Povezite se

Turizam

Nerealno visoke stope rasta turizma su stvar prošlosti, evo što slijedi

Objavljeno

-

Nerealno visoke stope rasta turizma su stvar prošlosti, a slijedi borba za svakog gosta s mediteranskom konkurencijom, ocijenjeno je u petak na sjednici Turističkog poslovnog vijeća (TPV) Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Predsjednik TPV-a Franco Palma rekao je da nakon nekoliko godina rasta po “nerealno visokim stopama” uzrokovanog vanjskim faktorima, dolazi do blage stagnacije, a vjerojatno i pada koji će se najviše osjetiti u privatnom smještaju, iako podaci HTZ-a za prvih šest mjeseci pokazuju suprotno.

“Moramo se dobro pripremiti na nove okolnosti i biti spremni na borbu za svakog gosta“, rekao je Palma, a prenosi se u HGK-ovom priopćenju. 

Potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević dodao je kako brojke Hrvatske turističke zajednice kažu da je Hrvatska u prvih šest ovogodišnjih mjeseci ostvarila 6,8 milijuna dolazaka ili šest posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, te 26,2 milijuna noćenja uz međugodišnji rast od tri posto.

“To je odličan rezultat s obzirom na izazovnu turističku godinu i oporavak nama konkurentnih tržišta i upućuje na jačanje turističke ponude u razdobljima predsezone“, smatra Kovačević.

Voditelj Službe za strategiju tržišta HTZ-a Igor Borojević napomenuo je da te brojke predstavljaju tek trećinu dolazaka, odnosno četvrtinu noćenja, a za ocjenu kompletne sezone bit će presudni srpanj i kolovoz u kojima se ostvaruje polovica godišnjih pokazatelja.

Borojević upozorava da je broj krevet porastao za četiri posto, prvenstveno u privatnom smještaju, a stope popunjenosti su relativno niske.

“U zadnje tri godine dobili smo 165.000 novih kreveta, a od toga je 154.000 privatnih, dok smo u hotelskom smještaju rasli vrlo skromno. Unatoč tome hoteli su nositelji turističkog prometa u prvoj polovici godine s 50 posto ostvarenih dolazaka i 39 posto noćenja“, rekao je Borojević, uz napomenu da su rasle brojke s dvije trećine glavnih emitivnih tržišta.

Visoke stope rasta su ostvarene i s dalekih tržišta poput SAD-a (13,7 posto), Kine (41 posto) i Tajvana (53 posto). Daleka tržišta zbirno u prvoj polovici godine imaju udjel od 20 posto u ukupnim dolascima i 10 posto u noćenjima, a tome je doprinijelo i preko 80 novih avionskih linija. Istra, Kvarner i Splitsko-dalmatinska županija su vodeće destinacije, dok su Dubrovnik, Rovinj i Zagreb najposjećeniji gradovi, rečeno je na sjednici.

Članovi vijeća kažu da se, uz privatni smještaj, pad najviše osjeti u charteru koji u zadnja tri mjeseca nudi velike popuste kako bi rasprodao plovila.

Procjenjuje se i da bi hoteli, posebno oni više kategorije, trebali nastaviti blago rasti, iako su cijene od 10 do 30 posto više nego u Španjolskoj ili Grčkoj.

Ugostitelji, pak, kako je rečeno, osjećaju pad broja gostiju i prometa pa vape za smanjenjem PDV-a, a najmanje oscilacija trebali bi imati kampovi kojima povratak Turske i Grčke ne predstavlja direktnu konkurenciju.

Glavna savjetnica ministra turizma Barbara Mesić, predstavila je projekt posebnih pogodnosti “Tjedan odmora vrijedan” Ministarstva turizma i HTZ-a koji je namijenjen domaćim turistima. Nudi im najpovoljnije cijene na sve turističke ponude u razdoblju od 18. do 27. listopada ove godine, a u akciju se mogu uključiti svi turistički subjekti.

Turizam

Kamperi – novi hit europskog turizma u vrijeme koronavirusa

Published

on

Izvor: Pixabay

Pandemija koronavirusa izmijenila je turističke navike, a čini se kako je jedan od pobjednika tih promjena putovanje kamperima. 

Nakon mjeseci rada na prvoj liniji obrane protiv koronavirusa, španjolska medicinska sestra Yone Alberich spremna je za odmor, no pitanje je kakav.  

Odlazak na odmor inače je uključivao let u inozemstvo, no sada kad se virus i dalje širi, Yone ne želi putovati avionom. 

Medicinska sestra ne želi ni odsjedati u hotelu ili biti među gomilama ljudi, pa je sa suprugom unajmila kamper. 

„Ideja je da se držimo podalje od ljudi kako se ne bismo zarazili“, ističe 32-godišnjakinja koja ima malo dijete i živi u španjolskom obalnom gradiću Castellonu. 

„A u vrijeme covida-19 što je bolje nego putovanje s domom?“. 

Socijalno distanciranje na snazi je diljem Europe, pa stanovnici mijenjaju i svoje navike po pitanju putovanja. Nedavna anketa pokazala je da 90 posto Španjolaca želi ostati u svojoj domovini umjesto da putuju u inozemstvo. 

Čak 83 posto njih planira koristiti svoj automobil umjesto javnog prijevoza. 

Fabrizio Muzzati, voditelj specijalizirane španjolske putničke agencije Aquiestoy Caravaning, tvrdi kako mnogi ljudi koji ranije nisu razmišljali o odmoru u domu na kotačima sada to čine.

„U vrijeme kad cijeli svijet traži sigurnost, velik broj ljudi će to pokušati zbog novih okolnosti“. 

S ublažavanjem restrikcija putovanja iznajmljivanje kampera „intenzivno“ se nastavilo, objavio je prošli mjesec ASEICAR, udruga koja okuplja iznajmljivače takvih vozila, istaknuvši kako bi to moglo biti „ključno za oživljavanje turizma ovo ljeto“. 

Pravo ludilo

Takva situacija nije samo u Španjolskoj. 

„Od popuštanja mjera nastalo je pravo ludilo za kamperima, posvuda“, rekao je Francois Feuillet, predsjednik Europske federacije kampera (ECF). 

„Kamperi predstavljaju slobodu, uštedu i ekologiju. Sada tome dodajemo zdravlje i sigurnost, pa je za nas to prava blagodat“. 

Interes raste u cijeloj Europi, pa brojke pokazuju da je danas pet milijuna korisnika i dva milijuna vozila. 

U Njemačkoj, glavnom europskom tržištu, u svibnju je registrirano više od 10 tisuća novih kampera, što je rast od 32 posto u odnosu na prošlu godinu, dok ih je u Francuskoj registrirano 3,5 tisuća, što je rast od gotovo dva posto.  

U Španjolskoj, manjem, no brzorastućem tržištu, u lipnju je bilo 1,2 tisuće novih registracija, što je rast od 20 posto u odnosu na prošlu godinu, stoji u podacima ASEICAR-a. 

Veća je potražnja i za unajmljivanjem kampera. 

Platforma Yescapa je u lipnju imala više od 32,5 tisuća rezervacija, a potražnja u srpnju i kolovozu veća je za 60 posto u odnosu na prošlu godinu. 

Rast domaćeg turizma

Iako su se europske granice otvorile 15. lipnja, većina ljudi ne želi putovati u druge države, naglašava suosnivač Yescape Benoit Panel. 

„Otkad se pojavio covid, gotovo da nema prekograničnih rezervacija“, što inače čini 20 posto prometa, otkrio je. 

Jose Pascal Guiral, izvoznik keramike koji inače ljetuje u inozemstvu, prvi put u životu unajmio je kamper nakon ublažavanja mjera, a odmor je proveo putujući španjolskim Pirinejima. 

„Ne samo da je puno ljepše nego putovanje avionom i spavanje u hotelu, nego vam daje pravi osjećaj slobode. Putujete tjedan dana, a čini se kao da je prošao mjesec“, rekao je Guiral. 

Julio Barrenengoa Gomez, direktor tvrtke Caravanas Holidays, ističe kako je kriza povećala interes za nacionalnim turizmom. 

„Ljudi inače žele kamper da bi putovali Europom, no ove godine žele ostati u Španjolskoj“. 

„Zbog želje da posjetimo Europu izgleda da smo zaboravili koliko je Španjolska lijepa. Ova će godina ojačati domaći turizam“. 

Drugi vjeruju kako će zdravstvena kriza ubrzati prijelaz s masovnog turizma. 

„Ova pandemija će promijeniti navike ljudi jer će manje htjeti biti na mjestima s puno ljudi“, smatra Fernando Ortiz, direktor proizvođača kampera Benimar. 

„Ne nužno zbog rizika – pronaći će se cjepivo – nego jer ljudi žele moći promijeniti svoje planove tijekom putovanja. A to će potrajati“, zaključio je. 

Ucitavanje vijesti

Turizam

U Hrvatskoj oko 16.000 turista iz BiH i Srbije

Published

on

Hrvatska nije, kako se očekivalo, potpuno zatvorila svoje granice za državljane Bosne i Hercegovine i Srbije.

