FaH

Ogranak Hrvatskog novinarskog društva (HND) na Hrvatskoj televiziji (HTV) u utorak se oglasio priopćenjem kojim se u ime novinara i ostalih zaposlenika ograđuje od, kako se ističe, svih afera koje u zadnje vrijeme potresaju javnu radioteleviziju, poput pokušaja preprodaje karata za Svjetsko nogometno prvenstvo, ali i sadržaja, načina izbora i iznosa plaćenog za projekt “Je li moglo drugačije”.

Ogranak HND-a u priopćenju ocjenjuje kako je nedopustivo i nemoralno, ako se pokaže istinitim, da su djelatnici HRT-a sudjelovali u distribuciji ili preprodaji karata namijenjenih HRT-u, a ne odabranim pojedincima, te ako se takva praksa godinama ponavljala.

Netko mora snositi odgovornost za prikrivanje činjenica

“Ako je točno da je naša ustanova tjednima, gotovo mjesecima prikrivala činjenice vezane uz aferu ‘karte’, kako pred nama, tako i pred građanima, te da su konkretne mjere, čini se, poduzete tek nakon što se afera pojavila u drugim medijima, netko za to mora snositi odgovornost”, ističe se u priopćenju koje je potpisala predsjednica Ogranka HND-a Sanja Mikleušević Pavić.

Ogranak i članovi HND-a ni na koji način nisu sudjelovali u odluci da se serijalima poput “Je li moglo drugačije” koji, kako tvrde, opravdavaju grabež, korupciju i bezakonje, dodijeli više od pola milijuna kuna.

“Neki od nas već godinama kući u kojoj rade nude projekte za dokumentarne filmove čija je cijena upravo simbolična, ali nismo dobili mogućnost da ih proizvedemo, dok se vanjskim suradnicima dubioznih ideja, čije se profesionalne biografije javno propituju, omogućila izdašna zarada. Mi, novinari HRT-a i članovi HND-a, izrazito se protivimo tome da se novac građana, od kojih su mnogi na socijalnom minimumu, ulaže u manipulativne i moralno upitne projekte”, ističe se u priopćenju.

Dodaje se kako o svemu što se događa na javnoj radioteleviziji članovi HND-a uglavnom i sami doznaju iz medija, svojim mišljenjem i stavovima ne mogu participirati u procesima koji se događaju na HRT-u, a njihova pozicija u odlučivanju ili uređivanju programa je posve marginalna.

“Većina nas je u ovom poslu godinama, pa čak i desetljećima. Mi nismo proizvod ničijeg protekcionizma, ili političke volje. Naša se pozicija ne mijenja s promjenom vlasti. Pojave od kojih se ograđujemo jednako su nam nezamislive, nerazumljive i neprihvatljive kao i bilo kojem drugom građaninu koji svakodnevno zarađuje svoju plaću” ističu i mole javnost da ih zbog situacije na HRT-u ne krivi kolektivno.

Konstelacije na HRT-u su proizvod zakona u kojima su sudjelovale sve dosadašnje vlasti i svima je odgovarala privilegirana manjina i većina, kojoj su, osim prava na govor, oduzeta i brojna druga prava.

“Nipošto ne impliciramo da smo žrtve, ali jednako tako ne pristajemo na tezu da smo krivi”, navodi se u priopćenju u kojem se odgovorne za rad i transparentno funkcioniranje HRT-a još jednom poziva da se očituju o nalazima iz izvješća bivšeg Nadzornog odbora HRT-a za 2016., gdje je upozoreno na brojne nepravilnosti i moguće nezakonitosti u radu i poslovanju HRT-a.

Serija koja je amnestirala Kutlu

Ogranak HND-a na HTV-u oglasio se nakon nedavne afere u kojem se komentatora Dragu Ćosića sumnjiči za preprodaju karata za SP u nogometu, ali i nakon medijskih napisa da je HRT producentskoj tvrtki Dinaten projekt platio čak 600.000 kuna za seriju “Je li moglo drugačije”, kojom je amnestiran pravomoćno osuđeni Miroslav Kutle, ali i cijela plejada važnih sudionika u privatizaciji 90-ih, u rasponu od Ivića Pašalića do Borislava Škegre.

Kako se u medijima navodilo, ta serija kojoj je producentica i scenaristica Ivana Kovač, javnosti poznatija kao nekadašnja novinarka HTV-a Ivana Šikić, bila je ugovorena krajem prošle godine, a prikazana u travnju ove godine.

No, vodstvo HRT-a uskraćivalo je preciznu informaciju o tome tko je točno predložio i odobrio nabavu te serije, koja je u međuvremenu skinuta s HRT-ove online platforme HRTi, gdje je neko vrijeme bila dostupna.

Tek naknadno je s HRT-a medijima stigao odgovor kako je sklapanje ugovora s Dinaten projektom d.o.o. vezano za seriju “Je li moglo drugačije” u ime programa HRT-a odabrao i predložio urednik programa Bruno Kovačević, a odobrio ravnatelj produkcije Jozo Barišić.

Podijeli objavu