Povezite se

Turizam

Nerealno visoke stope rasta turizma su stvar prošlosti, evo što slijedi

Objavljeno

-

Nerealno visoke stope rasta turizma su stvar prošlosti, a slijedi borba za svakog gosta s mediteranskom konkurencijom, ocijenjeno je u petak na sjednici Turističkog poslovnog vijeća (TPV) Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Predsjednik TPV-a Franco Palma rekao je da nakon nekoliko godina rasta po “nerealno visokim stopama” uzrokovanog vanjskim faktorima, dolazi do blage stagnacije, a vjerojatno i pada koji će se najviše osjetiti u privatnom smještaju, iako podaci HTZ-a za prvih šest mjeseci pokazuju suprotno.

“Moramo se dobro pripremiti na nove okolnosti i biti spremni na borbu za svakog gosta“, rekao je Palma, a prenosi se u HGK-ovom priopćenju. 

Potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević dodao je kako brojke Hrvatske turističke zajednice kažu da je Hrvatska u prvih šest ovogodišnjih mjeseci ostvarila 6,8 milijuna dolazaka ili šest posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, te 26,2 milijuna noćenja uz međugodišnji rast od tri posto.

“To je odličan rezultat s obzirom na izazovnu turističku godinu i oporavak nama konkurentnih tržišta i upućuje na jačanje turističke ponude u razdobljima predsezone“, smatra Kovačević.

Voditelj Službe za strategiju tržišta HTZ-a Igor Borojević napomenuo je da te brojke predstavljaju tek trećinu dolazaka, odnosno četvrtinu noćenja, a za ocjenu kompletne sezone bit će presudni srpanj i kolovoz u kojima se ostvaruje polovica godišnjih pokazatelja.

Borojević upozorava da je broj krevet porastao za četiri posto, prvenstveno u privatnom smještaju, a stope popunjenosti su relativno niske.

“U zadnje tri godine dobili smo 165.000 novih kreveta, a od toga je 154.000 privatnih, dok smo u hotelskom smještaju rasli vrlo skromno. Unatoč tome hoteli su nositelji turističkog prometa u prvoj polovici godine s 50 posto ostvarenih dolazaka i 39 posto noćenja“, rekao je Borojević, uz napomenu da su rasle brojke s dvije trećine glavnih emitivnih tržišta.

Visoke stope rasta su ostvarene i s dalekih tržišta poput SAD-a (13,7 posto), Kine (41 posto) i Tajvana (53 posto). Daleka tržišta zbirno u prvoj polovici godine imaju udjel od 20 posto u ukupnim dolascima i 10 posto u noćenjima, a tome je doprinijelo i preko 80 novih avionskih linija. Istra, Kvarner i Splitsko-dalmatinska županija su vodeće destinacije, dok su Dubrovnik, Rovinj i Zagreb najposjećeniji gradovi, rečeno je na sjednici.

Članovi vijeća kažu da se, uz privatni smještaj, pad najviše osjeti u charteru koji u zadnja tri mjeseca nudi velike popuste kako bi rasprodao plovila.

Procjenjuje se i da bi hoteli, posebno oni više kategorije, trebali nastaviti blago rasti, iako su cijene od 10 do 30 posto više nego u Španjolskoj ili Grčkoj.

Ugostitelji, pak, kako je rečeno, osjećaju pad broja gostiju i prometa pa vape za smanjenjem PDV-a, a najmanje oscilacija trebali bi imati kampovi kojima povratak Turske i Grčke ne predstavlja direktnu konkurenciju.

Glavna savjetnica ministra turizma Barbara Mesić, predstavila je projekt posebnih pogodnosti “Tjedan odmora vrijedan” Ministarstva turizma i HTZ-a koji je namijenjen domaćim turistima. Nudi im najpovoljnije cijene na sve turističke ponude u razdoblju od 18. do 27. listopada ove godine, a u akciju se mogu uključiti svi turistički subjekti.

Turizam

Predstavnici HTZ-a s direktorima turističkih zajednica Istarske županije

Published

on

Hrvatska turistička zajednica, u suradnji sa Turističkom zajednicom Istarske županije, organizirala je radni sastanak u sklopu kojeg je direktor HTZ-a Kristjan Staničić direktorima turističkih zajednica s područja Istarske županije predstavio plan rada HTZ-a za iduću turističku godinu, ključne strateške projekte te glavne promotivne aktivnosti. Sudionicima je predstavljen i novi paket turističkih zakona kojima se od 2020. godine regulira sustav turističkih zajednica te nova uloga HTZ-a. 

„Sastanak je bio vrlo konstruktivan i koristan, posebice u smislu zajedničkih aktivnosti koje ćemo provoditi tijekom vrlo izazovne 2020. turističke godine. U nadolazećoj godini cilj nam je zadržavanje pozitivnih trendova, a da bi u tome bili uspješni nužna je kvalitetna suradnja unutar cjelokupnog sustava turističkih zajednica zbog čega ćemo nastaviti obilaziti teren i županije“, poručio je direktor Staničić.

