Povezite se

Turizam

Ministar Capelli oduševljen je šibenskim turizmom, primjer svim turističkim središtima

Objavljeno

-

Ministar turizma Gari Cappelli danas je u sklopu svog boravka u gradu Šibeniku iskoristio priliku da uputi pohvale županiji i gradu na iznimno kvalitetnom načinu razvoja turizma, posebno naglasivši kako grad Šibenik prednjači po broju gostiju koji u grad dolaze zbog kulture. Pohvalu je uputio i zbog kvalitetnog i konstruktivnog načina rješavanja infrastrukture te kazao kako upravo Šibenik mora biti primjer svim turističkim središtima.

Šibenik, 20.09.2019 – Ministar turizma Gari Cappelli u petak je boravio u Šibeniku gdje se sastao sa županom Šibensko-kninske županije Goranom Paukom i gradonačelnikom grada Šibenika Željkom Burićem. Na sastanku u tvrđavi Barone razgovarali su o turističkim rezultatima u Šibensko-kninskoj županiji i gradu Šibeniku koji i ove godine bilježe porast broja dolazaka i noćenja uslijed kontinuiranih ulaganja u dodatnu turističku ponudu i infrastrukturu. Na slici ministar Cappelli dao je izjavu za medije. foto HINA/ ŠibenikIN/ ds

“Oduševljen sam došao u jedan poseban grad, ako ga mogu nazvati gradom kulture i u županiju od nacionalnih parkova. Obližnje slapove Krke ove godine posjetit će približno oko 1,2 milijuna ljudi. Dakle, ovo je jedna specifična županija s puno marina, nautičkog turizma koji ove godine opet doživljava povećanje broja gostiju. Otkrit ću vam podatak da će Hrvatska u nedjelju imati stomilijunto noćenje i preko 18 milijuna turista. Dakle, imamo povećanje od oko 4 posto dolazaka i 2 posto noćenja” – kazao je ministar na tvrđavi Barone u Šibeniku. 

Dodao je da se u sedmom mjesecu prozivalo da je krah hrvatskog turizma, krah Hrvatske i tako dalje, a koliko vidim podaci su da je oko 17 posto prihoda od turizma bilo u Gradu Šibeniku što je, dakle, itekako važno. Međutim, meni je važan ovaj kulturni dio koji daje smjer. Šibenik je to prepoznao i zato čestitam gradonačelniku i županu ne samo što su iznađena sredstva iz EU fondova, nego što su vidjeli smjer u kojem Šibenik treba ići. U Hrvatskoj imamo oko 13 posto gostiju koji dolaze zbog kulture, a Šibenik tu sigurno prednjači i prednjačit će, a u međuvremenu Šibenik radi nešto što je za pohvaliti. Vrlo jednom promišljenom, dobrom, kvalitetnom politikom ide prema rješavanju pitanja infrastrukture. Rješava kanalizacijsko pitanje, rješava pitanje cesta, parkinga i svega onoga što je baza da bi se razvijao turizam, ali žele ga razvijati tijekom cijele godine – kazao je ministar Cappelli. 

Kazao je i kako mu je posebno drago što se u Šibeniku rješava i kupališni dio turizma povezivanjem brodom koji plovi kroz cijeli kanal i vodi na atraktivne gradske plaže. 

Župan Goran Pauk iskoristio je dolazak ministra turizma da kaže kako je Šibensko-kninsku županiju u prvih osam mjeseci posjetilo 952 tisuće turista, a ostvareno je 3,7  posto gostiju više nego lani. 

Šibenik, 20.09.2019 – Šibensko-kninski župan Goran Pauk /foto HINA/ ŠibenikIN/ ds

– S druge strane ostvareno je 6,2 milijuna noćenja što je za 1 posto više nego prošle godine. To je u skladu s rezultatima koji se postižu u primorskim županijama. Porast bilježe sve vrste objekata, osobito hoteli i kampovi, ali i objekti na seoskom domaćinstvu, dok je privatni smještaj na razini protekle godine što je posljedica povećavanje kapaciteta smještaja u tom sektoru, a to ide tolikim tempom da bi željeli napraviti malo reda i tome ćemo se u budućnosti svi skupa posvetiti – kazao je župan Pauk. 

