Povezite se

Gospodarstvo

Kvadrat stana u dvije godine poskupio 800 eura

Objavljeno

-

Program subvencija stambenih kredita, preko kojeg je oko 5,5 građana kupilo stanove ili kuće, najbolje su iskoristili ljudi, njih oko 2300 koji su 2017. prvi ušli u taj državni program, piše u ponedjeljak Večernji list.

Prema podacima koje je Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama (APN) objavila na početku 2018. , kvadrat stambenog prostora u Zagrebu tada se plaćao 1242 eura, u Zadru 1251 euro, Varaždinu 966 eura, Osijeku 787 eura, Splitu, Rapcu, Podstrani i Opatiji oko 1500 eura. Najskuplji kvadrati plaćani su tada na Hvaru (2088 eura) i Malom Lošinju (1720 eura).

Otkako je počeo stampedo rasta cijena, tako se u većini zagrebačkih kvartova za kvadrat stana traži oko 2000 eura po kvadratu. Dobitnike ovogodišnjih subvencija, a moglo bi ih biti oko tri tisuće kao i lani, za utjehu će dočekati nešto niže kamatne stope, no ipak ne toliko niske da bi pokrile skok cijena.

Ljudi koji žive od prodaje stanova pokušavaju spustiti loptu na zemlju te upozoravaju da su očekivanja prodavatelja nekretnina nerealna. No u tome vjerojatno neće još uspjeti jer potpredsjednik Vlade Predrag Štromar na proljeće najavljuje novi natječaj, piše dnevnik. 

Tražene cijene stanova rasle su i u ostalim većim hrvatskim gradovima. Tako je i prosječna cijena kvadrata stana u Splitu u 12 mjeseci skočila za 8 posto i u srpnju iznosila 2890 eura. Prosječna cijena kvadrata stana u Rijeci je u srpnju iznosila 1579 eura a u Osijeku je prešla tisuću eura za kvadrat.

Predsjednik Udruženja poslovanja nekretninama Hrvatske gospodarske komore Dubravko Ranilović upozorio je da je pogrešno donositi zaključke na temelju traženih cijena. “Koliko je nerealna ponuda na tržištu govori i podatak da se tek svaka šesta stambena nekretnina proda tijekom jedne godine od oglašavanja”, ističe Ranilović, piše Večernji list u ponedjeljak.

Nastavi pregledavati
Reklame

Gospodarstvo

Sabor: Od 1. siječnja uvoznici moraju prijaviti opasne smjese koje uvoze

Published

on

Dodao

Bez većeg zanimanja, u nazočnosti 15-ak zastupnika, Hrvatski sabor u petak je raspravio zakonski prijedlog po kojemu će od 1. siječnja iduće godine uvoznici morati Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo (HZJZ) prijaviti opasne smjese ili kemikalije koje uvoze jer će u suprotnom platiti visoke novčane kazne.

HDZ je zakon ocijenio “dobrim “, a zastupnik te stranke Vlatko Kopić apostrofira kako uvozniku koji ne prijavi opasne tvari prijeti novčana kazna od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Mostov Miro Bulj opetuje kako je Austrija zabranila glifosat, opasnu tvar koja uzrokuje najteža oboljenja, a Hrvatska to još nije učnila. U SAD-u su brojne tužbe oboljelih od tumora, dokazano je da je to otrovna tvar, kaže zastupnik i pita tko u Hrvatskoj  kontrolira njegov uvoz?
Od 1. siječnja iduće godine, uvoznici koji na tržište stavljaju smjese razvrstane kao opasne za zdravlje ljudi, obvezni su o tome informirati HZJZ putem centraliziranog portala Europske agencije za kemikalije (PCN portal). HZJZ će, pak, bez odgode staviti te informacije na raspolaganje Centru za kontrolu otrovanja Instituta za medicinska istraživanja i medicinu rada.
Za uvoznike koji tako ne postupe, zapriječene su kazne od 50 tisuća do 100 tisuća kuna.
Predviđeno je to izmjenama Zakona o provedbi Uredbe br. 1272/2008 Europskoga parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se mijenjaju i ukidaju tri europske Direktive, a koje je Sabor u petak raspravio. 
 

(Hina) 

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

U Vukovaru tvrtka Enikon Aerospace otvara pogon komponenti za zrakoplovnu industriju

Published

on

Izvor: Radio Vukovar

Predsjednik Uprave tvrtke Enikon Aerospace Marko Josip Andrijanić i gradonačelnik Vukovara Ivan Penava potpisali su u utorak Ugovor o zakupu poslovnog prostora u Poslovno industrijskom centru čime će u proizvodnji komponenti interijera putničkih i poslovnih zrakoplova kroz tri godine biti zaposleno 200 radnika.

“Raduje me suradnja s Vukovarom u kojem planiramo proširiti naše poslovanje“, izjavio je Andrijanić, navodeći kako Enikon Aerospace više od 40 godina proizvodi interijere za komercijalne i privatne zrakoplove na više lokacija: u SAD-u, Njemačkoj, Zagrebu a uskoro i u Vukovaru. Ta tvrtka, dodao je, surađuje i sa jednim od najveći dobavljača dijelova zrakoplova za Airbus i Boeing.

 Uz izravnu “višemilijunsku investiciju” i zapošljavanje oko 200 radnika, Andrijanić je otvorio mogućnost poslovne suradnje sa lokalnim poduzetnicima i dobavljačima u različitim segmentima.

 Zahvalio je gradonačelniku Penavi i svim operativcima koji su profesionalnim pristupom omogućili širenje poslovanja tvrtke na Slavoniju i Vukovar.

 Vukovarski pogon otvorit će se u drugom kvartalu 2020., ulagat će se etapno, a budući će radnici, od NKV radnika do inženjera, obvezno prolaziti tvrtkine treninge, najavio je izvršni potpredsjednik tvrtke Jakov Barišić. 

“Škole za naš posao nema, radnike ćemo obučavati i svi će prolaziti interne treninge u našim pogonima u Hrvatskoj i inozemstvu“, rekao je Barišić dodavši da će radnička primanja biti iznad hrvatskog prosjeka.

 Najavio je da će do pune zaposlenosti doći u roku od tri godine, kada će s proizvodnih traka dnevno izlaziti do 1.500 različitih dijelova i komponenti za avioindustriju. 

 Gradonačelnik Penava naglasio je kako je posljednjih godina u Vukovaru stvoreno poslovno okruženje koje je dovelo do otvaranja novih, tehnološki naprednih industrija, poput farmaceutske ili IT sektora, a sada i  zrakoplovne industrije.

 “Kao grad ponudili smo što imamo, a to su pouzdanost, transparentnost i otvorenost te maksimalno povoljne uvijete“, rekao je Penava.

  Podsjetivši na predratna vremena, kada je Vukovar imao oko 45.000 stanovnika i 29.000 radnih mjesta, Penava je naveo da danas ima oko 20.000 stanovnika, a da je zaposlenost prešla brojku od 10.000.

  Naglasio je kako 200 novih radnih mjesta puno znači, ali da zadnjih godina problem Vukovara nisu samo radna mjesta.

 “Nezaposlenost je prestala biti problem, naš problem je mali broj stanovnika i kvaliteta i broj radno sposobnih ljudi“, rekao je i naglasio kako Vukovaru trebaju tvrtke poput Enikoma, s novim pristupom, tržišno konkurentne i tvrtke s izvoznim proizvodnjom.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

“Zelenu” i “plavu” Hrvatsku povezati svakodnevnom zračnom linijom

Published

on

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić najavio je u ponedjeljak kako će se povezivanje ‘zelene’ i ‘plave’ Hrvatske pokušati potaknuti uspostavom cjelogodišnje svakodnevne izravne zračne linije Osijek-Dubrovnik te distributivnog centra za slavonske proizvode u Dubrovniku.

 Dobroslavić je to izjavio nakon sastanka s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem u dubrovačkoj palači Ranjina, istaknuvši da će se suradnja najviše razvijati na području turizma i poljoprivrede.

 “Naše županije jesu jako udaljene, ali gaje međusobno razumijevanje. Već smo određene poteze povukli pa se u našim hotelima mogu konzumirati razni slavonski proizvodi, ali smo se dogovorili da ćemo raditi u dva smjera. Zrakoplovnom linijom bi gospodarstvenici planirali poslovanje, a stanovnici juga Hrvatske, ali i turisti mogli posjetiti istočnu Slavoniju”, rekao je.

 Najavio je kako će Vladi, Ministarstvu turizma i Croatia airlinesu uputiti inicijativu da se ova projekt i ostvari, a pokušat će osnovati i distributivni centar za proizvode iz Slavonije kako bi bili dostupniji građanima, ali i hotelijerima.

 Župan Galić podsjetio je kako suradnja dviju županija traje još od ratnih dana, a danas je u praksi vrlo dobra.

 “Naši proizvodi već godinama stižu na jug Hrvatske, a s juga Hrvatske dolaze nama u Slavoniju. Sve je to znak dobre suradnje. Nama je prijevoz kroz Hrvatsku opteretio cijenu proizvoda i nastojat ćemo to riješiti povezivanjem, ili zrakoplovnom linijom ili izvedbom koridora VC“, rekao je Galić.

 Župani su prethodno u dubrovačkom Gospinom polju podijelili pet tona jabuka udrugama i ustanovama s područja najjužnije hrvatske županije.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije