Povezite se

Gospodarstvo

Može li nova Uprava sa Zlatkom Hodakom spasiti Narodne novine ?

Objavljeno

-

Kako danas, u prosincu 2017. godine stvari stoje s „Narodnim novinama“, tvrtkom od posebnog državnog interesa, nakon niza godina nepromišljenog finacijskog uništavanja od strane politički instaliranih moćnika (HNS-SDP) i da li je moguće da će nova Uprava društva na čelu sa Zlatkom Hodakom spasiti nekad najmoćniju tvrtku, koja je godinama bila raj za uhljebljivanje političkih istomišljenika, teško je reći, no po svemu sudeći već sada su vidljivi drastični „rezovi“ koje je uveo predsjednik Uprave NN Zlatko Hodak sa suradnicima.

Za Nacionalno.hr Zlatko Hodak kaže da se intezivno radi na poslovima raščišćavanja svih nedoumica i raznih negativnosti koje su niz godina vladale u toj firmi.

Podsjetimo da je Državna revizija upozoravala kako državni gubitaš Narodne novine ne provodi preporuke o unapređenju javne nabave te da bi glavni zadaci trebali bili usmjereni na pozornost neposrednih dogovaranja s dobavljačima, izigravanja propisa o javnoj nabavi, angažiranja nepotrebnih odvjetničkih usluga, analizi projekata i još niza toga što je za jednu takvu tvrtku bilo nepojmljivo, ali ipak stvarno i istinito.

Nova Uprava, koja je preuzela dužnost početkom kolovoza 2017. godine, zatekla je niz problema u poslovanju Narodnih novina d.d.

Ono što je mnoge šokiralo, iako se dobro čuvalo od „očiju javnosti“ je podatak koji nam je rezolutno otkrio Zlatko Hodak kazavši da su se Narodne novine u proteklih nekoliko godina susretale s problemima u poslovanju koji su kulminirali u 2016. godini kada je društvo iskazalo gubitak od nevjerovatnih 78 milijuna kuna.

Uzrok takvog katastrofalnog poslovanja Hodak vidi u brojnim lošim poslovnim potezima, negativnim trendovima koji su utjecali na poslovanje ali i neodgovorno upravljanje društvom u proteklih nekoliko godina.

U Narodnim novinama drže da su ključni problemi povezani s poslovanjem tvrtki kćeri Mekkoo d.o.o., proizvodnjom papirnate i konfekcija iz Krapine i tvrtke Imiteks group d.o.o. , trgovinom na veliko ostalim uredskim strojevima i opremom iz Novog Sada. Naime, oba društva u svojem poslovanju iskazala su gubitak koji je viši od vrijednosti temeljnog kapitala.

Da li su se svjesno donosile pogrešne poslovne odluke povezane s tvrtkom Mekkoo d.o.o. koje nisu bile utemeljene na kvalitetnoj studiji izvodljivosti, istraživanju i obradi tržišta, teško je reći, no ako se tomu doda da model pripreme i izvedbe proizvodnog procesa nije riješen na odgovarajući način, upitnim ostaje koji je krajnji cilj bio bivše uprave kojoj je na čelu bio tada „svemoćni“ Davor Čović i da li će tko snositi odgovornost za uništavanje tvrtke koja je sa radom počela davne 1952. godine.

Predsjednik uprave NN Zlatko Hodak kaže da zbog ekonomije obujma tvrtka nije mogla postići konkurentne nabavne cijene repromaterijala. Isto tako drži da su posebno negativan utjecaj na poslovanje imali fiksni troškovi poslovanja, odnosno visina amortizacije i cijena najma za poslovni prostor.

„Sve su navedene činjenice utjecale, uz nedovoljan stupanj iskorištenja kapaciteta, na negativni financijski rezultat u poslovanju. Tvrtka Imiteks group d.o.o , također nije uspjela realizirati prihod koji bi namirio rashode poslovanja te postoji gubitak u poslovanju. Oba društva ovisna su o matici koja ih je izdašno financirala, ali ni to nije dalo odgovarajuće poslovne rezultate“ – kaže Hodak.

Ono što je javnost s podsmjehom čitala iz medija su razno razni poslovi koji su se unazad nekoliko godina provodili u tajnosti, počevši od enormno visokih cijena odvjetničkih usluga, povlaštenih privilegija pojedinih zaposlenika koji su neograničeno koristili službena vozila, plaćanje „detektiva“ koji su tajno pratili, snimali i nadgledali zaposlenike, pa sve do prikazanog troška reprezentacije od nevjerovatnih 3 milijuna kn.

Imenovanjem nove Uprave društva na čelu sa (kažu) iskusnim i provjerenim ekonomskim strategom Zlatkom Hodakom, Vlada je odlučila poduprijeti Narodne novine jer osim strateškog značaja u pitanju je i egzistencija oko 500 zaposlenika u toj tvrtki.

Ono što Hodak drži kao veliki problem u poslovanju je i tkz. „projekt“ suradnje s Hrvatskim nogometnim savezom koji je, zbog loših poslovnih poteza, te nabave robe iz Kine po nekonkurentnim cijenama, doveo do velike količine neprodane robe na skladištu u vrijednosti koja je viša od 7 milijuna kuna.

„Veliki problem u poslovanju predstavlja franžizno poslovanje u kojem dospjeli dugovi partnera prelaze iznos od 3 milijuna kuna, pri čemu društvo nije na odgovarajući način zaštitilo svoja potraživanja.

Rješavanje navedenih problema iz prošlosti značajno će utjecati i na financijski rezultat u 2017. godini tako da je realno očekivati gubitak iz poslovanja. Nova Uprava poduzima potrebne aktivnosti kako bi zaštitila imovinu društva. Dosadašnji je način poslovanja neodrživ i analize pokazuju da, bez značajnih i brzih promjena, poslovanje društva u duljem razdoblju nije moguće. Nove promjene bit će realizirane sustavno u određenim fazama“ – kazao je Hodak.

Dodao je da unatoč ekonomsko-financijskim poteškoćama Narodne novine d.d. imaju potencijal za unapređenje poslovanja i razvoj društva na novim osnovama. Nova Uprava u kratkom je vremenu realizacijom niza mjera i aktivnosti uspjela stabilizirati i konsolidirati poslovanje. Provedene su aktivnosti radi unapređenja prodaje, smanjeni su rashodi poslovanja, započete su aktivnosti na smanjenju zaliha te rješavanja poslovanja tvrtki kćeri. Također, napravljeni su kvalitetni pomaci u upravljanju nekretninama i u voznom parku.

U pripremi je srednjoročni plan poslovanja koji će redefinirati misiju, utvrditi viziju, ciljeve te strategiju poslovanja i razvoja društva, kaže Hodak.

Na upit koji su to ključni trendovi koji utječu na poslovanje Narodnih novina, Hodak kaže da je tu prvenstveno Zakonodavni okvir, jer je država administrativnim mjerama smanjila neporezna opterećenja prema gospodarstvu i građanima što je znatno utjecalo na prihode društva koji su smanjeni u posljednjih pet godina za otprilike 40 milijuna kuna.

Tu je i razvoj elektroničkog poslovanja i digitalizacije poslovanja javne uprave, digitalizacija – pad upotrebe tiskanih obrazaca, jačanje konkurencije u prodaji velikim kupcima i javnim nadmetanjima.
Nevjerovatnih 78 milijuna kuna gubitka u poslovanju predsjednik Uprave Zlatko Hodak drži da će pokušati rješavati kroz niz mjera koje Uprava priprema i to kroz tri faze.

„Prva faza je do 30. 5. 2018., što podrazumijeva prilagodbu poslovanja a obuhvaća povećanje prihoda u veleprodaji i maloprodaji, razradu nove organizacije, osnivanje projektnog ureda za upravljanje razvojnim projektima.

Druga faza je u planu od 01. 06. 2018. do 31. 12. 2019., koja je u stvari transformacija društva, i odnosit će se na evaluacija održivosti klasične maloprodaje, centralizacija isporuka/outsourcing logistike, optimizacija broja zaposlenih.

I treća faza je od od 01. 01. 2020. do 31. 12. 2021. koja također podrazumijeva optimizaciju poslovanja, odnosno stvaranje strateškog partnerstva za povećanje količina u tiskarskoj djelatnosti, optimizaciju IT sustava te optimizaciju upravljanja cijenama“ – kazao je u razgovoru za Nacionalno.hr predsjednik Uprave Narodnih novina Zlatko Hodak.

Gospodarstvo

Za Uskrs manja potrošnja nego lani, ali i veća potražnja za domaćim proizvodima

Published

on

Hrvatska gospodarska komora (HGK) predviđa da će ovogodišnja potrošnja građana tijekom uskrsnih blagdana biti manja od lanjske, kada je potrošeno više od 1,4 milijarde kuna, ali pozitivnim ocjenjuje što su se hrvatski kupci više okrenuli proizvodima domaćih proizvođača. 

“Prošle je godine, od Velikog četvrtka do Uskrsnog ponedjeljka, ukupno potrošeno više od 1,4 milijardi kuna, ali ove bi godine ta brojka zbog pandemije koronavirusa i ograničenja rada trgovina ipak trebala biti nešto manja”, stoji u priopćenju HGK.

Direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić ističe da su prva dva tjedna od stupanja na snagu odluke Stožera civilne zaštite o posebnom radu trgovina poremetila maloprodajne promete na koje smo navikli zadnjih par godina, ali i da “u cijeloj priči ima i nešto pozitivno, a to je da su se potrošači više okrenuli hrvatskim proizvodima”.

“Tako je potražnja za jajima iz domaćeg uzgoja u ovom tjednu triput veća nego što je to bilo u istom razdoblju prošle godine, a povećane narudžbe stižu i za suhomesnate proizvode i povrće iz domaće proizvodnje”, naglašava Ravlić.

Ponavlja pritom kako je ova situacija pokazala koliko je važno proizvoditi hranu, ali i druge proizvode za potrebe vlastitog stanovništva.

“Kriza je kod građana osvijestila ono što u HGK desetljećima ponavljaju – kupovinom hrvatskog čuvamo domaću proizvodnju i idemo u smjeru osiguravanja samodostatnosti na razni države. Ovo je prilika da ostvarimo puni potencijal domaće poljoprivrede po pitanju većine prehrambenih proizvoda i ojačamo lokalne lance opskrbe”, poručila je Ravlić, uz napomenu da se i kupci i prodavači moraju ponašati odgovorno kako bi se što prije okončala epidemija koronavirusa.

Iz HGK podsjećaju da je prošle godine skromna uskrsna potrošačka košarica iznosila 500 kuna, srednja 1.000, a bogata oko 1.500 kuna. Razlika u cijeni ovisila je o vrsti proizvoda u košarici s time da se tradicionalno najviše kupuju šunka, jaja, mladi luk, rotkvica, hren, janjetine, riba i slastice.

“Ove godine teško je ulaziti u preciznije procjene, ali ono što je sigurno jest da će se u košarici naći više domaćih proizvoda, a to je ovoj situaciji iznimno bitno za opstanak naših proizvođača”, zaključuje se u priopćenju HGK.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Radimir Čačić predlaže da poskupi gorivo za 1,2 kune! Hrvatska na udaru novog harača?

Published

on

Bivši ministar graditeljstva Radimir Čačić predlaže da poskupimo gorivo za 1,2 kune i tim novcem obnovimo Zagreb. Kaže da bi se tako prikupilo 3,6 milijardi kuna i radilo po uzoru na gradnju autocesta: Veliki dio novca će uplatiti i turisti, a pred izborom smo ili skuplje gorivo ili neki drugi porez.

Dok traju prepucavanja između Grada Zagreba i Ministarstva graditeljstva kako će izgledati novi zakon o obnovi glavnog grada nakon potresa, bivši ministar graditeljstva i varaždinski župan Radimir Čačić kaže da ima puno jednostavniji i učinkovitiji model obnove. I kaže da to zna jer je kao ministar obnove napravio 400 škola, obnovio preko 150.000 privatnih objekata i napravio autocestu prema Splitu.

Ukratko, po Čačićevoj ideji, formirala bi se posebna tvrtka koja bi vodila obnovu, a ona bi se financirala iz cijene goriva. Točnije, iz svake litre koju natočimo na benzinskim stanicama, 1,2 kune bi išlo u tu posebnu tvrtku za obnovu Zagreba.

“Model je već isproban na autocestama i upravo zato je formirana tvrtka Hrvatske autoceste. Samo što su se nakon mog mandata dečki malo zaigrali i cijena kilometra autoceste porasla je dvostruko, a broj zaposlenih trostruko. Ali to ne znači da je model loš, dapače”. kaže Čačić, danas čelnik stranke Reformista za 24 sata.

Čačić kaže da će obnova koštati milijarde kuna. Po sadašnjem prijedlogu zakona, sve je zakomplicirano, birokratizirano i otvara mogućnost za malverzacije, a država na sebe preuzima previše obveza.
“Ne, ne treba država ljudima graditi i obnavljati, ona samo treba osigurati financiranje i kvalitetni nadzor i kontrolu”, sažima Čačić.

Nacionalno/Dnevno.hr

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Većina marki cigareta od subote skuplja za dvije kune

Published

on

Većina marki cigareta od subote je skuplja za dvije kune, pokazuju podaci Carinske uprave, kojoj su vodeći proizvođači i uvoznici cigareta prijavili povećanje maloprodajnih cijena za određene marke cigareta. 

Tvrtke TDR, Philip Morris Zagreb, Legenda promet, JT International Zagreb i Veletabak prijavile su, sukladno odredbama Zakona o trošarinama, povećanje maloprodajnih cijena za određene marke cigareta, s datumom važenja od 4. travnja 2020. godine, navodi se na internet stranicama Carinske uprave.

Naime, sukladno zakonskim odredbama, domaći strani proizvođači te uvoznici duhanskih prerađevina moraju Carinskoj upravi prijaviti maloprodajnu cijenu za svaku marku duhanskih prerađevina. Iako u pravilu to trebaju prijaviti 15 dana prije puštanja duhanskih prerađevina u potrošnju, iznimno prijavu povećanja mogu podnijeti u roku od dva radna dana od stupanja na snagu uredbe kojom se povećavaju trošarine na cigarete, a ta povećana cijena vrijedi sljedećeg dana od isteka toga roka.

Kako je nova Uredba o visini trošarine na duhanske prerađevine i duhanske proizvode stupila na snagu 1. travnja, tako Carinska uprava jučer objavila da su joj spomenuti proizvođači i distributeri prijavili nove maloprodajne cijene za većinu marki, a te se cijene primjenjuju od danas, 4. travnja.

Po podacima iz tabelarnog prikaza trošarine na cigarete, većina je robnih marki cigareta, posebice onih najpoznatijih, od danas skuplja za dvije kune i nove im se cijene najčešće kreću u rasponu od 26 do 32 kune po kutiji.

Poskupljenje cigareta za prosječnih dvije kune po kutiji bilo je najavljeno i prilikom donošenja nove uredbe o trošarinama na duhanske prerađevine i duhanske proizvode.

Tom je uredbom, naime, povećana specifična trošarina, i to za  35 kuna, s 335 kuna na 370 kuna za tisuću komada, dok je proporcionalna ostala na 34 posto od maloprodajne cijene.

Minimalna trošarina na cigarete je povećana sa 755 na 824 kune za tisuću komada cigareta.

Trošarina je povećana i za sitno rezani i ostali duhan za pušenje, sa 600 na 800 kuna za kilogram, a na 800 kuna povećava se i trošarina na cigare i cigarilose (za tisuću komada), kao i na grijani duhanski i novi duhanski proizvod (za jedan kilogram).

Trošarina na e-tekućine ostala je nula kuna.

U Ministarstvu financija su procijenili da će povećanje trošarina na duhanske proizvode proračunu ove godine donijeti dodatnih 400 milijuna kuna. (HINA)

Ucitavanje vijesti

Najčitanije