Izvor: Pixabay

Prosječna cijena benzina je 10,63 kune.

Iz toga država u proračun odnese 5,99 kuna. Dio tog novca odvaja se za Hrvatske željeznice, ceste i autoceste.

Cijene goriva opet divljaju u Hrvatskoj, iako je cijena barela nafte pala pa se u proračun slijeva još više novca.

U Austriji je gorivo kunu jeftinije, dok npr. susjedi u Bosni i Hercegovini litru benzina plaćaju 20 posto manje, pišu 24 sata.

Prema podacima Ministarstva gospodarstva, prosječna cijena benzina od utorka iznosi 10,63 kune, dok je prosječna cijena dizela 10,07 kuna. Rast je to za oko 60 lipa u mjesec dana za litru benzina te za oko 70 lipa za dizel. Naime, nije dovoljno što imamo gotovo najveći PDV u Europskoj uniji, pa tako imamo i visoke trošarine. One su 3,86 kuna na litru eurosupera.

To znači da litra benzina stoji 3,64 kune. Otprilike kunu uzme prodavatelj, što je 40 lipa više u odnosu na prošlu godinu, a država na to obračuna 3,86 kuna trošarine i na sve to doda još PDV od 2,13 kuna. To objašnjava kako se Rusi i Amerikanci voze na gorivo koje stoji manje od pet kuna. Nemaju tolike poreze i trošarine.

Tijekom svibnja iz Vlade smo čuli već poznatu frazu koja se ponavlja svake naftne krize. “Pratimo situaciju i spremni smo reagirati ako to bude potrebno”.

Naime, Vlada je napravila to 2008. i 2011. godine. A 2011., kad smo imali rekordne cijene, više od od 11 kuna po litri, trošarine su smanjene 15 lipa. A kad se stanje smirilo i gorivo pojeftinilo 2013., one su povećane za čak 70 lipa. Naime, punjenjem goriva u Hrvatskoj podržavate i Hrvatske željeznice. Tridesetak lipa od trošarina za gorivo ide njima. Malo više od jedne kune namijenjeno je Hrvatskim cestama i autocestama. Ostatak trošarina ide u državnu kasicu, za države potrebe. U npr. Njemačkoj trošarine idu tvrtkama koje održavaju ceste i autoceste. Osim toga, ne smijemo zaboraviti kako se ondje za automobile na plaća nikakva cestarina na autocesti i ne postoje nikakve trošarine za aute, prilikom njihove kupovine, pišu 24 sata.

Podijeli objavu