Sastanku je prisustvovao i direktor TZ Istre Denis Ivošević koji je naglasio da je ovo bila izvrsna prilika za kvalitetnu pripremu 2020. godine. „Razgovarali smo o aktivnostima i novim okvirima djelovanja jer želimo pokrenuti one procese koji će značiti još bolju promociju destinacije, ali i koji će nam osigurati još bolje uvjete boravka za naše goste“, izjavio je Ivošević

Prije sastanka s predstavnicima turističkih zajednica, na kojemu su sudjelovali i direktorica Sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda HTZ-a Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora za strateške projekte HTZ-a Ivana Curić Čabraja te direktorica Sektora za poslovne prezentacije i studijska putovanja Renata Deželjin, direktor Staničić se susreo i s predstavnicima hotelijera koji posluju na području Istarske županije, a s kojima se najviše razgovaralo o aktivnostima udruženog oglašavanja.  

Ucitavanje vijesti

Turizam

U Hrvatskoj po prvi put ostvareno više od 20 milijuna turističkih dolazaka

Published

on

Prema prvim podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te nautičkom charteru, u Hrvatskoj je na današnji dan ostvareno 20.013.805 dolazaka (+5%) i 107.031.617 noćenja (+2%), čime je po prvi put premašeno 20 milijuna turističkih dolazaka u jednoj turističkoj godini. Istovremeno, na današnji dan je po prvi put premašena brojka od 107 milijuna noćenja na razini čitave Hrvatske.

„Hrvatski turizam tijekom posljednjih nekoliko godina doživio je veliki procvat, otvoreni su brojni novi visokokvalitetni smještajni kapaciteti, stvorene nove ponude i turizam je zaista postao pravi generator gospodarskog razvoja. Ovaj povijesni rezultat, ova izazovna turistička godina u kojoj smo po prvi put premašili 20 milijuna turističkih dolazaka, dokaz je i potvrda kvalitetne sinergije javnog i privatnog sektora bez koje takvi rezultati ne bi bili mogući. Vlada RH svjesna je važnosti koje turizam ima i zato kontinuirano radimo na jačanju konkurentnosti turizma u suradnji s dionicima u turističkom sustavu kako bi i u budućnosti hrvatski turizam bio primjer kvalitete i uspjeha. Vjerujem kako će ovaj rekord biti motivacija svima da nastavimo dalje graditi i činiti hrvatski turizam još boljim“, zaključio je ministar turizma Gari Cappelli.

„Nakon što smo u listopadu premašili turistički promet ostvaren u cijeloj prošloj godini, ovih povijesnih 20 milijuna turističkih dolazaka dodatna su potvrda snage i stabilnosti hrvatskog turističkog sektora koji je u ovoj vrlo izazovnoj godini ostvario nove odlične rezultate. Pred nama je zahtjevna 2020. godina u kojoj će nam cilj biti zadržavanje pozitivnih trendova, a da u tome možemo uspjeti potvrđuju i brojni partneri s kojima smo razgovarali na jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova WTM u Londonu, ali i na najvećem kineskom uvoznom sajmu China International Import Expo koji se upravo održava u Šangaju“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako veliki broj turoperatora i avioprijevoznika za iduću godinu najavljuje proširenje programa za Hrvatsku.

 U dosadašnjem dijelu godine najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Poljske, Italije, Češke i Velike Britanije, dok je iz izvaneuropskih zemalja najviše noćenja ostvareno s tržišta Sjedinjenih Američkih Država, Australije, Kanade, J. Koreje i Kine. Gledajući po destinacijama, najviše noćenja ostvareno u Dubrovniku, Rovinju, Poreču, Splitu i Medulinu.

Nacionalno/HTZ

Ucitavanje vijesti

Turizam

Hrvatska na sajmu u Šangaju

Published

on

Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska turistička zajednica po prvi put predstavljaju hrvatsku gospodarsku i turističku ponudu na najvažnijem kineskom međunarodnom uvoznom sajmu China International Import Expo (CIIE), koji se održava u Šangaju od 5. do 10. studenog 2019. godine. 

„Uz nastup  na sajmu ITB China na kojem smo sudjelovali u svibnju ove godine i osvojili nagradu za hrvatski turizam, ovo je naše drugo veliko predstavljanje na nama iznimno važnom kineskom tržištu u 2019. godini. U dosadašnjem dijelu godine s ovog tržišta ostvareno je 24 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto razdoblje lani čime Kina zauzima drugo mjesto top dalekih tržišta s kojih se u Hrvatskoj ostvaruje najveći turistički promet. Prema Chinese National Tourism Administration očekuje se kako će putovanja Kineza u inozemstvo u 2020. biti na razini od 200 milijuna pa u skladu s time očekujemo rast potražnje prema Europi i Hrvatskoj od strane brojnih kineskih ljubitelja putovanja“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, naglasivši kako su u ovoj godini 483 kineska turistička agenta uspješno završila on line trening o hrvatskoj kulturnoj, prirodnoj, gastronomskoj i pustolovnoj turističkoj ponudi.  

Na ovogodišnjem CIIE sajmu, na kojem sudjeluje preko 150.000 kineskih i stranih kupaca uz izlagače iz više od 100 zemalja i regija svijeta, danas je u sklopu hrvatskog nacionalnog paviljona održan „Croatia day“, susret hrvatskih tvrtki s brojnim kineskim partnerima. Obilježavanju hrvatskog dana na sajmu prisustvovali su Veleposlanik RH u NR Kini Dario Mihelin te državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić.

”Kinesko tržište više nije rezervirano samo za najhrabrije, vrata kineskog tržišta otvorena su za cijeli svijet, a to je prilika koju ne smijemo propustiti. I ovaj sajam dokaz je da se Kinezi okreću uvozu i smanjenju trgovinskog suficita i važno je da smo ovdje kontinuirano prisutni. Naš izvoz u Kinu samo lani je rastao za 25 posto, što je dokaz da možemo konkurirati na ovako velikom tržištu. Na krilima ovih dobrih pokazatelja, ali i dobrih političkih odnosa, vrijeme je za još konkretnije rezultate“, rekao je Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore koja je jučer organizirala i Hrvatsko-kineski gospodarski forum u zajedničkim prostorijama HGK i HTZ-a, koje će od sada stajati na raspolaganju i hrvatskim tvrtkama zainteresiranima da se okušaju na kineskom tržištu. „Prošlogodišnji CIIE sajam nadmašio je očekivanja, ugovoreni poslovi dosegli su vrijednosti 50,8 milijardi dolara, stoga se nadamo se da će se i naše tvrtke izboriti za svoj dio kolača”, nadodao je Burilović. 

Predstavljanje na sajmu direktor HTZ-a Staničić iskoristio je za susrete s najvažnijim kineskim partnerima poput Shendi grupe i Ctrip-a s kojima se razgovaralo o budućoj zajedničkoj suradnji. Ctrip je najveća kineska online turistička agencija, odnosno druga najveća turistička agencija na svijetu koja je najveći oglašivač hotela i smještaja u Kini čije usluge koristi više od 300 milijuna ljudi u preko 220 zemalja. Shendi grupa je najpoznatija po izgradnji i upravljanju Shangai disney resorta u Šangaju te djeluje kao tvrtka za osmišljavanje projekata i manifestacija zabavnog sadržaja. Predstavnici kineske grupacije, na inicijativu Predstavništva HTZ-a u Kini, u rujnu su boravili u Zagrebu, Rijeci i Opatiji.

Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio je hrvatske tvrtke koje su izlagale na sajmu: Degenija, Intereuropa, Megajoule, AMP Net
”Kina je jedno od najatraktivnijih tržišta koje za Podravku predstavlja velik budući potencijal. Za sad smo prisutni ovdje, ali imamo velik prostor za napredak. Inicijative gospodarske diplomacije ovakvog oblika Podravka je uvijek podržavala. Prisutnost na sajmu CIIE prilika je za održavanje i produbljivanje postojećih poslovnih kontakata na ovom velikom tržištu. U posljednje dvije godine Podravka je promijenila poslovni model obrade tržišta Kine te smo nedavno ponovno prisutni u Šangaju putem suradnje s distributivnim partnerom, a radimo i na projektima razvoja suradnje u budućem periodu” rekao je Vedran Kelek, direktor Podravke za nova tržišta

Inače, ovogodišnje izdanje CIIE sajma drugo je po redu, a njegovo osnivanje i prvo prošlogodišnje izdanje predstavlja značajan potez kineske vlade u liberalizaciji i otvaranju tržišta, koje je drugo u svijetu po uvozu, a vodeće po potrošnji. Najveći kineski uvozni sajam održava se na lokaciji National Exhibition and Convention Centra u Šangaju i to na prostoru od gotovo 300 tisuća četvornih metara. S obzirom na to da je Kina najmnogoljudnija zemlja svijeta te stoji uz bok SAD-u kao svjetski gospodarski div, kineska vlada ulaže iznimne napore kako bi CIIE postao nezaobilazno okupljanje u kalendaru događanja na međunarodnoj razini. Posebna vrijednost CIIE sajma leži u brojnim poslovnim sastancima, sastancima na visokim političkim i diplomatskim nivoima, predstavljanju gospodarskih i turističkih potencijala različitih zemalja, kao i međusobnoj razmjeni iskustva i znanja.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije