Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) u 2017. godini koordinirala je 454 akcije na moru u kojima je ukupno spašeno 765 osoba i 174 plovila, priopćeno je u četvrtak iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
U istom razdoblju zabilježeno je 40 smrtnih slučajeva, od čega su 33 osobe smrtno stradale od izravnih ili posrednih posljedica pomorskih nesreća, dok je kod preostalih sedam utvrđena prirodna smrt.
U spasilačkim akcijama spašeno je 765 osoba, što je 310 manje nego u 2016., a godina je zaključena sa 6 nestalih osoba na moru.
Protekle godine dogodilo se 19 sudara i 51 nasukavanje plovila. U potpunosti je potonulo 12 plovila, te je zabilježeno čak 18 požara na plovilima.
Najveći broj intervencija na moru, ukupno 59, poduzet je zbog kvarova pogonskih strojeva na plovilima i u upravljačkim sustavima, a manji broj poduzet je zbog nestanka pogonskoga goriva na plovilima.
Iako je tijekom 2017. godine bilo manje spasilačkih akcija na moru, u nesrećama i nezgodama ozlijeđena je 51 osoba, a zabilježeno je trostruko više (138) hitnih medicinskih prijevoza pacijenata u odnosu na prethodnu godinu. U najvećem broju slučajeva obavljeni su transporti medicinskog interventnog osoblja do mjesta nesreće.
I lani je nastavljen negativni trend stradavanja ronioca, pa je MRCC središnjica u Rijeci organizirala i koordinirala evakuacije i hitnu medicinsku pomoć u 6 ronilačkih nesreća (4 na boce, 2 na dah).
Među daskašima su također zabilježene brojne nezgode i stradavanja, zbog čega su organizirane spasilačke akcije za 16 daskaša.
Među smrtno stradalima, 5 ih je stradalo u sudaru brodica, 5 je preminulo u medicinskom transportu (infarkt, osobe starije dobi), 15 osoba je preminulo u moru (pad s plovila, u određenim slučajevima suicid), dok je 7 preminulih bilo među kupačima.
Na brodici su preminule 3 osobe, jedna osoba preminula je prilikom pada sa skutera (jet-ski), a jedna u prevrtanju brodice.
Među roniocima zabilježena su dva smrtna slučaja, od čega jednog ronioca na dah. Jedna preminula osoba pronađena je mrtva na obali, odnosno u obuhvatu pomorskog dobra.
U zaključku se navodi kako se najveći broj nesreća događa zbog nedovoljnog nautičkog iskustva, tehničke neispravnosti i slabe opremljenosti brodica, pa se svim sudionicima u pomorskom prometu opetovano savjetuje slušati vremenske prognoze, usklađivati plovidbe morem sa razinama stečenih nautičkih osposobljenosti i znanja, te koristiti službene pomorske navigacijske karte i publikacije.
Također se savjetuje korištenje službene višejezične mobilne aplikacije “nIS- nautički informacijski servis”, koja u realnom vremenu sadrži sve ažurne podatke bitne za sigurnu plovidbu, što značajno može pripomoći voditeljima plovila i njihovim posadama u slučajevima pogibeljnih situacija. (H)