Povezite se

Gospodarstvo

Prvi zrakoplov Ryanaira sletio u dubrovačku zračnu luku

Objavljeno

-

Zrakoplov Boeing 737-800 irskoga niskobudžetnog avioprijevoznika Ryanaira sa 186 putnika sletio je u nedjelju popodne u Zračnu luku Dubrovnik i na novoj redovitoj liniji će od lipnja do kraja listopada četiri puta tjedno povezivati Dublin i Dubrovnik.

Direktor Zračne luke Dubrovnik (ZLD) Frano Luetić istaknuo je tom prilikom kako je dolazak Ryanaira vrlo bitan, bez obzira što već postoji svakodnevna zračna linija Dubrovnik-Dublin avioprijevoznika Aerlingusa.

„Ryanair je najveća aviokompanija u Europi. Zasad su povezali Dubrovnik i Dublin, a ubuduće očekujem i druga odredišta. Cijene karata su vrlo povoljne, što će omogućiti našim građanima dosta jeftin put do Irske“, rekao je Luetić. Najavio je kako će u subotu, 8. lipnja u Zračnu luku Dubrovnik sletjeti prvi zrakoplov najveće aviokompanije na svijetu American Airlinesa.

„Prvi put nakon 28 godina imat ćemo izravnu liniju SAD-Hrvatska. Dubrovnik je prvi u Hrvatskoj koji će je imati triput tjedno prema Philadelphiji. Imamo jako velik interes putnika pa će u rujnu to biti i četiri puta tjedno“, ustvrdio je Luetić. S obzirom na to da je 2018. godina bila rekordna za ZLD, Luetić je rekao kako je plan 2019. godinu bio rast prometa od 5 posto, ali je u prvih pet mjeseci ostvaren porast od 20 posto.

„To je daleko iznad očekivanja, a trend će u ljetnim mjesecima biti manji. Bit ćemo zadovoljni s ukupnim blagim povećanjem“, rekao je Luetić. Dodao je kako su rastu prometa doprinijela i velika infrastrukturna ulaganja, koja se u ZLD odvijaju proteklih godina.

„Otvorili smo novi terminal, dobili stazu u punoj dužini i veći broj pozicija za zrakoplove pa je to sigurno došlo do ušiju naših korisnika usluga. Ova zračna luka je vrata šire regije. Na račun velikih ulaganja ostvarit ćemo veći promet operacija zrakoplova i veći promet putnika“, istaknuo je Luetić.

Direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Romana Vlašić istaknula je značaj dolaska Ryanaira u Dubrovnik te dodala kako se nada da će ta aviokompanija u budućnosti s Dubrovnikom povezati i druga odredišta te produžiti svoje letenje.

„Ovo je prva i probna sezona. Želim da im bude uspješna. Uskoro nas čeka još nekoliko novih linija, posebno ona iz Philadelphije“, rekla je Vlašić. Sudeći po predsezoni, istaknula je, Dubrovnik će imati još jednu uspješnu turističku godinu.

„Ovih dana ostvarit ćemo prvi milijun noćenja, što je jako dobar rezultat. Od početka godine smo ostvarili čak 30 posto više dolazaka i 11 posto više noćenja, i to s vrlo stabilnih tržišta, od Velike Britanije i SAD-a do Njemačke i Francuske. Predsezonu je posebno obilježio njemački charter program seniora, ali i gosti iz Skandinavije i zemalja Beneluksa. Sudeći po rezervacijama u dvije dubrovačke najveće hotelske kuće, stanje za sezonu je dobro, čak i s blagim pozitivnim pomacima pa očekujem takav trend do kraja godine“, navela je Vlašić.

Zračna linija Ryanaira Dublin-Dubrovnik-Dublin prometovat će sve do 25. listopada, čime se Dublin uvrstio na popis europskih metroplova povezanih zračnom linijom s Dubrovnikom.

Zračna luka Dubrovnik tijekom sezone bit će direktnim letovima povezana s čak 70 odredišta.

Gospodarstvo

Tri modela za spas Croatia Airlinesa

Published

on

Dodao

Konzultanti, PBZ i DBV koji su angažirani na pronalaženju strateškog partnera i modela dokapitalizacije Croatia Airlinesa (CA) do kraja godine trebaju predložiti rješenje za spas hrvatske nacionalne aviokompanije, piše u utorak Večernji list.

Konzultanti trenutačno razrađuju tri modela, koji uključuju zračne luke, mirovinske fondove i ACI. Jedan od modela je, kažu za dnevnik dobro upućeni u rad savjetnika, da se stvori holding hrvatskih zračnih luka i Croatia Airlinesa. Drugo rješenje je da mirovinski fondovi preuzmu CA i zračne luke, a treća je mogućnost da mirovinci uz hrvatsku aviokompaniju preuzmu i ACI.

Pri tome bi u holding ušle sve zračne luke koje su u većinskom državnom vlasništvu – Dubrovnik, Split, Zadar, Rijeka, Pula i Osijek, osim zagrebačkog aerodroma koji je pod koncesijom.

Tih šest zračnih luka uključeno je i u model s mirovincima. U njima država ima udjele od po 55 posto, a ostalo drže županije i jedinice lokalne samouprave.

CA je gubitaš koji je lani bio u minusu 82,9 milijuna kuna, a sve zračne luke, osim osječke, posluju s dobiti. Ukupna dobit tih pet zračnih luka koje su u plusu za 2018. iznosi 213,1 milijun kuna, a gubitak ZL Osijek bio je 266.900 kuna.

Sugovonici Večernjeg lista kažu da bi se s tim holdingom spojile kompanije koje se inače međusobno “hrane” jer CA čini dobar dio prometa tih aerodroma tijekom cijele godine, a pogotovo zimi.

Spajanje zračnih luka i CA, kažu upućeni, bilo bi i političko pitanje jer se u nekim gradovima protive toj ideji. Dobit zračnih luka je mamac i za mirovince da uz gubitašku nacionalnu aviokompaniju zauzvrat preuzmu i te zlatne koke i njima zajednički upravljaju, donosi Večernji list.

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Fina kupila 10 posto zagrebačke burze

Published

on

Financijska agencija potvrdila je da je od tvrtke Eunex C kupila 9,99 posto dionica Zagrebačke burze putem blok-transakcije, a radi se o kupnji 463.106 dionica po cijeni od 16,50 kuna o dionici.

Taj je vlasnički paket stoga vrijedan 7,64 milijuna kuna, a tvrtka Eunex C, u vlasništvu Malezijca Zong Xin Yeapa, ostala je vlasnik 9,99 posto dionica Zagrebačke burze, navodi dnevnik.

Zong Xin Yeap malezijski je poslovni čovjek koji se posljednjih godina bavi i kriptovalutama, a direktor njegove tvrtke u Hrvatskoj bio je Milan Horvat iz Fime Plus, koji je početkom ove godine napustio tu poziciju kako ne bi otežao proces dobivanja dozvole. On, naime, još nije drugostupanjski oslobođen optužbi za sudjelovanje u aferi Spice, pa je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa), da je ostao direktor Eunexa C, mogla suspendirati proces.

Prema tadašnjem Zakonu o tržištu kapitala, regulator je morao odobriti stjecanje udjela u Zagrebačkoj burzi iznad 20 posto, a nakon što je Hanfa u kolovozu objavila da obustavlja postupak davanja odobrenja Eunexu C, Milan Horvat je rekao da je Eunex, ustvari, odustao od zahtjeva za stjecanje kvalificiranog udjela.

Kao razlog je naveo da su zahtjevi vezani uz dokumentaciju koje je Hanfa postavila bili takvi da bi za dovršetak svega toga trebalo mnogo vremena, možda i godinu dana, a u međuvremenu bi nekima od dokumenata istekao rok.

Horvat, koji je još u kontaktu s malezijskim investitorom, rekao je Jutarnjem listu rekao da je Eunex C odlučio prodati svoje dionice zbog toga što je promjenom zakona određeno da se prag za odobrenje stjecanja udjela u vlasništvu Zagrebačke burze spustio na 10 posto.

Fina se, kako piše Jutarnji list, na kupovinu dionica Zagrebačke burze odlučili kako bi potakli daljnji razvoj domaćeg tržišta kapitala.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Ericsson Nikola Tesla proslavio 70. obljetnicu poslovanja

Published

on

Ericsson Nikola Tesla (ERNT) obilježio je u četvrtak 70 godina svog poslovanja, a tom je prigodom predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović istaknula kako je ta kompanija već godinama pozitivan primjer hrvatskog gospodarstva.

“Možemo biti ponosni što imamo takvu kompaniju u sektoru koji je ključan za razvoj tehnologija”, istaknula je Grabar-Kitarović na svečanosti obilježavanja 70. obljetnice poslovanja ERNT-a. Dodala je da takve kompanije podižu razinu konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.

Kazala je i da treba pritom istaknuti stručnost i inovativnost njezinih zaposlenika. “Stručnjaci poput vas naša su snaga i konkurentska prednost i poticaj svima nama”, poručila je, dodavši da su znanje, izvrsnost, inovativnost i društvena odgovornost odlike te kompanije, a to je ono što Hrvatskoj treba.

Predsjednica ERNT-a Gordana Kovačević

Predsjednica ERNT-a Gordana Kovačević navela je da je ta kompanija prva na listi domaćih izvoznika znanja. Njihovi stručnjaci, navela je, doprinose razvoju ICT-ja te tako promoviraju Hrvatsku i njezine ljude.

Podsjetila je da je kompanija u svojoj 70-godišnjoj povijesti prošla opsežno restrukturiranje na putu transformacije do kompanije znanja. “I to se putovanje nastavlja…”, izjavila je, kazavši i da je kompanija usmjerena na budućnost i otvaranje novih prilika, da stalno istražuje i razvija nova rješenja te se profilirala kao snažan razvojno-istraživački centar.

Kovačević je izrazila nadu da će predsjedanje Vijećem EU-a Hrvatskoj otvoriti nove prilike za istraživanje i razvoje te za jačanje konkurentnosti u ICT sektoru. 

Čestitajući ERNT-u na toj obljetnici, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat istaknuo je važnost ulaganja u istraživanje i razvoj. Iznio je podatak da je u zadnje tri godine u to područje u Hrvatskoj uloženo 9,8 milijardi kuna, pri čemu je u 2018. taj iznos dosegnuo 3,7 milijardi kuna, što je 18,7 posto više nego u godini ranije. U ovoj godini, procjenjuje, ulaganje u istraživanje i razvoj dosegnut će jedan posto BDP-a.

Od 1949. do danas

Kompanija Ericsson Nikola Tesla potječe iz nekadašnjeg poduzeća Nikola Tesla, osnovanog 31. listopada 1949. godine u Zagrebu. Tada je zapošljavala 113 radnika, a njeno prvo sjedište je bilo u maloj radionici u Palmotićevoj ulici. Početkom 1950-ih Tesla je preselio na sadašnju lokaciju u Krapinskoj ulici, nakon čega su stvoreni preduvjeti za prostorni i poslovni rast te početak serijske proizvodnje.

Odlučivši se za proizvodnju automatskih crossbar centrala, Tesla je još 1953. potpisala s Ericssonom licencni ugovor i time postao jedan od prvih Ericssonovih licencnih partnera u svijetu. Krajem pedesetih počinju i prvi izvozni poslovi kompanije i to za tadašnji SSSR. 

Tijekom svih godina postojanja kompanija je bila jedan od najvećih isporučitelja telekomunikacijskih rješenja u srednjoj i istočnoj Europi. 

Početkom 1990-tih godina započinju opsežne aktivnosti na pretvorbi i privatizaciji, dotada društvenog poduzeća. Naposljetku je Ericsson s Hrvatskim fondom za privatizaciju 1995. godine potpisao ugovor o kupnji 49,07 posto dionica Tesle i tako postao najveći pojedinačni vlasnik kompanije. 

Osnivačka skupština dioničkog društva Ericsson Nikola Tesla je održana 13. svibnja 1995. godine, a uz Ericssonov udio, mali dioničari stječu vlasništvo nad 49,98 posto kompanije dok 0,95 posto ostaje u vlasništvu Hrvatskog fonda za privatizaciju. Ime kompanije spoj je imena dvaju velikana – Larsa Magnusa Ericssona, osnivača i prvog vlasnika Ericssona i Nikole Tesle, hrvatskog znanstvenika i izumitelja svjetskog glasa.

Kompanija se u zadnjih dvadesetak godina profilirala kao isporučitelj suvremenih ICT proizvoda, rješenja, softvera i usluga te ravnopravno s ostalim članovima Ericssona posluje u području suvremenih komunikacijskih tehnologija te sudjeluje u kreiranju svjetskih komunikacijskih trendova.

Ericsson Nikola Tesla dugo je već u vrhu domaće ICT industrije, danas zapošljava više od 3.200 uglavnom visokoobrazovanih zaposlenika, a njih više od 1.500 radi u najvećem domaćem razvojno-istraživačkom centru te kroz izvoz znanja kompanija zauzima prvo mjesto među hrvatskim izvoznicima. 

Procjenjuje se da je tijekom 70 godina kroz kompaniju prošlo više od 20 tisuća zaposlenika. 

Prema posljednjem financijskom izvješću, Ericsson Nikola Tesla u prvih je devet mjeseci ostvario 80,8 milijun kuna konsolidirane neto dobiti, što je rast od 29,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Prihodi od prodaje u prvih su devet mjeseci iznosili 1,25 milijardi kuna i porasli su 16 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U ukupnim prihodima od prodaje udio domaćeg tržišta čini 24,4 posto, usluge za Ericsson 60,6 posto, dok ostala izvozna tržišta sudjeluju s 15 posto.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije