raznim dionicima u Republici Hrvatskoj, a upravo je HEP jedan od najvažnijih. Ove tri novootvorene punioce kao i dodatnih 22 koje će biti puštene u rad do kraja godine, zalog su za još bolju suradnju HEP-a i Grada Splita i na drugim planovima, prije svega na razvojnim projektima koji su sastavni dio Smart citya, pravca u kojemu želimo ići“, izjavio je Andro Krstulović Opara, gradonačelnik Grada Splita.

Na području Splitsko-dalmatinske županije, HEP je do sada postavio ukupno 19 punionica, uključujući dvije punionice na Hvaru i tri na Braču, a planira ih postaviti još 27, uključujući dvije punionice na otoku Visu. Ukupno je ovaj investicijski ciklus postavljanja punionica na području Splitsko-dalmatinske županije vrijedan 12 milijuna kuna.

S najviše hidroelektrana na svom području, Splitsko-dalmatinska županija oduvijek prednjači u korištenju obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj. Daljnji iskorak je napravljen na Visu gdje je zahvaljujući sunčanoj elektrani otok postao energetski samoodrživ. Drago mi je da HEP u tom smjeru ide i na otoku Hvaru.  Također, zahvaljujući HEP-u imamo priliku biti među predvodnicima i što se tiče infrastrukture za električna vozila“, izjavio je Blaženko Boban, župan Splitsko-dalmatinske županije.

Postavljanje 200 ELEN punionica diljem Hrvatske, HEP je financirao vlastitim sredstvima te sredstvima iz EU fondova kroz projekte EAST-E, NEXT-E te bigEVdata. Korištenje HEP-ovih ELEN punionica još je uvijek besplatno, a komercijalizacija usluga uslijedit će nakon što se testiraju sve mogućnosti usluge korisnicima i razrade modeli naplate. HEP snažno promiče koncept i konkretne prednosti e-mobilnosti, budući da je riječ o neizostavnom dijelu energetske tranzicije Hrvatske prema niskougljičnom društvu i jednom od ključnih dijelova Europskog zelenog plana.

(HEP)

Ucitavanje vijesti

Najčitanije