Povezite se

Vjera

Potraga za lijekom protiv covida-19: Otkriven važan trag u krvi pacijenata

Objavljeno

-

Britanski znanstvenici počinju s testiranjem načina liječenja koji bi, nadaju se, mogao pridonijeti suzbijanju najtežih posljedica zaraze covidom-19 u bolesnika s teškom kliničkom slikom.  

Otkrili su da pacijenti koji boluju od najtežeg oblika covida-19 imaju iznimno nizak broj stanica imunološkog sustava koje se zovu T-stanice

T-limfociti ili T-stanice su, uz B-limfocite, stanice stečene imunosti.  Aktiviraju se pri kontaktu sa svojim antigenom, molekulom koja potiče stvaranje antitijela, odnosno imunosnu reakciju u organizmu te obavljaju širok spektar funkcija koji uključuje staničnu imunost i regulaciju imunološkog odgovora organizma.

U novome kliničkom ispitivanju evaluirat će se učinak proteina ‘interleukina 7’ koji povećava broj T-stanica i može pomoći u oporavku pacijenta. Provode ga, piše BBC, znanstvenici s instituta Francis Crick, King’s College London i bolnice Guy’s and St Thomas.

Oni su proučavali krv 60 pacijenata oboljelih od covida-19 te su uočili golem pad T-stanica.

Profesor Adrian Hayday s instituta Crick je kazao da su on i kolege bili vrlo iznenađeni kad su vidjeli što se događa sa stanicama stečene imunosti. “One nastoje zaštititi organizam, no čini se da virus djeluje na način da ih u tomu sprečava, jer se njihov broj značajno smanjio”.

“U mikrolitri (0,001 ml) kapljice krvi zdrava osoba prosječno ima između 2000 i 4000 T-limfocita. U pacijenata zaraženih covidom-19 koje smo testirali, bilo ih je samo između 200 i 1200”, kazao je.

Znanstvenici kažu da bi ovo otkriće moglo utrti put razvoju testa za utvrđivanje razine T-stanica u krvi, što moglo dati rane indikacije o tomu kod kojega će se pacijenta razviti teži oblik bolesti.

Rezultati upućuju i na to da bi se specifičnim načinom liječenja uspio spriječiti pad broja stanica imunološkog sustava. 

Manu Shankar-Hari, savjetnik na odjelu za intenzivnu skrb bolnice Guy’s and St Thomas’ kaže da oko 70 posto pacijenata primljenih na taj odjel zbog covida-19 ondje stigne s između 400 i 800 limfocita po mikrolitri krvi. Čim se počnu oporavljati razina limfocita počinje rasti, dodaje. 

Interleukin 7 je već testiran na maloj grupi pacijenata sa sepsom i dokazano je da sigurno podiže razinu ovih stanica. 

U sklopu ovog ispitivanja znanstvenici će Interleukin 7 dati pacijentima s niskim brojem limfocita, koji su na odjelu intenzivne skrbi proveli više od tri dana.

“Nadamo se da će se, nakon što se poveća broj tih stanica, poboljšati opće stanje pacijenata. Kao liječnik na odjelu intenzivne skrbi svakodnevno se brinem o pacijentima vrlo lošega zdravstvenog stanja, zbog čega bi uspješnost ovakvog liječenja bila vrlo ohrabrujuća”, kazao je. 

(Hina)

Vijesti

Plenković čestitao nabiskupu Kutleši i biskupu Paliću

Published

on

Premijer Andrej Plenković čestitao je u ponedjeljak nadbiskupu Draženu Kutleši i biskupu Petru Paliću na imenovanjima na nove crkvene dužnosti, te im je poželio da službu obavljaju na zadovoljstvo svih vjernika.

“S velikim sam zadovoljstvom primio vijest o Vašem imenovanju za nadbiskupa koadjutora splitsko-makarske nadbiskupije kojoj sam osobno posebno privržen. Dopustite mi da Vam čestitam na novome poslanju koje je za Vas odredio Sveti otac papa Franjo i zaželim da svoju službu obavljate na zadovoljstvo svih vjernika koji su, uz nadbiskupa Marina Barišića, i u Vama dobili čestitog zaštitnika i zagovornika”, stoji u Plenkovićevoj čestitki nadbiskupu Kutleši.

Biskupu mostarsko-duvanjskom te Apostolskom administratoru trebinjsko-mrkanske biskupije Petru Paliću pak poručio je kako je siguran da će “svojom brigom i velikim iskustvom i u Mostaru, na zadovoljstvo svih, svjedočiti svoju vjeru i pastirsko poslanje”.

“Želim Vam obilje snage i uspjeha u obavljanju službe koja je izrazito važna za hrvatski narod u Bosni i Hercegovini te njegovanje kršćanskog identiteta”, istaknuo je premijer Plenković.

Dosadašnji Porečki i Pulski biskup Dražen Kutleša u subotu je imenovan nadbiskupom koadjutorom Splitsko-makarske nadbiskupije, te će biti nasljednik nadbiskupa Marina Barišića, a dosadašnji hvarski biskup Petar Palić naslijedit će biskupa mostarsko-duvanjskog i Apostolskom administratoru trebinjsko-mrkanskog Ratka Perića.

Ucitavanje vijesti

Vijesti

Tijelovo: Blagdan koji naglašava da je Isus pravi Bog i čovjek

Published

on

Izvor: Nacionalno

Blagdan je Tijelova, koji se slavi na deveti četvrtak nakon Uskrsa, a njime Katolička crkva slavi ustanovljenje euharistije na Veliki četvrtak i naglašava vjersku istinu da je Isus pravi Bog, ali i pravi čovjek.

Tijelovo se slavi u crkvama i svetištima diljem Hrvatske, gdje se održavaju procesije oko crkve ili kroz središta gradova. U procesiji svećenik u monstranci (pokaznici) nosi posvećenu hostiju, dok puk pjeva, moli i nosi cvijeće.

Obilježavanje Tijelova počinje u 13. stoljeću

Obilježavanje Tijelova počinje u 13. stoljeću, kada se augustinskoj redovnici svetoj Julijani iz samostana kod Liegea u Belgiji u jednom viđenju punoga mjeseca na mjesecu pokazala mrlja.

Puni je mjesec redovnica protumačila kao Crkvu, a mrlju kao svetkovinu koja Crkvi nedostaje, kojom bi se častio Presveti oltarski sakramenat. Na njezinu zamolbu mjesni biskup Robert de Thorote u svojoj je biskupiji uveo blagdan Presvetoga Tijela i Krvi Kristove – sv. Euharistije.

Drugi važan događaj povezan je uz euharistijsko čudo 1263. godine u mjestu Bolseni u Italiji, gdje je jedan svećenik lomeći posvećenu hostiju zapazio je kako iz nje kaplje krv koja se slijevala po oltaru.

Nakon toga je papa Urban IV. 8. rujna 1264. objavio bulu kojom ustanovljuje blagdan Tijelova (Euharistije), želeći tu svetkovinu proširiti na cijelu Crkvu, no u tome ga je spriječila brza smrt. Tek u 14. stoljeću papa Ivan XXII. proširio je blagdan na cijelu Rimokatoličku crkvu.

Prva Tijelovska procesija održana je u Kölnu sedamdesetih godina 13. stoljeća, a taj se običaj u 14. stoljeću proširio po mnogim katoličkim zemljama.

Događaj sličan onome u Bolseni dogodio se i 1411. godine u Hrvatskoj, u Ludbregu. Tada je za najvažnijega dijela Svete mise – pretvorbe kruha u Tijelo, a vino u Krv Isusovu, svećenik ugledao u kaležu pravu svježu krv.

Papa Julije II. (1503-1513.) istraživao je taj događaj ali istragu nije uspio završiti. No, dopustio je javno štovanje relikvije, što je učinio i njegov nasljednik papa Leon X.

Od toga vremena u Ludbreg dolaze vjernici sa svih strana svijeta izraziti svoje štovanje relikviji Predragocjene Krvi Kristove, posebno svake prve nedjelje u rujnu, kada je središnja godišnja proslava.

Zavjet o izgradnji kapele u Ludbregu

Za vrijeme trogodišnje epidemije kuge u Moslavini, Hrvatski se sabor 15. prosinca 1739. zavjetovao da će u Ludbregu izgraditi kapelu Presvetoj Krvi Isusovoj. Pošast je počela jenjavati te je 30. siječnja 1740. ukinuta karantena, ali iz nepoznata razloga zavjet nije ispunjen.

Zagrebački nadbiskup blaženi Alojzije Stepinac upozorio je 1940. na taj zavjet, a 4. rujna 1994. godine kardinal Franjo Kuharić je pred 100.000 vjernika blagoslovio zavjetnu kapelu u Ludbregu.

Vjernici svih sela župe Kapela kod Ludbrega na Tijelovo idu u župnu crkvu. Djeca su odjevena u bijelo i nose košarice s laticama cvijeća koje posipaju za vrijeme procesije koja ide od župne crkve. Župnik nosi Presveti oltarski sakrament, a iznad njega je nebo (baldahin) koji nose četiri muškarca.

Etnografi bilježe kako su nekoć stari Požežani poslije procesije organizirali pred katedralom, na Trgu sv. Terezije Avilske, narodno veselje za žitelje svih okolnih sela. Svirali su limena glazba, majstori na gajdama i tamburaši dok su Požežani plesali kolo oko spomenika fra Luke Ibrišimovića Sokola.

U Dućama kod Omiša, ističu istraživači, za Božji dan (Tijelovo) ukrašavalo se cijelo selo, bilo je tu raznih svetih barjaka i svijeća napravljenih u obliku kruga. Tradicija se zadržala, ali se te svijeće danas pale na dan Gospe Snježne.

Zabilježeno je da se na Tijelovo u gotovo svim bračkim mjestima održavala procesija uz sudjelovanje svih mještana. Manja djeca nosila su bukete cvijeća i posipala brnistrom put kojim prolazi procesija.

U primorskim mjestima ribari su prostirali mreže da ih svećenik blagoslovi te pratili kretanje procesije u barkama i brodovima s upaljenim svijećama i feralima.

Hrvati Tijelovo nazivaju i Tilovo, Brašančevo, Brošančevo, Brešančevo, Božji dan, Božji don, Božji blagdan. U dubrovačkim krajevima i na Pelješcu Tijelovo se naziva Korosante prema talijanizmu Corpo Santo, što znači Sveto Tijelo.

Ucitavanje vijesti

Vijesti

Sisačka biskupija proslavila blagdan nebeskog zaštitnika sv. Kvirina

Published

on

Blagdan sv. Kvirina, zaštitnika Sisačke biskupije, Grada Siska i istoimene sisačke župe, svečano je proslavljen u četvrtak, 4. lipnja, misnim slavljem ispred bazilike Sv. Kvirina koje je predvodio mostarsko-duvanjski biskup Ratko Perić u zajedništvu s domaćim biskupom Vladom Košićem, bjelovarsko-križevačkim biskupom Vjekoslavom Huzjakom, zagrebačkim pomoćnim biskupima Mijom Gorskim i Ivanom Šaškom, umirovljenim varaždinskim biskupom Josipom Mrzljakom, rektorom bazilike mons. Zdravkom Novakom i šezdesetak svećenika.

Na početku sve okupljene vjernike i goste pozdravio je biskup Košić zaželjevši im sretan blagdan svetog Kvirina, sisačkog biskupa i mučenika, zaštitnika Sisačke biskupije i grada Siska, predvodnika u redu svjedoka i mučenika za Isusa Krista. Biskup se osvrnuo i na aktualnu društvenu situaciju ustvrdivši kako, „na žalost, ni danas nisu prestali progoni katolika, kako u svijetu, tako i u našoj Domovini i u Sisačkoj biskupiji“. „Samo da spomenem najnoviji primjer, izbacivanje raspela iz škola, što je ovog proljeća započelo po naredbi nekih novih Dioklecijana ili upisivanje vjeronauka na početku svakog razreda, što nije predviđeno međunarodnim ugovorima između Svete Stolice i RH, gdje je jasno naznačeno da na početku školovanja roditelji izabiru vjeronauk da bi on bio obvezatan predmet za cijelo osnovnoškolsko obrazovanje. Uime čije slobode se gaze naša već stečena prava? Smeta li crvene, krvlju naših stradalnika na Križnom putu i u tolikim kazamatima te bačenih u tolike jame uprljanih savjesti križ Kristov? On je znak naše vjere i kršćanske uljudbe ne samo hrvatske nego europske povijesti. Oni koji ga izbacuju iz ustanova misle da rade uslugu sekularnoj državi, a zapravo su sluge globalista i bezbožne ideologije koja nema pravo nametati svoj osobni stav svima! Ja ću se kao biskup ove biskupije i nasljednik mučenika biskupa sisačkog svetog Kvirina boriti do smrti za prava naših vjernika. Takav nasrtaj na naš identitet proglašavam protuustavnim“, poručio je biskup Košić.

