Grad Zagreb godišnje utroši na održavanje mostova, propusta i ostalih cestovnih objekata između 20 i 40 milijuna kuna, a na temelju najnovijeg šestogodišnjeg glavnog pregleda stanja zagrebačkih mostova, u nadolazećem razdoblju planira utrošiti više od 100 milijuna kuna u njihovu sanaciju.

Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet najavio je da će prva investicija u sanaciju mostova i to već u ovoj godini biti sanacija Mosta Slobode. Sanacija će se izvoditi u etapama, procijenjena vrijednost radova iznosi 19 milijuna kuna, a počet će sanacijom nogostupa, vijenaca i ograda mosta.

Sanacija Mosta Slobode po okončanju javnog nadmetanja koje je u tijeku

Sanacija će početi po okončanju postupka javnog nadmetanja koji je u tijeku. Također, planira se i izrada projektne dokumentacije potrebne za sanaciju rasponske konstrukcije uz sanaciju objekata i fasade objekata upornjačkih prostorija a tijeku je i izrada projektno-tehničke dokumentacije potrebne za sanaciju dotrajalih prijelaznih naprava, procijenjene vrijednosti milijun kuna.

U narednom razdoblju planira se i sanacija zapadnog kraka Južnog vijadukta Mosta mladosti ukupne dužine 580 metara. U sklopu investicijskog održavanja potrebno je izvršiti cjelovitu sanaciju, promjenu cjelokupne opreme mosta: pješačke ograde, čelične odbojne ograde, prijelazne naprave itd.

Postavit će se nova hidroizolacija, novi asfalt, novi rubnjaci i nove pješačke staze. Obnovit će se korodirali beton rasponske konstrukcije, podgleda, stupova i naglavnih greda. Bit će sanirana pristupna stubišta na most. Promijenit će se sustav odvodnje i sanirati kanalizacija mosta do gradske kanalizacije.

Procijenjena vrijednost radova iznosi 25 milijuna kuna, a u tijeku je i izrada projektno-tehničke dokumentacije potrebne za sanaciju dotrajalih prijelaznih naprava procijenjene vrijednosti 2 milijuna kuna.

Sanacija i Domovinskog mosta, Starog savskog mosta, Podsusetskog i Jadranskog mosta

Na Domovinskom mostu u planu je sanacija pukotina u betonima pilona, te sanacija asfalta pješačkih staza predviđene vrijednosti troška izvanrednog održavanja u visini 6,5 milijuna kuna.

Nadalje, pokrenut je postupak javnog nadmetanja za izradu projektno-tehničke dokumentacije izvanrednog održavanja i sanacije Starog savskog mosta.

Projekt će biti izrađen na nivou izvedbenog projekta, a obuhvatit će plan sanacije rušenja i izrade nove kolničke ploče s pješačkim stazama, sanaciju čelične rasponske konstrukcije, promjenu opreme mosta, promjenu prijelaznih naprava, izradu nove otvorene odvodnje, sanaciju upornjaka, sanaciju stupova, promjenu ležajeva, postavu asfalta kolnika i hidroizolacije, te obnovu antikorozivne zaštite čelične rasponske konstrukcije.

Predviđeno je da se time također omogući ograničeni promet vozila javnog gradskog prijevoza mostom. Procijenjena vrijednost sanacije i ojačanja rasponske konstrukcije iznosi 20 milijuna kuna.

U tijeku je i izrada projektno tehničke dokumentacije vezane uz sanaciju Jadranskog mosta, gdje procijenjena vrijednosti radova iznosi 20 milijuna kuna, a projektom se predviđaju pješačke ograde, čelične odbojne ograde, prijelazne naprave, postava nove hidroizolacije, novog asfalta, novih rubnjaka i sanacija pješačke staze.

Također, obnovit će se degradirani beton rasponske konstrukcije, podgleda, stupova i naglavnih greda. Isto se odnosi i na upornjačku prostoriju. Bit će sanirana pristupna stubišta na most, te će se promijeniti kompletan sustav odvodnje mosta.

U postupku javnog nadmetanja je i postupak vezan uz sanaciju zapadnog stupa Podsusedskog mosta procijenjene vrijednosti radova 3,8 milijuna kuna. Trenutno je u tijeku ocjena pristiglih ponuda.

U narednom razdoblju planira se također treća faza sanacije Podsusedskog mosta, gdje je potrebno sanirati dio kolničke ploče koji nije saniran u prvoj fazi. Tu se planira obnova antikorozivne zaštite preostalog dijela čelične ploče rasponske konstrukcije, napraviti pješačka i biciklistička staza, promijeniti pješačke ograde i prijelazne naprave pješačke staze, obnoviti antikorozivna zaštita dijela čeličnog sanduka mosta. Projektna dokumentacija je napravljena i predviđena vrijednost radova je procijenjena na 1,6 milijuna kuna.

U tijeku javno nadmetanje za II. nivo petlje Držićeva

Nadalje, u tijeku je postupak javnog nadmetanja za II. nivo petlje Držićeva, tj. nadvožnjaka mosta na kojem se nalazi sjeverni kolnik s revizionom stazom, južni kolnik s revizionom stazom i razdjelni otok. Ukupna duljina sanacije nadvožnjaka od kraja do kraja krila upornjaka iznosi 159,30 m, a njezina procijenjena vrijednost iznosi pet milijuna kuna.

Šestogodišnji glavni pregled svih zagrebačkih mostova kojim je ‘dijagnosticirano’ njihovo stanje, te su utvrđene njihove slabosti, nedostatci i procijenjeni grubi troškovi potrebnih sanacija napravili su početkom 2018. IGH, Geoxpert – IGM i Ascon Institut. Ukupna procijenjena vrijednost svih planiranih radova iznosi 103,9 milijuna kuna.

Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet podsjetio je kako se pregledi i održavanje cestovnih objekata u Gradu Zagrebu, uključujući vijadukte, mostove, nadvožnjake, propuste i ostale cestovne objekte provode u skladu s Pravilnikom o održavanju cesta (NN 90/14) Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji je donesen sukladno Zakonu o cestama.

Pored toga, u sklopu redovnog održavanja nerazvrstanih cesta od strane ugovornog gospodarskog subjekta Zagrebačkog holdinga d.o.o. podružnice Zagrebačkih cesta d.o.o., provode se redovni pregledi svih cestovnih objekata (mostova, vijadukata i propusta).

Cjelokupno održavanje svih cestovnih objekata financira upravitelj nerazvrstanih cesta i cestovnih objekata, u ovom slučaju jedinica lokalne samouprave, odnosno, sredstva za investicijsko održavanje cestovnih objekata na području Grada Zagreba isključivo su osigurana gradskim proračunom.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here