Informatika u školma, a nedostaje stotinu nastavnika

Od iduće školske godine informatika će biti redovan predmet koji će slušati svi učenici petih i šestih razreda osnovne škole, no uvođenje tog predmeta u obvezni program nosi i probleme.

Država će za opremu, udžbenike i zapošljavanje nastavnika informatike osigurati 28 milijuna kuna, no problem bi mogao nastati s nastavnicima za taj predmet kojih nema dovoljno na burzi rada, piše Novi list.

Informatiku kao izborni predmet u hrvatskim školama danas predaje oko 800 nastavnika, ali mnogi od njih nemaju diplomu učitelja ili profesora informatike, već su iz srodnih zanimanja prošli edukaciju za predavanje informatike u školi.

S druge strane, brojni diplomirani profesori informatike rade u bankama i IT-tvrtkama koji su ondje sigurno bolje plaćeni nego što bi bili u školama.

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja procjenjuju da će obvezna informatika za učenike 5. i 6. razreda iziskivati povećanje nastavnog kadra za 10 do 15 posto, odnosno 80 do stotinu novih nastavnika informatike. A na burzi rada ih je krajem kolovoza, prema evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, bilo samo 16, dok je posao u srednjoj školi čekalo njih 28, piše Novi list. Usto su procjene da odgovarajući studij za to zanimanje godišnje završi svega nekoliko desetaka studenata.

Dekan Fakulteta organizacije i informatike (FOI) iz Varaždina Neven Vrček smatra kako se u kratkom vremenu neće moći naći potrebnih stotinjak nastavnika informatike. On predlaže da se kadrovska rupa isprva popuni vanjskim suradnicima koji bi uz svoj posao bili voljni održati nekoliko sati nastave tjedno u školi. No, Vrček ističe da je to tek kratkoročno rješenje.

“Mladim je ljudima u prvom redu važna plaća koja će im omogućiti egzistenciju. U ovom času početnička plaća u IT-sektoru je 10-ak tisuća kuna i ne može se mjeriti s dvostruko manjom početničkom plaćom nastavnika”, kaže dekan FOI-ja.

Isti problem predviđa i Mislav Grgić, dekan zagrebačkog Fakulteta elektronike i računarstva (FER).

“Pohvalna je inicijativa o uvođenju obavezne informatike u osnovnoškolski program jer informatička pismenost postaje nužnost. Nastava informatike mora se prilagoditi modernim trendovima i tehnologijama, a preduvjet za to nisu samo dobro opremljeneškole, nego i motivirani nastavnici koji će zdušno i kvalitetno prenositi informatička znanja i vještine na nove generacije”, kazao je Grgić za Novi list.