Povezite se

Gospodarstvo

Saborski zastupnik i gradonačelnik Petrinje Dumbović: „Svaki čovjek je važan, a posebno svako radno mjesto“

Objavljeno

-

Ne smijemo izgubiti senzibilitet prema nikome, trebamo vidjeti kako ljudima možemo pomoći“, istaknuo je Dumbović.

Stožer za obranu Rafinerije nafte Sisak jutros je počeo s aktivnostima protiv odluke o zatvaranju sisačke Rafinerije. Radnici su se okupili na parkiralištu porte KP-6 Rafinerije nafte Sisak te prosvjedom žele poručiti kako su još uvijek tu, da su jaki i da znaju za što se bore.

Prosvjed radnika sisačke Rafinerije u emisiji Petrinjskog radija Trenica, komentirao je i petrinjski gradonačelnik i saborski zastupnik Darinko Dumbović, prenosi Portal53.

„Izuzetno je teško govoriti o sudbini bio kojeg čovjeka, jednog, dvoje, 5,10, 100, 200, 300 ili 700. Ne trebamo se vraćati unazad. Željezara Sisak je imala 14 tisuća zaposlenih, Rafinerija je imala više od tri tisuće ljudi, Gavrilović je imao više od 5700 ljudi, Finel je imao tisuću ljudi, Slavijatrans 1200 ljudi, Ciglana 400. Gdje ti ljudi sada jesu, gdje su ti ljudi? Mi ne smijemo izgubiti senzibilitet prema nikome. Trebamo vidjeti kako ljudima možemo pomoći“, istaknuo je Dumbović.

Dodaje kako na ovoj priči nitko ne treba prikupljati jeftine političke bodove.

„Ja se ne želim staviti u poziciju da sada sakupljam bilo kakve političke bodove i kako bi rekao da sada tamo nema problema. Ako bude trebalo zaustavit ćemo sve ako nam se radi nešto što nema smisla. Ali ne treba dolaziti kao neki u posljednjih godinu ili dvije, sakupljati jeftine političke bodove i poistovjetiti se s radnicima i koristiti njihovu nemoć. Ja sam jako puno puta razgovarao o tome koji je izlaz i kada sam vidio kuda izlaz ide, imao sam osjećaj da nema političara u Hrvatskoj koji bi ih pogledao i rekao im u oči, da istinu radnicima i kazao kako njihova sudbina, nekih do određene granice i do određenog broja je upitna“, kazao je Dumbović.

Dodao je kako je najlakše otići do Zagreba i zaustaviti bilo kakve procese, ali treba dati do znanja kako nam je svaki čovjek važan, a posebice svako radno mjesto.

Podsjetimo kako je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić još jednom ponovio kako transformacija sisačke Rafinerije nema alternative te poručuje kako sudbina i budućnost radnika INA-e ni na koji način neće biti dovedena u pitanje.

Gospodarstvo

Uskoro crna i bijela lista tvrtki prema tretmanu radnika

Published

on

Dodao

Nakon crnih listi poreznih neplatiša i tvrtki koje kasne s isplatama plaća Hrvatska bi uskoro mogla dobiti još dvije nove liste naslonjene na tržište rada i radne odnose, takozvanu bijelu i crnu listu, piše u ponedjeljak Večernji list.

Na bijeloj listi bile bi tvrtke i poslodavci koji uredno posluju i gdje inspektori rada nisu našli neprijavljene radnike, dok bi crnu listu punile tvrtke koje zapošljavaju na crno, navodi dnevnik.

Nadalje, tvrtka kod koje se otkrije rad na crno bila bi eliminirana iz postupka javne nabave u poslovima s državom, tako da pojavljivanje na stupu srama ne bi bila jedina neugodna situacija za poslodavca. Predviđeno je to prijedlogom Nacionalnog programa za suzbijanje neprijavljenog rada koji bi se trebao prihvatiti do kraja ove godine.

Resorno ministarstvo rada formiralo ie i posebnu radnu grupu koja sa sindikatima i poslodavcima radi na pripremi programa. Njegovo donošenje financirala je Europska unija kroz IPA projekt, budući da je rad na crno prepoznat kao jedan od ozbiljnijih društvenih problema.

Dražen Opalić, pomoćnik ministra rada, ističe da će Vlada pripremiti i novi zakon o suzbijanju neprijavljenog rada koji će, među ostalim, donijeti definiciju neprijavljenog rada, ekonomski ovisne osobe, samozaposlenih osoba, nesamostalnog rada i novih oblika rada kako bi se otklonile dileme koje prate rad na crno, donosi Večernji list.

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Butković: Uskoro ugovor o rekonstrukciji pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica ‘težak’ 3 milijarde kuna

Published

on

Ministar prometa Oleg Butković u subotu je, gostujući u Dnevniku Nove TV, najavio kako se uskoro potpisuje ugovor s turskim izvođačem o rekonstrukciji željezničke pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica, vrijedan 3 milijarde kuna.

”Po vrijednosti je to ugovor koji će biti veći nego što je vrijednost Pelješkog mosta. Radi se o pruzi na mediteranskom koridoru, izgradnja kolosijeka i rekonstrukcija postojećeg, oko 43 kilometra nove pruge”, pojasnio je Butković.

Ugovor o gradnji, kazao je, potpisuje se uskoro s turskom tvrtkom Cengiz. “Očekujemo da će, kao i u drugim velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj i puno naših tvrtki biti uključeno”, napomenuo je resorni ministar.

Butković je najavio i kako se sljedećeg tjedna potpisuje ugovor za obnovu pruge Savski Marof-Zagreb ‘težak’ 350 milijuna kuna, a poručio je i kako zbog koronavirusa nije ugrožena izgradnja Pelješkog mosta.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Butković: Koronavirus zasad nije usporio gradnju Pelješkog mosta

Published

on

Kineski partner na izgradnji Pelješkog mosta nije zatražio produljenje roka za izvođenje radova zbog eventualnih poteškoća uzrokovanih koronavirusom, rekao je u petak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Na novinarsko pitanje o eventualnim problemima zbog koronavirusa, odnosno kineskim radnicima na Pelješkom mostu, kazao je da trenutno nema nikakvog zahtjeva kineskog izvođača za produljenjem roka.

“Međutim, postoji informacija da tvornica u kojoj se proizvode čelične konstrukcije trenutno ne radi zbog koronavirusa, ali Hrvatske ceste prate situaciju. Vidjet ćemo, ako dođe do bilo kakvog prolongiranja roka na Pelješkom mostu, izvijestit ćemo javnost. U ovom trenutku nemamo nikakav zahtjev za produljenje roka,” rekao je Butković, koji je nazočio potpisivanju ugovora za izvođenje radova u okviru projekta “Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – Terminal za rasute terete Bakar”.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je u travnju prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije