Europska je komisija nedavno odobrila nepovratna 34 milijuna eura za razvoj riječke luke. Novac ide za dva projekta – za infrastrukturu u lučkim bazenima Rijeka i Bakar.
Izgradnjom pozadinskog skladišta Škrljevo osim navedenog ublažilo bi se zaostajanje za konkurentskim lukama Koprom i Trstom.
Infrastruktura na gatovima lučkog bazena Rijeka odavno vapi za obnovom. Pohabane ceste, razvaljene tračnice, uzrok su oštećenju mehanizacija, tereta i ozljeda na radu.
Projekt obnove u lučkom bazenu Rijeka i bazenu Bakar ukupno je vrijedan 40 milijuna eura. Europska komisija nepovratno će ga pomoći u visini od 85%.
“Radi se zapravo o obnovi kompletne infrastrukture. Znači, željezničke, prometne i sve instalacije koje idu ispod zemlje. Dakle bit će zahvaćene sve površine”, rekao je Vedran Devčić, predsjednik Uprave Luke Rijeka.
Obnovom će se pospješiti učinkovitost, brzina i pouzdanost lučke operative. Prvi radovi očekuju se za 12 mjeseci, koliko se već gradi pozadinski terminal Škrljevo.
“Očekujemo uskoro puštanje u rad dva velika skladišta za početak, a ostatak očekujemo do kraja godine da bi se kompletiralo. Znači sve ovo što vidite bit će natkriveno, zatvoreno i u funkciji”, rekao je Zvonko Varljen, direktor razvoja Luke Rijeka.
U 100.000 kvadrata pokrivenih hala skladištit će se osjetljivi tereti, poput papira, puniti i prazniti kontejneri za koje je ovdje osiguran terminal, otvoriti nova radna mjesta.
Ulaganja u ove projekte trebala bi u riječku luku privući više tereta. U prvom kvartalu u Rijeci je prekrcano 51% tereta više nego lani.
Nastavi li se taj trend, u Luci bi ovu godinu mogli završiti s prometom od 5 milijuna tona suhih tereta i 200.000 kontejnera.