Povezite se

Gospodarstvo

Od subote skuplje cestarine

Objavljeno

-

Hrvatske autoceste (HAC) ove godine očekuju 5% veći promet nego lani, čemu bi trebala pridonijeti ljetna sezone čiji će početak obilježiti redovno desetpostotno povećanje cijene cestarine u razdoblju od 15. lipnja do 14. rujna, za određene skupine vozila. 

Prihodi od cestarine na autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb do 10. lipnja su premašili 1,1 milijardu kuna, što je 5,3% više nego u isto vrijeme lani, ističu u HAC-u. 

– Tim autocestama istovremeno je prošlo oko 22 milijuna vozila, milijun više nego u isto vrijeme lani, rekao je u utorak na brifingu za novinare predsjednik Uprave HAC-a Boris Huzjan. 

U prvih pet mjeseci 2019. na tim je autocestama zabilježen promet 20,5 milijuna vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 943 milijuna kuna, što je i u jednom i u drugom slučaju povećanje od 5%. 

HAC je, vezano uz pripremu turističke sezone, u razdoblju od lanjskog rujna do travnja ove godine u izvanredno održavanje autocesta uložio preko 85 milijuna kuna, od čega najveći dio u sanaciju asfaltnog zastora kolnika na autocestama A3 Bregana – Zagreb – Lipovac i A4 Zagreb – Goričan. 

Nabavljeno je i 25 novih ophodnih vozila s LED displejima na stražnjoj strani vozila na kojima će se prikazivati precizna upozorenja vozačima u slučaju potrebe. Ophodna vozila opremljena su s 32 automatska defibrilatora, a  za ovu je sezonu osposobljeno dodatnih 103 radnika. 

Turistička sezona za HAC službeno počinje 17. lipnja pa će se radovi na autocestama od tada obavljati u najmanjem mogućem obimu, tako da ne utječu na promet. 

Do kraja lipnja s radom će početi i prvi nadzorni centar na naplatnoj postaji Komin s jednim radnikom u smjeni. On će nadzirat rad automata za naplatu cestarina na nekoliko naplatnih postaja čime će se, hvali se Uprava HAC-a, dodatno osloboditi rad 22 blagajnika za rad na direktnoj naplati. Tako će, recimo, samo na naplatnoj postaji Komin raditi jedan blagajnik umjesto dosadašnjih pet. 

Komentirajući recentni niz nesreća s poginulima na hrvatskim autocestama, Huzjan je kazao je da se već za iduću godinu, po uzoru na zapadne zemlje, primjerice Austriju, razmatra uvođenje nadzornih sigurnosnih kamera. 

Prekoračenje brzine automatski bi se kažnjavalo u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova. Huzjan smatra da će ta mjera smanjiti broj nesreća. 

U sklopu priprema za predstavljanje koncepta novog sustava elektroničke naplate u Hrvatskoj, HAC je naručio istraživanje o navikama korištenja autocesta. 

Istraživanje je, u svibnju ove godine, na uzorku od 600 ispitanika provela agencija Ipsos. Ono je pokazalo da 57% anketiranih autoceste koristi zbog odlaska na odmor, dok se prosječno u svakom vozilu koje prometuje autocestama vozi 2,7 osoba. 

Autoceste naši građani koriste jer njima brže stižu na odredište (86% odgovora), a i sigurnije su od drugih cesta (33%). Za 28% ispitanih putovanje autocestom udobnije je nego ostalim prometnicama. Nažalost, istraživanje je pokazalo da trećina ispitanih nikada ne putuje stranim autocestama, rijetko putuje njih 22%, a jednom godišnje 18%. 

Nadalje, 55% anketiranih misli da su naše autoceste jednake kvalitete kao i strane, da su kvalitetnije smatra njih 24%, a da su lošije kvalitete njih 19%. 

Isto tako, čak 63% ispitanih smatra da su hrvatske autoceste skuplje od stranih, a tek 6% da su jeftinije. Da su sličnih cijena misli 22% anketiranih. Četiri petine vozača ili 82% podržava stav da se promijeni postojeći model naplate beskontantnim plaćanjem i prolaskom naplate bez zaustavljanja, a većina vozača, njih 7 od 10, češće bi koristili autoceste kada bi cestarine bile niže. 

Isti je udjel onih koji preferiraju model “plati koliko voziš” umjesto vinjeta, dok dvije trećine vozača, 64%, podržava ideju niže cijene cestarina u vrijeme smanjenog prometa i više cijene za vrijeme najvećih gužvi. 

Da su nove dionice autocesta bezuvjetno potrebne misli 36 posto anketiranih, a za 52% njih smatra da su potrebne samo ako njihova izgradnja ne ugrožava državni proračun i poslovanje HAC-a i ARZ-a.

Gospodarstvo

Butković: Uskoro ugovor o rekonstrukciji pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica ‘težak’ 3 milijarde kuna

Published

on

Ministar prometa Oleg Butković u subotu je, gostujući u Dnevniku Nove TV, najavio kako se uskoro potpisuje ugovor s turskim izvođačem o rekonstrukciji željezničke pruge Križevci-Koprivnica-mađarska granica, vrijedan 3 milijarde kuna.

”Po vrijednosti je to ugovor koji će biti veći nego što je vrijednost Pelješkog mosta. Radi se o pruzi na mediteranskom koridoru, izgradnja kolosijeka i rekonstrukcija postojećeg, oko 43 kilometra nove pruge”, pojasnio je Butković.

Ugovor o gradnji, kazao je, potpisuje se uskoro s turskom tvrtkom Cengiz. “Očekujemo da će, kao i u drugim velikim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj i puno naših tvrtki biti uključeno”, napomenuo je resorni ministar.

Butković je najavio i kako se sljedećeg tjedna potpisuje ugovor za obnovu pruge Savski Marof-Zagreb ‘težak’ 350 milijuna kuna, a poručio je i kako zbog koronavirusa nije ugrožena izgradnja Pelješkog mosta.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Butković: Koronavirus zasad nije usporio gradnju Pelješkog mosta

Published

on

Kineski partner na izgradnji Pelješkog mosta nije zatražio produljenje roka za izvođenje radova zbog eventualnih poteškoća uzrokovanih koronavirusom, rekao je u petak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Na novinarsko pitanje o eventualnim problemima zbog koronavirusa, odnosno kineskim radnicima na Pelješkom mostu, kazao je da trenutno nema nikakvog zahtjeva kineskog izvođača za produljenjem roka.

“Međutim, postoji informacija da tvornica u kojoj se proizvode čelične konstrukcije trenutno ne radi zbog koronavirusa, ali Hrvatske ceste prate situaciju. Vidjet ćemo, ako dođe do bilo kakvog prolongiranja roka na Pelješkom mostu, izvijestit ćemo javnost. U ovom trenutku nemamo nikakav zahtjev za produljenje roka,” rekao je Butković, koji je nazočio potpisivanju ugovora za izvođenje radova u okviru projekta “Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – Terminal za rasute terete Bakar”.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je u travnju prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Pevec promijenio ime u Pevex

Published

on

Trgovački lanac Pevec promijenio je ime u Pevex, objavio je u četvrtak na konferenciji za novinare predsjednik Uprave toga trgovačkog lanca Jurica Lovrinčević.

Za promjenu imena, kako je rekao, Uprava se odlučila još prije dvije godine, radi odmaka od obiteljskog prezimena bivših vlasnika.

“Htjeli smo se odmaknuti od prošlosti, baviti se svojim poslom i budućnošću”, rekao je.

Dodao je i kako je u zadnje četiri godine napravljena velika poslovna transformacija – sa 1.100 djelatnika došli su na 2.000, kupljeno je više od deset centara, prihodi su porasli sa 1,1 milijardu kuna na 2,1 milijardu.

Što se tiče rebrandinga, rekao je kako su vizualni atributi ostali isti – zelena i bijela boja. Mijenja se samo slovo C koje je postalo X, a taj model je odabran kako bi se bolje obratilo novim, mladim potrošačima, rekao je Lovrinčević.

Radi o laganom redizajnu, nismo željeli nikakve dramatične promjene, kazao je Lovrinčević napominjući kako je novo ime brenda novi početak.

U planu je da se do kraja 2020. godine promjene glavna obilježja na centrima.

Na novinarsko pitanje koliko je sve to koštalo, kazao je kako za sada nije tako puno, ali će koštati u sljedećoj godini. “Sav taj rebrending, sve unutarnje i vanjske promjene koštat će, vjerujem, preko desetak milijuna kuna”, rekao je.

Najavio je i kako planiraju otvaranje Pevex trgovina manjih formata, gdje su ciljane destinacije manji gradovi s 10.000 stanovnika naviše.

Za sada, kako je rekao, nemaju u planu širenje van granica Hrvatske.

Do kraja ove godine očekuje se i otvaranje novog centra u Puli u kojeg je uloženo 30 milijuna kuna te otvorenje novog centra u Vinkovcima.

Prodajni centar Vinkovci, čije se otvorenje planira početkom rujna, biti će prvi izgrađeni centar s potpuno novim vizualnim identitetom.

Lovrinčević je rekao i kako tvrtka nema problema s nedostatkom radne snage, jer je podigla prosječna neto primanja 38 posto u zadnje tri godine.

“Prosječna plaća u Pevexu danas je 6.800 kuna, a minimalna 5.000 kuna neto mjesečno i mislim da je to razlog zašto od nas ljudi ne odlaze”, kazao je te dodao kako nemamo fluktuaciju tako veliku kao ostali, koji će morati razmisliti možda o tome da dignu plaće kao jedan od način za rješenje tog problema.

Iz tvrtke su podsjetili da su u odnosu na 2015., zaključnu godinu poslovanja prethodnog vodstva tvrtke, ukupni prihodi Peveca porasli su za čak 65 posto, dok je neto dobit porasla za gotovo 480 posto.

Uz to, tvrtka je u protekle četiri godine u vlasništvo preuzela devet postojećih prodajnih centara, otvorila sedam novih prodajnih centara te zaposlila gotovo 900 novih djelatnika. Ukupni prihodi tvrtke porasli su na 1,95 milijardi kuna dok je neto dobit porasla na 139,6 milijuna kuna u 2018. godini.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije