Karlovačka Aquatika postala nacionalna turistička atrakcija

U samo godinu dana postojanja slatkovodni akvarij Aquatika u Karlovcu nametnuo se kao nacionalna turistička atrakcija.

Krenuli su skromno, s opreznim planovima. No, te planove premašili su čak 10 puta. Tako da je karlovački slatkovodni akvarij u prošloj godini vidjelo više od 100 tisuća posjetitelja. Tako dobre rezultate nastojat će ponoviti i ove godine. Jer ne samo što je Aquatika postala promotor karlovačkog turizma već je donijela i pozitivne promjene i u gospodarskom smislu.

Već na samom ulazu kao da postajete dio bajke. Prigušena svjetla, golemi akvariji. Dočekuje vas i u pustolovinu ispraća veliki som. A kada se 12-godišnjak nađe oči u oči sa štukom, promatra malog, malog grgeča, za njega je nezaboravno iskustvo.

O velikim i malim ribama koje se mogu vidjeti u jednom hrvatskom slatkovodnom akvariju brine se veterinar Krešimir Kuri. I nije to nimalo lak posao. Jer u Aquatici ima 80 vrsta riba, ukupno gotovo 4 tisuće komada. A svaka ima svoje zahtjeve. Mjerimo svaki dan temperaturu, mjerimo pH, amonijak, nitrate, nitrite i kad se sve to skupi, uz normalne izmjene, objašnjava dr. vet. Kuri.

Stručni tim brine se o ribama, a marketing o posjetiteljima. Rezultati nakon godinu dana govore da i jedni i drugi rade odličan posao. Plan Aquatike bio je prve godine imati oko 12 tisuća posjetitelja. I onda je sve samo od sebe krenulo. U prva dva dana imali su gotovo 4 tisuće posjetitelja, a godišnji plan ostvarili su u samo tri tjedna.

Do kraja 2017. premašili su ga 10 puta i ugostili 120 tisuća ljudi. Iznimno smo zadovoljni s prvom godinom. Ali opet s tim se ne valja ni previše zanositi, znači to nam je, da ne kažem i teret za ubuduće, za ovu godinu, naglašava Ivana Kaleb Vuletić.

Uz stalne goste – školarce, ove godine više pozornosti odlučili su posvetiti strancima. Strani gosti su nama vrlo interesantni jer je cijela ideja i zadatak našeg projekta bio da potaknemo razvoj turizma u Karlovcu, ističe Margarita Maruškić Kulaš, ravnateljica JU Aquatika – slatkovodni akvarij, Karlovac. Podaci pokazuju da to doista i čine. I ne samo da potiču razvoj turizma nego i malih obrta. Otvoreno ih je deset novih samo zbog ove suvenirnice.

Jelena Drakulić Draganjac jedna je od tih novih karlovačkih obrtnica. Gotovo 10 godina radila je kao PR stručnjak, posao koji nema radnog vremena. Kad je postala majka odlučila je i da na poslovnom planu mora nešto mijenjati. Izbor je pao na izradu suvenira što se izvanredno poklopilo s otvaranjem akvarija.

Par mjeseci nakon otvaranja došla je k njima, pokazala im nekoliko uzoraka i oni su bili zadovoljni sa svime što sam donijela i evo sada već godinu dana živim od svog obrta. Njezin nakit i suveniri izrađeni su od drveta. Nelomljivi, šareni, cijenom pristupačni. I Jelenina kolegica Lidija Maček Stanić od hobija je napravila posao. Ona u Aquatici prodaje suvenire od keramike. Ja sam se i začudila kako ide. Mislim, neke stvari nisu skupe, neke su skuplje jer su unikatne, ali uglavnom sam zadovoljna.

A zadovoljni su i u Aquatici jer i ovu su godinu započeli veoma dobro. Samo prošli vikend, za vrijeme Noći muzeja, posjetitelje su brojali u tisućama.