U homiliji biskup Perić osvrnuo se na kršćanske korijene ove crkvene svetkovine i život sv. Kvirina te istaknuo da su dokaz kako je on stvarno postojao i podnio istinsko mučeništvo i dvije hrvatske biskupije: krčka i sisačka. „Na razvalinama prastare Segestike, 35. godine pr. Krista, počeo je stasati novi grad s novim imenom Siscia u području Gornje Panonije u okviru Rimskoga Carstva kojemu se prvi car August do 6 godina, tj. 29., svečano zacario. Grad je napredovao ekonomski, vojno, civilno pa i religiozno, tj. kršćanski sve dok ga 350. godine protucar Magnencije nije stao rušiti, ali ne i srušiti. Iz toga razdoblja, tj. od početka kršćanstva do 350. poznat nam je samo jedan biskup, sv. Kvirin, iz Siscije, glavnoga grada tadašnje Savske Panonije, 270.-309. A ne bi vjerojatno ni on, da nije podnio kršćansko mučeništvo. Upravo ta lovorika martirija potaknula je Crkvu Katoličku na njegovo štovanje a znanost povijesnu da ispituje sve do čega se može doći, razlučujući nestvarne legende od stvarnih činjenica, kako bi spomen na toga Kristova svjedoka ostao nezaboravan i čašćen. A da je sv. Kvirin doista postojao i podnio istinsko mučeništvo, dokazom su i dvije hrvatske biskupije: krčka i ova sisačka, koje imaju sv. Kvirina za svoga nebeskoga zaštitnika ili patrona. Čestitke objema! Navedimo i to da su poznata dva sisačka biskupa, sudionika Salonitanskih sabora, 530. i 533. godine, Ivan i Konstancije“, podsjetio je biskup Perić.

Govoreći o poruci koju donosi ovo slavlje sv. Kvirina, biskup Perić rekao je kako se kršćani klanjaju samo Bogu svemogućemu, te ne kleče ni pred kakvim ‘božanstvima’ ovoga svijeta, ni osobnim ni drvenim. Na kraju te poruke pretočio je u molitvu. „Zaštitniče Kvirine, spomeni nas pred Bogom i isprosi nam duhovnih kandidata, i svećeničkih i redovničkih, koji će se pravo klanjati Bogu, u duhu i istini! Naš vanjski izraz opsluživanja Božjih zakona jest poštovanje Boga mišlju mozga, osjećajem srca i govorom jezika te priznajući bogoštovnim činom i Ime i Dan Gospodnji. Mučeniče Kvirine, izmoli nam od Boga svjetla i snage! Roditelji su nas svojom ljubavlju najviše zadužili u našem odrastanju i odgoju, zato njima najveću dugujemo zahvalnost brinući se za njih u njihovim teškim danima, a ako su preminuli, moleći se za njihove duše. Blaženi Kvirine, sve nas preporuči Božjemu milosrđu! Kršćani se žene kao i ostali ljudi, i djecu rađaju, ali djecu ne odbacuju ni prije ni poslije poroda! Ili nisu kršćani! Sv. Kvirine, zagovaraj nas da budemo pravi kršćani koji vole i svoj i tuđi život, brinu se za obitelj, žrtvuju za domovinu“, rekao je između ostalog biskup Perić.

Slavlje je animirao Zbor koralista Sisačke biskupije pod vodstvom prof. Jelene Blašković i orguljašku pratnju mo. vlč. Roberta Jakice i Katarine Mandić.

Proslavi je prethodila devetnica posvećena Duhu Svetom kojom su se Siščani i hodočasnici u bazilici duhovno pripravljali za proslavu svoga zaštitnika.

Nacionalno/Ika

Ucitavanje vijesti

Najčitanije