Oni koji uz državljanstvo tih zemalja imaju državljanstvo neke članice EU mogu slobodno kao i do sada ulaziti i boraviti u Hrvatskoj bez ograničenja, bez obzira na to odakle dolaze.

Iako u BiH i Srbiji broj zaraženih eksponencijalno raste i svakog je dana više od 300 novozaraženih, Hrvatska i dalje dijelu njihovih državljana omogućuje nesmetan ulazak na svoj teritorij. Takav potez pravda se borbom za što bolju turističku sezonu.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u ovom trenutku u Hrvatskoj je oko 5000 turista iz Srbije i oko 11.000 iz BiH. Riječ je o onima koji su se prijavili putem aplikacije evisitors. Tu nisu evidentirani vikend-turisti koji iz Hercegovine dolaze na jednodnevni boravak na hrvatsku obalu.

U ovom trenutku u Hrvatskoj je oko pola milijuna stranih gostiju. Najviše iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Češke, Mađarske, Slovačke.

Primjerice, trenutno je u Hrvatskoj 92 tisuće slovenskih turista, a broj njemačkih je na 90 posto broja iz prošle sezone. Zbog drastičnog povećanja broja novozaraženih u Hrvatskoj njemački mediji, posebno Bildt, već danima provode kampanju protiv odlaska u Hrvatsku, mađarski premijer Viktor Orbán već je pozvao Mađare da ne ljetuju na Jadranu, nego na Balatonu.

Za sada niti jedna od zemalja iz kojih na Jadran dolazi najviše turista Hrvatsku nije stavila na svoju crvenu koronalistu i propisala da oni koji dolaze iz Hrvatske prvo moraju u karantenu, donosi Jutarnji list.

Ucitavanje vijesti

Turizam

U Hrvatskoj više od pola milijuna turista

Published

on

U Hrvatskoj boravi više od pola milijuna turista od kojih je oko 430.000 stranih, a najviše inozemnih gostiju iz Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske, Austrije, Slovačke i Mađarske, objavila je u subotu Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te u nautičkom charteru (sustav eCrew), na današnji dan u hrvatskim destinacijama prvi put u ovoj godini boravi više od 500.000 turista od kojih je oko 430.000 stranih turista. U ovom trenutku najviše inozemnih gostiju dolazi s tržišta Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske, Austrije, Slovačke i Mađarske, naveo je HTZ.

„Najveći turistički promet ostvarujemo s onih tržišta na kojima provodimo intenzivne promotivne aktivnosti koje za cilj imaju pozicioniranje naše zemlje kao zanimljive, ali prije svega sigurne turističke destinacije. Ostvareni rezultati dokazuju kako smo u tome i uspjeli jer je Hrvatska jedna od rijetkih turističkih destinacija Mediterana u kojoj se ostvaruje turistički promet”, istaknuo je direktor HTZ-a Kristijan Staničić.

Goste s dalekih izvaneuropskih tržišta, ali i sa tržišta Velike Britanije, Francuske ili Skandinavije očekuje se tijekom sredine srpnja s povećanjem broja aviolinija koje će, procjenjuje Staničić, pozitivno utjecati na cjelokupni promet u zemlji, a posebice na rezultate destinacija srednjih i južnih dijelova Dalmacije.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić pritom je naglasio kako je i dalje od iznimne važnosti odgovorno ponašanje te pridržavanje i poštivanje svih propisanih epidemioloških mjera. 

U dosadašnjem dijelu srpnja, odnosno u razdoblju od 1. do 10. srpnja u Hrvatskoj  je ostvareno gotovo 600 tisuća dolazaka (46 posto rezultata ostvarenog tijekom istog razdoblja lani) i 4,4 milijuna noćenja (53 posto rezultata ostvarenog tijekom istog razdoblja lani).

Promatrajući noćenja ostvarena u istom razdoblju po županijama, najviše ih je ostvareno u Istarskoj (1,2 milijuna noćenja), Primorsko-goranskoj (975.000 noćenja) i Zadarskoj županiji (819.000 noćenja). Slijede Splitsko-dalmatinska županija sa 706.000 noćenja, Šibensko-kninska s 321.000 noćenja, Dubrovačko-neretvanska sa 188.000 noćenja te Ličko-senjska županija sa 167.000 noćenja u srpnju. 

Najviše je noćenja u dosadašnjem dijelu srpnja ostvareno u destinacijama Vir, Rovinj, Medulin, Mali Lošinj, Poreč, Umag, Crikvenica i dr.

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Najčitanije