Gradonačelnik Željko Burić otkrio je da je ministra upoznao s dva inovativna projekta u turizmu, a za koje traži podršku Ministarstva turizma; projektom povezivanja tvrđava žičarom i eskalatorom kroz dvostruki bedem u Docu i novim projektom koji će povezati kulturni turizam i obrazovanje. 

“Projekt upravljanja turizma u zaštićenim kulturnim i povijesnim sredinama, koji još nije poznat javnosti, planiramo razvijati na području bivše vojarne Ante Jonić koja je domicilnom stanovništvu poznata kao napušteni prostor vojarne nasuprot Vrnaže gdje bi Grad Šibenik kroz edukativno i nastavno područje počeo razvijati i dalje krenuo u razvoj visokog obrazovanja. To su novi projekti koji imaju vrlo jednostavan cilj. Da turizam bude 365 dana, a da bi trajao, mora imati sadržaj” – naglasio je Burić. 

Nacionalno/Šibenik.In/faH

Turizam

Cavtat, Zagreb i Rijeka na popisu 20 najsigurnijih euro destinacija od korone

Published

on

Rijeka/Izvor:Nacionalno

Američki magazin Forbes prenio je popis 20 europskih destinacija najboljih za post-korona putovanja organizacije European Best Destination (EBD), među kojima su Zagreb, Rijeka i Cavtat.

EBD je organizacija već poznata u Hrvatskoj, jer se nekoliko njezinih destinacija zadnjih godina već našlo na popisima najboljih destinacija u raznim kategorijama, među kojima je Zagreb nekoliko puta proglašen najboljom adventskom destinacijom u Europi.

Sada ga je EBD uvrstio i među 20 najboljih i najsigurnijih odredišta za post-korona putovanja i turizam. Osim Hrvatske s više od jednim odredištem na tom popisu su Grčka i Portugal.

Na prvom je mjestu Tbilisiji, glavni grad Gruzije, dok je na drugom grčki Corfu, a iza Cavtata na četvrtom i petom mjestu su portugalski Azorski otoci, te grčki Preveza. Na popisu su još i Krf, Kotor, Varšava, Beč, Bohinj, Malta i drugi.

Cavtat, kao najbolje plasiran iz Hrvatske, opisan je kao omiljeno mjesto za slavne osobe, obitelji, ljubitelje dobre gastronomije, kulture, prirode i vodenih sportova, dok je Zagreb na osmom, a Rijeka na 12. mjestu.

Uz svaki grad se daje i poširoki opis onoga što turiste u njima očekuje, od atrakcija do osnovnih informacija i drugog.

Popis EBD-a prenosi i Forbes, o čemu su izvijestili u ponedjeljak i iz Hrvatska turističke zajednice (HTZ), čiji direktor Kristjan Staničić to ocjenjuje i još jednom potvrdom međunarodnog statusa Hrvatske kao kvalitetne i sigurne turističke destinacije, koja ima sve preduvjete za odvijanje turizma u idućim mjesecima.

Ucitavanje vijesti

Turizam

U hotelima popusti, a ulaznica za Plitvice 300 kuna

Published

on

Hrvatska više nije jeftina turistička destinacija a to neće promijeniti ni situacija s koronavirusom; bit će ovog ljeta sniženih tzv. cijena pozivnica, ali uprave ponajvećih hotelskih kuća jasne su – radije neće otvoriti sve hotele nego sobe puniti ispod cijene.

Dubrovački Importanne resort među rijetkima je objavio da u lipnju snižava cijene 30 posto te da će sniženja biti i tijekom ljetne špice. Istina, riječ je o luksuznim hotelima, ali, neovisno dolaze li iz zemlje ili iz inozemstva, gostima umanjuju račun za iznos cestarine na relaciji Ploče – Dubrovnik pa već snižena cijena pada otprilike za još 260 kuna ako ostaju barem dvije noći.

Ako, pak, boravak uključuje najmanje četiri noćenja, aranžman pojeftinjuje za petstotinjak kuna, odnosno za iznos cestarine u oba smjera. Hoteli Pinija u Petrčanima, Pastura u Postirama, Kolovare u Zadru, apartmani Medena u Trogiru, Fontana u Jelsi… nude popuste od 25 do 40 posto. Onima kojima nije važno u koje će jadransko mjesto ili hotel na odmor isplatit će se riskirati i pričekati “rasprodaju, komentira Večernji list.

Sindikalist Vilim Ribić ustvrdio je da jadranski domaćini dižu cijene kako bi im objekti ostali prazni i tako se kvalificirali za državne potpore. Direktor HUT-a Veljko Ostojić na to kratko odgovara: “Takva ideja može pasti na pamet samo nekom tko je na državnom proračunu. Nikako poduzetniku”.

No nekih poskupljenja u 2020. godini ipak će biti.

U Nacionalnom parku Plitvička jezera već su prije najavili više cijene, ali to su zbog koronavirusa odgodili do 12. srpnja. Nakon tog datuma cijena skače na 300 kuna, na što su već reagirale putničke agencije.

“Jedino se uz korekciju cijena možemo upustiti u borbu s konkurentima”, kaže Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija koja traži moratorij na lanjske cijene u nacionalnim i parkovima prirode te da se cijena ulaznica za školska putovanja od početka lipnja pa sve do kraja rujna ostavi na predsezonskoj razini.  Imaju i potporu Ministarstva zaštite okoliša, no to na Plitvicama nema odjeka.

Ravnatelj NP Plitvička jezera Tomislav Kovačević podsjeća da su zbog koronakrize cijene bile snižene nekoliko mjeseci, a za više od toga ne vidi ni opravdanje ni poslovnu logiku.

Ucitavanje vijesti

Turizam

Putničke agencije traže da se smanje cijene ulaznica za nacionalne parkove

Published

on

Izvor: Nacionalno/D.Prša

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u srijedu je izvijestila da je pokrenula inicijativu za smanjenjem cijena ulaznica u nacionalne parkove i parkove prirode, poručujući kako bi dobro došlo da svi dionici turističke industrije daju doprinos kroz korekciju cijena.

“Popuštanjem epidemioloških mjera i otvaranjem granica, nadamo se kako bismo ipak mogli ostvariti određeni turistički promet u ovoj turističkoj sezoni, ali uz uvjet da svi dionici turističke industrije daju svoj doprinos kroz korekciju cijena svojih usluga. Jedino tako možemo se upustiti u borbu s konkurentima za svakog gosta”, poručio je predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

Iz UHPA-e pritom podsjećaju da je pandemija covid19 nanijela velike gubitke turističkim agencijama i cijelom turističkom sektoru.

UHPA se u vezi smanjenje cijena ulaznica u nacionalne i parkove prirode već obratila Ministarstvu zaštite okoliša i energetike, koje je, kako prenose, dalo podršku tim zahtjevima.

Iz te udruge objašnjavaju da ta njihova inicijativa ima dva ključna zahtjeva.

Prvi je primjena moratorija na povećanje cijena ulaznica, proizvoda/usluga i naknada u nacionalnim parkovima i parkovima prirode, i to tako da se u 2020. zadrže cijene na razini 2019. za jednodnevne i višednevne posjete svim kategorijama posjetitelja (pojedinci i grupe, djeca i odrasli) te za sve vrste kupnje ulaznica (direktna i online).

Drugi je da se cijene ulaznica za organizirana školska putovanja u glavnoj turističkoj sezoni (lipanj – rujan) ostavi na razini predsezonskih (siječanj – svibanj) temeljem dane preporuke resornog ministarstva odgojno-obrazovnim institucijama o odgodi putovanja i tijekom ljetnog raspusta s obzirom na trenutnu situaciju.

“Očekujemo razumijevanje i podršku nacionalnih i parkova prirode, a da bi bili sigurni da će gosti izabrati upravo Hrvatsku za svoju ljetnu destinaciju potrebno je uložiti i dodatne napore i napraviti određene ustupke. Nemojmo se zavaravati, unatoč vjernosti i našoj gostoljubivosti, cijene će u ovim vremenima sigurno biti presudni faktor”, zaključuje Fain.

Hina

Ucitavanje vijesti

Najčitanije