Grad Hvar prvi u Hrvatskoj posebnim mjerenjem potvrdio porast kvalitete

Grad Hvar prva je destinacija u Hrvatskoj koja je ove godine provela mjerenje kvalitete turističkih objekata i usluga te online reputacije po standardima IQM i svjetske platforme ReviewPro, potvrdivši u svim kategorijama porast kvalitete u odnosu na 2018., doznaje se od voditeljice tog projekta Đurđice Šimičić.

Šimičić, dugogodišnja turistička stručnjakinja i konzultantica kroz obrt Feel IQM i Anamarija Cicarelli iz tvrtke Interligo su osmislile standarde IQM (Integrated Quality Management) Destination, koji označava sustav integriranog upravljanja kvalitetom destinacije s ciljem podizanje kvalitete usluge u brojnim segmentima turističke ponude, edukaciju za potrebe turističkih djelatnika i osnaživanje ukupnog brenda destinacije.

U tome surađuju i s globalnom platformom ReviewPro, koja objedinjuje oko 150 raznih web stranica na kojima gosti iz svijeta ostavljaju ocjene i recenzije za turističke destinacije i usluge diljem svijeta te uz čije analize i podatke mogu uspoređivati prijašnje ocjene i recenzije za neku destinaciju u Hrvatskoj.

“Mjerenjem kvalitete i online reputacije kao dio IQM Destination projekta pokrećemo i sinergijski efekt, jer uspjeh svakog pojedinog subjekta jača destinacijski uspjeh te potiče na izvrsnost usluge i proizvoda. Smatramo i da je odgovornost za upravljanje kvalitetom jedan od glavnih ciljeva u razvoju turističkih destinacija”, kaže za Hinu Šimičić.

Visoke ocjene u svim kategorijama

Grad Hvar taj projekt provodi na čelu sa svojom Turističkom zajednicom, uključujući u to privatno i javno partnerstvo svih koji utječu na razvoj i kvalitetu turizma u destinaciji, inovaciju i kreativnost, uz analizu mišljenja stanovnika o turizmu.

U mjerenje su bila uključena ukupno 122 turistička objekta u Hvaru, od čega 94 smještajna (hoteli, hosteli, privatni smještaj, kampovi, atrakcije, suvenirnice i sl.) te 28 ugostiteljskih objekata, a rezultati za prvih osam mjeseci pokazali su da je grad Hvar ostvario visoke ocjene i bolje od lanjskih za isto razdoblje u svim kategorijama.

Tako su tzv. GRS (Guest Rating Score) ili ocjene gostiju za Hvar iznosile 89,5 od mogućih 100, što je 1,7 posto više nego su bile za osam mjeseci prošle godine, a cilj grada je dostići 90 od 100.

Usluge su ocijenjene u ukupno 10.655 recenzija ili 560 više od lanjskih, pri čemu su kvaliteta usluge u prijavljenim objektima ocijenjene sa 96, odnos cijene i kvalitete sa 94, lokacija sa 92, a čistoća sa 93.

Samo za ugostiteljske objekte, ukupna ocjena gostiju za kvalitetu iznosila je 89,4 i bila je za 1,6 posto viša nego lani, dok je kvaliteta hrane ocjenjena sa 88,7, usluge sa 91, a odnos cijene i kvalitete sa 85.

Komentirajući takve rezultate, direktor Turističke zajednice grada Hvara Petar Razović naglasio je ponos što je Hvar krenuo u taj projekt i što su objekti dokazali svoju izvrsnost, poručujući i kako vjeruju da će u budućnosti povećati broj subjekata u projektu, a edukacijama i dodatno unaprijediti destinacijsku kvalitetu u svim segmentima.

Taj se projekt u Hvaru nastavlja uz jače destinacijsko umrežavanje, kao i prilagođavanje potrebama i stanovnika i turista, trendovima u turizmu te odgovornom i održivom upravljanju destinacijom.

Projekt je pozdravio i državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, ističući kako je i u nacionalnoj turističkoj politici naglasak upravo na održivom i odgovornom turizmu, s čijim razvojem trebaju biti zadovoljni i lokalni stanovnici i turisti.

“U tome je jako važna kvaliteta ukupne ponude destinacije, jer današnji turisti traže autohton i jedinstven doživljaj, i spreman je platiti vrijednost za novac. Destinacijski pristup razvoju turističkih ponuda i implementacija održivih načela jedini su ispravni put”, poručio je Glavina.