Pacijent koji se naruči na pregled, neovisno o načinu naručivanja, treba dobiti potvrdu o terminu usluge, ističe Ministarstvo zdravstva koje je nakon brojnih pritužbi pacijenata dopisom na to upozorilo ravnatelje bolnica, kao i na važnost upisivanja termina u informacijski sustav.
“Nastavno na brojne pritužbe i upite pacijenata o neadekvatnom informiranju o terminima nehitnih operacija, Ministarstvo zdravstva poslalo je dopis ravnateljima bolničkih ustanova skrećući pozornost na važnost upisivanja termina svake zdravstvene usluge na jedinstvenu listu čekanja u Bolničkom informacijskom sustavu te obavještavanja pacijenata o istima”, izvijestilo je Ministarstvo u petak priopćenjem.
Tim povodom ministar zdravstva Vili Beroš naglasio je da “zdravstveni sustav nije sam sebi svrha” već postoji radi pacijenata.
“Upravo zbog njih, kao i većine naših zdravstvenih djelatnika koji u potpunosti ispunjavaju svoje radne obveze, ne želimo zatvarati oči pred nepravilnostima koje se događaju u procesu dodjeljivanja termina za određene preglede i postupke. Liječenje je nužan element svake terapije, no jednako je važna i komunikacija jer svaka pravovremena informacija pacijentu umanjuje nedoumice i dodatnu zabrinutost koja je već prisutna zbog same bolesti”, naglašava ministar.
Istaknuo je i kako upravo na tom tragu održavaju i sastanke s udrugama koje predstavljaju pacijente kako bi i postojeća zdravstvena administracija dodatno unaprijedila komunikaciju sa svim dionicima u sustavu te kako bi zajedno stavili pacijenta u fokus djelovanja.
Radi transparentnijeg i aktivnijeg upravljanja listama čekanja Ministarstvo zdravstva stoga je, navodi se u priopćenju, zatražilo od bolnica prikazivanje realnog stanja broja dana čekanja te broja narudžbi po postupcima kao i ukupan broj pacijenata na svakoj pojedinoj listi, te prvi slobodni termin za svaku zdravstvenu uslugu.
Odnosi se ti na sve bolničke zdravstvene usluge, uključujući dijagnostičke i terapijske postupke među kojima su i nehitni operativni zahvati te specijalistički pregledi.
“Svakom pacijentu koji se naruči na pojedini pregled ili postupak u bolničkoj ustanovi, bez obzira radi li se o osobnom dolasku, naručivanju putem elektroničke pošte, putem e-naručivanja, putem interne uputnice ili drugo, potrebno je izdati potvrdu o dodijeljenom točnom terminu obavljanja indicirane zdravstvene usluge”, objašnjavaju iz Uprave e-Zdravstvo u Ministarstvu zdravstva.
Pacijente koji ne dobiju potvrdu o terminu pregleda ili postupka pozivaju da se obrate ravnateljstvu bolnice koje je obvezno upravljati svim organizacijskim procesima zdravstvene ustanove uključujući i listama čekanja.