Ilustracija

S ciljem brendiranja Hrvatske kao vinske zemlje, Hrvatska gospodarska komora (HGK) organizirala je promotivnu večeru u Berlinu, a najuglednijim berlinskim ugostiteljima prezentirana su vina okupljena pod brendom Vina Croatia – vina mosaica, priopćeno je u nedjelju iz HGK.

 Pod vodstvom Suada Zlatića svoja najbolja vina sinoć su u berlinskom restoranu Oxymoron, predstavile vinarije – Badel 1862, Belje, Dalmacija vino, PZ Vrbnik i Kutjevo.

 ”Brendiranjem Hrvatske kao vinske zemlje, dajemo vjetar u leđa izvozu vina i zato ustrajemo na vinskim promocijama. S Nijemcima je lako, oni su naši vjerni posjetitelji tijekom turističke sezone, stoga imaju priliku ne samo probati naša vina već vezati uz njih i uspomene” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović. 
 Činjenicu da su naša vina sve prepoznatljivija u Njemačkoj potkrepljuju i brojke, ističu iz HGK. 

 U 2017. godini smo izvezli 786 tona u vrijednosti većoj od 2 milijuna eura, a već u prvih devet mjeseci 2018. smo premašili izvoz od 700 tona i dosegli 1,9 milijuna eura vrijednosti.  
 ”Smatram da su autohtone sorte poput terana, pošipa ili debita ključan faktor za internacionalno pozicioniranje. Prednost su i prihvatljive cijene. No konzumente treba osvijestiti, više ih educirati upravo ovakvim eventima” rekao je Zlatić.

 Ističe kako je poželjno i prilagodit se tržištu. ”Iz iskustva mogu reći da ako stranac ne može pročitati č, ž ili š, on neće naruči to vino”, dodao je Zlatić.
 Osnovna je ideja ovakve promocije izravan kontakt vinarija s kupcima, distributerima i vlasnicima restorana, te razmjena informacija o ponudi i potražnji. 
 ”U Njemačku smo krenuli izvoziti tek krajem prošle godine, do sada se, zbog reorganizacije nismo stigli fokusirati toliko na izvoz, tako da su se ova promotivna večera kao i Zeleni tjedan, poklopili s našom odlukom da se sastanemo sa starim distributerima i pokušamo dogovoriti poslove s novima” rekao je Luka Zadro predsjednik Uprave Dalmacijavina. 
 “Kada smo preuzeli Dalmacijavino 2016. ostali smo iznenađeni koliki je izvoz bio u Njemačku nekada. Time smo se vodili kod osmišljavanja izvozne strategije, podsjetiti stare kupce na naše proizvode. No, uz prednost što u Njemačkoj postoje kupcima koji nas poznaju, naslijedili smo i teret dugova koja je ostavila tvrtka dok je bila pod državnim vlasništvom, pa će biti dosta izazovno povratiti povjerenje distributera i kupaca”, ističe Zadro.

 Nijemcima je, iako je zbog ograničene proizvodnje nema previše u izvozu, vrlo dobro poznata i Vrbnička žlahtina.

 ”Na ukupan izvoz otpada nam tek 10 posto, ali ovdje smo zbog promocije. Hrvatska nije više anonimna zemlja, poznati smo u sportu, turizmu pa zašto ne bi bili i po vinima’, rekao je Marinko Vladić, direktor PZ Vrbnika s otoka Krka. 

Vinari među 13 hrvatskih tvrtki koje u Berlinu nastupaju na 84. Međunarodnom zelenom tjednu 2019.

Hrvatski vinari nastupaju u Berlinu i na svjetskom poljoprivrednom sajmu, 84. Međunarodnom zelenom tjednu 2019. (Grüne Woche), koji se održava od 18. do 27. siječnja.

 U organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede na berlinskom sajmu svoje proizvode predstavlja 13 hrvatskih tvrtki.

 Među brojnim prehrambenim proizvodima cijelog svijeta ove godine nalaze se hrvatska vina iz svih vinskih regija, koja predstavljaju Badel 1862, Belje, Dalmacijavino, Kutjevo i PZ Vrbnik. Tu su i likeri Kapronca, Nijemcima već tradicionalno poznate rakije Đanić, slastice Cremalat te čajevi Pampa tea. Grad Novska (OPG Došlović + Pčelarska udruga Metvica) i Kuće meda Županja predstavljaju proizvode od meda i lavande, OPG Kalić proizvode od industrijske konoplje, a OPG Zdravko Sokić domaću tjesteninu. 

 ”Pola milijuna posjetitelja i promet od gotovo 50 milijuna eura koji se ostvari izravnom prodajom na sajmu jasno pokazuju da je Međunarodni zeleni tjedan jedan od najvažnijih događaj za poljoprivredni sektor. Ovo je iznimna prilika domaćim proizvođačima da predstave svoju kvalitetu i zakorače na nova izvozna tržišta, a imamo što pokazati”, rekao je na otvorenju sajma predsjednik HGK Burilović.

 Hrvatski su štand prvog dana posjetili savezna ministrica Njemačke za poljoprivredu i hranu Julia Klöckner i gradonačelnik Berlina Michael Müller, a ugostili su ih ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, državni tajnik Tugomir Majdak, predsjednik HGK Burilović te potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

 Iduće će godine zemlja partner sajma Grüne Woche 2020.  biti Hrvatska.

 “Biti zemlja partner Zelenog tjedna nije samo velika čast već i veliki izazov te prilika za naše poljoprivredne proizvođače, ali i Hrvatsku kao zemlju koja se strateški opredijelila za održivu, ekološki prihvatljivu poljoprivredu“,  izjavio je potpredsjednik Vlade ministar poljoprivrede Tolušić.