Povezite se

Gospodarstvo

Plenković: Ohrabrujući planovi u 3. maju

Objavljeno

-

Premijer Andrej Plenković u utorak je nakon posjeta Brodogradilištu 3.maj gdje mu je direktor Edi Kučan predstavio stanje i planove za nastavak proizvodnje, izjavio da je ono što je čuo ohrabrujuće.

Plenković je izjavio da su on i ministri gospodarstva Darko Horvat, pravosuđa Dražen Bošnjaković te mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji su bili u njegovoj pratnji, iscrpno upoznati sa stanjem u Brodogradilištu te planovima kako dovršiti gradnju brodova, od kojih su dva u riječkom brodogradilištu, a jedan u pulskom Uljaniku.

Ocijenio je da postoji visok stupanj motiviranosti Uprave i radnika brodogradilišta da se ponovno pokrene proizvodnja i dovrše narudžbe, ali i nastavi s drugom fazom, nakon što se napravi plan koji će omogućiti deblokadu računa, pripremu proizvodnje, utvrđenje financijske konstrukcije za završetak brodova u partnerstvu s naručiteljima, a to je pronalazak strateškog partnera koji bi dugoročno, kroz proces preustroja, mogao održati brodogradnju u Rijeci na tržišnim osnovama.

“Cilj našeg angažmana je da se u ovom trenutku riješi nužno, a za otprilike dvije godine, koliko bi trajalo dovršenje brodova, uz pronalazak partnera omogući opstanak brodogradnje u 3. maju“, rekao je Plenković.

Na novinarsko pitanje ima li plan podršku ministra financija, Plenković je istaknuo da ima podršku premijera, a da tada i cijele Vlade.

Na pitanje kako pravno odvojiti 3. maj od Uljanika, Plenković je rekao da je cijeli postupak pravno, financijsko, ekonomsko i brodograđevno stručno pitanje te su uključena ministarstva financija, gospodarstva i pravosuđa kao i tvrtka Hrvatska brodogradnju-Jadranbrod.

Svaka od tih institucija, po njegovim riječima, ima svoju zadaću kako bi se pronašao pravno čvrsti okvir u kojem se u punoj mjeri može provesti prošlotjedni zaključak Vlade, a to je uključenje Vlade u nastavak proizvodnje u 3. maju.

Identitetsko pitanje

“3. maj je za Rijeku, kao i Uljanik za Pulu, identitetsko pitanje. Riječko brodogradilište postoji od 1905. godine, ima ogromnu tradiciju i iza sebe lijepu knjigu proizvedenih i isporučenih brodova“, istaknuo je.

Nije želio iznositi detalje planova i modela, navevši da će sve biti poznato nakon sjednice Vlade na kojoj će se to predstaviti. Kazao je da su ministarstva dobila zadaću raditi što brže na tim pitanjima.

Upitan ima li u 3. maju dovoljno radnika za nastavak proizvodnje, rekao je kako je dobio informaciju da je u 3. maju oko 740 radnika.

Upitan za komentira izjavu gradonačelnika Pule Borisa Miletića da je za radnike Uljanika i njihove obitelji zlonamjerna Plenkovićeva izjava da bi 3.maj opstao da nije bilo pozajmice Uljaniku, premijer je rekao da “Miletića već duže ne sluša”.

Direktor Brodogradilišta 3. maj Edi Kučan također nije želio iznositi detalje planova, istaknuvši da je sustav vrlo jednostavan – pokazatelji govore da će se dovršetkom brodova dobiti više nego što je uloženo, a to zadovoljava kriterije Europske komisije.

Naveo je da i sad radnici 3. maja rade, da ih je 35 u brodogradilištu Viktor Lenac, gdje intenzivno rade, u 3. maju se radi za tvrtku Vulkanmont a očekuje se i sklapanje ugovora za proizvodnju brodskih sekcija.

Kučan je naglasio da je u planu što prije krenuti u dovršetak izgradnje broda za prijevoz rasutih tereta za kanadskog naručitelja te broda za prijevoz kamiona i automobila.

Na sastanku i obilasku brodogradilišta bili su i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, koji je istaknuo da je bitno da se za brodove dobije više novca nego što se u njih uloži, te da se to mora učiniti ako se može, te zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović.

Gospodarstvo

Sabor: Od 1. siječnja uvoznici moraju prijaviti opasne smjese koje uvoze

Published

on

Dodao

Bez većeg zanimanja, u nazočnosti 15-ak zastupnika, Hrvatski sabor u petak je raspravio zakonski prijedlog po kojemu će od 1. siječnja iduće godine uvoznici morati Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (HZJZ) prijaviti opasne smjese ili kemikalije koje uvoze jer će u suprotnom platiti visoke novčane kazne.

HDZ je zakon ocijenio “dobrim “, a zastupnik te stranke Vlatko Kopić apostrofira kako uvozniku koji ne prijavi opasne tvari prijeti novčana kazna od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Mostov Miro Bulj opetuje kako je Austrija zabranila glifosat, opasnu tvar koja uzrokuje najteža oboljenja, a Hrvatska to još nije učnila. U SAD-u su brojne tužbe oboljelih od tumora, dokazano je da je to otrovna tvar, kaže zastupnik i pita tko u Hrvatskoj  kontrolira njegov uvoz?
Od 1. siječnja iduće godine, uvoznici koji na tržište stavljaju smjese razvrstane kao opasne za zdravlje ljudi, obvezni su o tome informirati HZJZ putem centraliziranog portala Europske agencije za kemikalije (PCN portal). HZJZ će, pak, bez odgode staviti te informacije na raspolaganje Centru za kontrolu otrovanja Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Za uvoznike koji tako ne postupe, zapriječene su kazne od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Predviđeno je to izmjenama Zakona o provedbi Uredbe br. 1272/2008 Europskoga parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se mijenjaju i ukidaju tri europske Direktive, a koje je Sabor u petak raspravio. 
 

(Hina) 

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

U Vukovaru tvrtka Enikon Aerospace otvara pogon komponenti za zrakoplovnu industriju

Published

on

Izvor: Radio Vukovar

Predsjednik Uprave tvrtke Enikon Aerospace Marko Josip Andrijanić i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava potpisali su u utorak Ugovor o zakupu poslovnog prostora u Poslovno industrijskom centru čime će u proizvodnji komponenti interijera putničkih i poslovnih zrakoplova kroz tri godine biti zaposleno 200 radnika.

“Raduje me suradnja s Vukovarom u kojem planiramo proširiti naše poslovanje“, izjavio je Andrijanić, navodeći kako Enikon Aerospace više od 40 godina proizvodi interijere za komercijalne i privatne zrakoplove na više lokacija: u SAD-u, Njemačkoj, Zagrebu a uskoro i u Vukovaru. Ta tvrtka, dodao je, surađuje i sa jednim od najveći dobavljača dijelova zrakoplova za Airbus i Boeing.

 Uz izravnu “višemilijunsku investiciju” i zapošljavanje oko 200 radnika, Andrijanić je otvorio mogućnost poslovne suradnje sa lokalnim poduzetnicima i dobavljačima u različitim segmentima.

 Zahvalio je gradonačelniku Penavi i svim operativcima koji su profesionalnim pristupom omogućili širenje poslovanja tvrtke na Slavoniju i Vukovar.

 Vukovarski pogon otvorit će se u drugom kvartalu 2020., ulagat će se etapno, a budući će radnici, od NKV radnika do inženjera, obvezno prolaziti tvrtkine treninge, najavio je izvršni potpredsjednik tvrtke Jakov Barišić. 

“Škole za naš posao nema, radnike ćemo obučavati i svi će prolaziti interne treninge u našim pogonima u Hrvatskoj i inozemstvu“, rekao je Barišić dodavši da će radnička primanja biti iznad hrvatskog prosjeka.

 Najavio je da će do pune zaposlenosti doći u roku od tri godine, kada će s proizvodnih traka dnevno izlaziti do 1.500 različitih dijelova i komponenti za avioindustriju. 

 Gradonačelnik Penava naglasio je kako je posljednjih godina u Vukovaru stvoreno poslovno okruženje koje je dovelo do otvaranja novih, tehnološki naprednih industrija, poput farmaceutske ili IT sektora, a sada i  zrakoplovne industrije.

 “Kao grad ponudili smo što imamo, a to su pouzdanost, transparentnost i otvorenost te maksimalno povoljne uvijete“, rekao je Penava.

  Podsjetivši na predratna vremena, kada je Vukovar imao oko 45.000 stanovnika i 29.000 radnih mjesta, Penava je naveo da danas ima oko 20.000 stanovnika, a da je zaposlenost prešla brojku od 10.000.

  Naglasio je kako 200 novih radnih mjesta puno znači, ali da zadnjih godina problem Vukovara nisu samo radna mjesta.

 “Nezaposlenost je prestala biti problem, naš problem je mali broj stanovnika i kvaliteta i broj radno sposobnih ljudi“, rekao je i naglasio kako Vukovaru trebaju tvrtke poput Enikoma, s novim pristupom, tržišno konkurentne i tvrtke s izvoznim proizvodnjom.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

“Zelenu” i “plavu” Hrvatsku povezati svakodnevnom zračnom linijom

Published

on

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić najavio je u ponedjeljak kako će se povezivanje ‘zelene’ i ‘plave’ Hrvatske pokušati potaknuti uspostavom cjelogodišnje svakodnevne izravne zračne linije Osijek-Dubrovnik te distributivnog centra za slavonske proizvode u Dubrovniku.

 Dobroslavić je to izjavio nakon sastanka s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem u dubrovačkoj palači Ranjina, istaknuvši da će se suradnja najviše razvijati na području turizma i poljoprivrede.

 “Naše županije jesu jako udaljene, ali gaje međusobno razumijevanje. Već smo određene poteze povukli pa se u našim hotelima mogu konzumirati razni slavonski proizvodi, ali smo se dogovorili da ćemo raditi u dva smjera. Zrakoplovnom linijom bi gospodarstvenici planirali poslovanje, a stanovnici juga Hrvatske, ali i turisti mogli posjetiti istočnu Slavoniju”, rekao je.

 Najavio je kako će Vladi, Ministarstvu turizma i Croatia airlinesu uputiti inicijativu da se ova projekt i ostvari, a pokušat će osnovati i distributivni centar za proizvode iz Slavonije kako bi bili dostupniji građanima, ali i hotelijerima.

 Župan Galić podsjetio je kako suradnja dviju županija traje još od ratnih dana, a danas je u praksi vrlo dobra.

 “Naši proizvodi već godinama stižu na jug Hrvatske, a s juga Hrvatske dolaze nama u Slavoniju. Sve je to znak dobre suradnje. Nama je prijevoz kroz Hrvatsku opteretio cijenu proizvoda i nastojat ćemo to riješiti povezivanjem, ili zrakoplovnom linijom ili izvedbom koridora VC“, rekao je Galić.

 Župani su prethodno u dubrovačkom Gospinom polju podijelili pet tona jabuka udrugama i ustanovama s područja najjužnije hrvatske županije.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije