Povezite se

Gospodarstvo

Hyundai razmatra mogućnost pokretanja proizvodnje u Hrvatskoj

Objavljeno

-

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai već dva mjeseca razmatra mogućnost pokretanja proizvodnje u Hrvatskoj, objavio je Jutarnji list, kojem je ta informacija potvrđena iz Vladinih krugova.

Hyundai bi pogone najvjerojatnije izgradio na području Varaždina, u kojima bi proizvodio potpuni proizvod, odnosno vozila, a ne samo dijelove.

Ta investicija nesumnjivo bi otvorila mnoga radna mjesta, dok bi se Hrvatskoj popravio investicijski imidž, tj. prestali bi biti jedna od rijetkih preostalih europskih zemalja gdje se automobili ne proizvode, piše Jutarnji list.

Puno ime tvrtke je Hyundai Motor Company, radi se o jednom od najvećih proizvođaču vozila na svijetu, utemeljenom 1967. Sjedište kompanije je u Seoulu, a najveći proizvodni pogon ima u Ulsanu. Vozila prodaje u više od 190 zemalja, u njezinom je vlasništvu i Kia, kod nas također dobro prodavani brend, a lani su prodali ukupno 7,25 milijuna vozila. Lanjska neto dobit Hyundaija iznosila je 4,28 milijardi dolara, a prihod od prodaje 90,9 milijardi dolara (samo za Hyundai Motor Company).

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat kazao je u utorak, tijekom Poslovnog foruma Hrvatske gospodarske komore održanog u sklopu summita Srednjoeuropske inicijative, kako Vlada u ovom trenutku pregovara sa desetak velikih investitora, posebno iz automobilske industrije, nudeći im bolje uvjete od regionalne konkurencije.

“U ovom trenutku u Hrvatsku mamimo desetak investitora koji su nas do sada zaobilazili, stvarajući im komparativne prednosti zbog kojih oni ne bi trebali razgovarati sa zemljama našeg okruženja. Nova uredba koja je pri samom kraju, odnosno prošla je Vladu, aktivira državnu imovinu u onim segmentima gdje se ta državna imovina ili naslanja na poduzetničke zone ili na postojeće kompanije”, rekao je Horvat dodavši da je država spremna aktivirati tu državnu imovinu i u besplatno je staviti na korištenje poduzetniku.

“Ako poduzetnik u tih deset godina aktivacijom iste i investira otprilike dvostruku vrijednost te imovine u jednom trenutku smatrati ćemo je kupljenom i prenijeti ćemo je u vlasništvo samog poduzetnika”, najavio je isto tako ministar.

Najavio je i radikalni zaokret oko privlačenja investicija i investitora jer u Hrvatskoj želi one investitore koji će za sobom donositi i znanje i otvarati kvalitetna radna mjesta, upravo onakva zbog kakvih naši ljudi odlaze u nama susjedne zemlje. Istaknuo je i da Hrvatska ima kvalitetan obrazovni sustav jer ljudi koji odlaze u inozemstvo tamo dobro prodaju svoju kvalifikaciju i znanje.

Nastavi pregledavati
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Gospodarstvo

Zbog manjeg poreza na plaće općinama dvije milijarde kuna manje

Published

on

Najava smanjenja poreza na dohodak mnoge je ugodno iznenadila, jer se takvi potezi Vlade u pravilu ne očekuju odmah nakon izbora, ali ono što je sigurno, nisu joj se baš svi obradovali.

Prihodi od poreza na dohodak od 2018. idu u cijelosti u lokalne proračune, a prema podacima Ministarstva financija, oni su lani iznosili 14,6 milijardi kuna.

Ostane li premijer Andrej Plenković ustrajan u odluci da će se od 1. siječnja iduće godine stopa poreza na dohodak od 36 posto smanjiti na 30 posto, a ona od 24 posto na 20 posto, gruba računica poreznih stručnjaka pokazuje da bi lokalne jedinice mogle ostati bez oko dvije milijarde kuna.

S obzirom na to da bi sadašnje ustrojstvo lokalne samouprave teško podnijelo gubitak tolikih prihoda, nameće se pitanje krije li se u Vladinoj najavi smanjenja poreznih stopa na dohodak i malo ambiciozniji plan.

To bi se moglo i zaključiti, ako je suditi po izjavama tijekom predizborne kampanje, među kojima je i ona ministra uprave i član Središnjeg odbora HDZ-a Ivana Malenice.

Uz smanjenje broja ministarstava, Malenica je rekao da će se “prepoloviti broj lokalnih dužnosnika, učiniti sve da javna uprava bude efikasna i učinkovita”. To uključuje spuštanje digitalizacije na lokalnu samoupravu i povezivanje svih lokalnih tijela i ustanova sa središnjim državnim registrima, brojnim uslugama, aplikacijama i platformama.

Kojom dinamikom će Vlada ići u promjene tek će se vidjeti, ali može se očekivati da će sa smanjenjem stopa poreza na dohodak paralelno ići i s mjerama kojima će riješiti problem gubitka prihoda lokalnih jedinica, donosi Jutarnji list.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Od ožujka nema kružnih putovanja stranih brodova u Jadranu

Published

on

Krstarenja stranih brodova po hrvatskom Jadranu od ožujka ove godine zbog pandemije Covid-19 uopće nema, a i svih 15 ostvarenih u prvih pet mjeseci na Jadranu bila su od siječnja do kraja ožujka, što je 91,2 posto manje nego u 2019., podaci su DZS-a.

Kruzeri ili brodovi na kružnim putovanjima djelomice su nastavili raditi nakon popuštanja epidemioloških mjera u Hrvatskoj, ali je riječ većinom o domaćim, manjim brodovima i kraćim krstarenjima u organizaciji pojedinih domaćih agencija i tvrtki, uz još poneke takve brodove stranih touroperatora koji su krajem lipnja i početkom srpnja počeli ploviti s gostima.

No, velikih kruzera s više tisuća putnika od ožujka ove godine nije bilo u Jadranu, nema ih još ni u prvim danima srpnja, kao ni po drugim bližim morima. S obzirom na porast pozitivnih slučajeva zaraze virusom u svijetu teško ih se može i očekivati ove godine, pogotovo ne u nekom većem broju, tim više što su u pandemiji često označavani kao ‘rasadnici’ virusa, zbog čega mnogi od njih nisu mogli pristati u luke nego su tjednima, a neki i mjesec i više dana plovili čekajući priliku za uplovljanje i iskrcaj putnika.

Stručnjaci stoga prognoziraju i da će se ta iznimno rastuća industrija u svijetu u posljednjih desetak godina, iako često ‘napadana’ zbog zagađenja mora, oceana, luka te za ‘overtourism’, sada najsporije i najteže oporaviti od utjecaja pandemije.

Veliki pad broja putovanja stranih brodova za kružna putovanja vidljiv je stoga i na hrvatskom Jadranu, jer je sa ukupno 15 tih putovanja u prvih pet mjeseci zabilježen pad od 91,2 posto, što znači i da ih je u odnosu na isto razdoblju 2019. bilo 156 manje.

Svih 15 realizirano je zapravo u prva tri mjeseca, nakon čega u travnju i svibnju nije bilo nijedno takvo putovanje po Jadranu, za razliku od ista ta dva mjeseca u 2019., kada je bilo 49 u travnju te 88 takvih putovanja u svibnju.

Tih 15 kružnih putovanja po Jadranu obavilo je šest stranih brodova, što je pad njihovog broja za 86 posto ili za 37 kruzera manje nego u pet mjeseci 2019., a ti su brodovi otprilike za isti postotak boravili i manje dana u Hrvatskoj, odnosno ukupno 47 dana, naspram 386 dana boravka broda u pet mjeseci 2019..

Na svim tim putovanjima u Hrvatsku je došlo svega nešto malo iznad 3.700 turista, kojih inače toliko, pa i više odjednom bude samo na jednom kruzeru, i taj broj je za 98,5 posto manji nego ih je ukupno bilo u pet mjeseci 2019.

Strani kruzeri su stoga u Hrvatsku ove godine doplovljavali pod zastavama samo četiri zemlje – Malte (koji su obavili 12 od ukupnih 15 putovanja), te Belgije, Italije i s Maršalovih otoka.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

U Novom Zagrebu održana tribina o iskoristivost Europskih fondova

Published

on

Dodao

U Novom Zagrebu – istok na području Hrelića održana tribina o iskoristivost Europskih fondova od strane najmlađe članice Europske unije.

Dr.sc. Nikolina Brnjac, državna tajnica za suradnju s Europskim parlamentom u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova okupljenim građanima istaknula je da je samo u mandatu ove Vlade ugovoreno projekata u vrijednosti 9 milijardi €. Posebno je istaknula da je za područje Karlovačke županije ugovoreno 389,1 milijuna eura (2,96 milijardi kuna), od čega je u mandatu ove Vlade ugovoreno 376,13 milijuna eura (2,86 milijardi kuna). Dok je za područje Zagrebačke županije ugovoreno 435,1 milijuna eura (3,3 milijarde kuna), od čega 421,2 milijuna eura (3,2 milijarde kuna) u mandatu ove Vlade.

Na kraju tribine, s obzirom na to da je kandidatkinja na parlamentarnim izborima u VII. izbornoj jedinici koja pokriva i istočni dio Novog Zagreba, područje Hrelića, Buzina, Velikog polja i Jakuševca u nekoliko rečenica je predstavila izborni program i istaknula važnost ulaganja nepovratnih europskih sredstava u brzu i kvalitetnu obnovu Zagreba te razvoj kvalitete prometne infrastrukture od Rijeke preko Karlovca do Zagreba.

“Sigurna Hrvatska za mene znači Hrvatska sa sigurnim, iskusnim i provjerenim vodstvom, ljudima koji su dokazali da mogu voditi državu i dostojno je predstavljati u svijetu. To znači Hrvatsku u kojoj imate najboljeg pregovarača za sljedeći Višegodišnji financijski okvir, Hrvatsku koja  je usprkos izazovima COVID krize zadržala stabilni investicijski kreditni rejting. To znači Hrvatsku koja se vodi stručno, racionalno, a ne populistički, s Vladom koja se može odgovorno suočiti s krizama” kazala je Brnjac.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije