Povezite se

Turizam

Grad Hvar prvi u Hrvatskoj posebnim mjerenjem potvrdio porast kvalitete

Objavljeno

-

Grad Hvar prva je destinacija u Hrvatskoj koja je ove godine provela mjerenje kvalitete turističkih objekata i usluga te online reputacije po standardima IQM i svjetske platforme ReviewPro, potvrdivši u svim kategorijama porast kvalitete u odnosu na 2018., doznaje se od voditeljice tog projekta Đurđice Šimičić.

Šimičić, dugogodišnja turistička stručnjakinja i konzultantica kroz obrt Feel IQM i Anamarija Cicarelli iz tvrtke Interligo su osmislile standarde IQM (Integrated Quality Management) Destination, koji označava sustav integriranog upravljanja kvalitetom destinacije s ciljem podizanje kvalitete usluge u brojnim segmentima turističke ponude, edukaciju za potrebe turističkih djelatnika i osnaživanje ukupnog brenda destinacije.

U tome surađuju i s globalnom platformom ReviewPro, koja objedinjuje oko 150 raznih web stranica na kojima gosti iz svijeta ostavljaju ocjene i recenzije za turističke destinacije i usluge diljem svijeta te uz čije analize i podatke mogu uspoređivati prijašnje ocjene i recenzije za neku destinaciju u Hrvatskoj.

“Mjerenjem kvalitete i online reputacije kao dio IQM Destination projekta pokrećemo i sinergijski efekt, jer uspjeh svakog pojedinog subjekta jača destinacijski uspjeh te potiče na izvrsnost usluge i proizvoda. Smatramo i da je odgovornost za upravljanje kvalitetom jedan od glavnih ciljeva u razvoju turističkih destinacija”, kaže za Hinu Šimičić.

Visoke ocjene u svim kategorijama

Grad Hvar taj projekt provodi na čelu sa svojom Turističkom zajednicom, uključujući u to privatno i javno partnerstvo svih koji utječu na razvoj i kvalitetu turizma u destinaciji, inovaciju i kreativnost, uz analizu mišljenja stanovnika o turizmu.

U mjerenje su bila uključena ukupno 122 turistička objekta u Hvaru, od čega 94 smještajna (hoteli, hosteli, privatni smještaj, kampovi, atrakcije, suvenirnice i sl.) te 28 ugostiteljskih objekata, a rezultati za prvih osam mjeseci pokazali su da je grad Hvar ostvario visoke ocjene i bolje od lanjskih za isto razdoblje u svim kategorijama.

Tako su tzv. GRS (Guest Rating Score) ili ocjene gostiju za Hvar iznosile 89,5 od mogućih 100, što je 1,7 posto više nego su bile za osam mjeseci prošle godine, a cilj grada je dostići 90 od 100.

Usluge su ocijenjene u ukupno 10.655 recenzija ili 560 više od lanjskih, pri čemu su kvaliteta usluge u prijavljenim objektima ocijenjene sa 96, odnos cijene i kvalitete sa 94, lokacija sa 92, a čistoća sa 93.

Samo za ugostiteljske objekte, ukupna ocjena gostiju za kvalitetu iznosila je 89,4 i bila je za 1,6 posto viša nego lani, dok je kvaliteta hrane ocjenjena sa 88,7, usluge sa 91, a odnos cijene i kvalitete sa 85.

Komentirajući takve rezultate, direktor Turističke zajednice grada Hvara Petar Razović naglasio je ponos što je Hvar krenuo u taj projekt i što su objekti dokazali svoju izvrsnost, poručujući i kako vjeruju da će u budućnosti povećati broj subjekata u projektu, a edukacijama i dodatno unaprijediti destinacijsku kvalitetu u svim segmentima.

Taj se projekt u Hvaru nastavlja uz jače destinacijsko umrežavanje, kao i prilagođavanje potrebama i stanovnika i turista, trendovima u turizmu te odgovornom i održivom upravljanju destinacijom.

Projekt je pozdravio i državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, ističući kako je i u nacionalnoj turističkoj politici naglasak upravo na održivom i odgovornom turizmu, s čijim razvojem trebaju biti zadovoljni i lokalni stanovnici i turisti.

“U tome je jako važna kvaliteta ukupne ponude destinacije, jer današnji turisti traže autohton i jedinstven doživljaj, i spreman je platiti vrijednost za novac. Destinacijski pristup razvoju turističkih ponuda i implementacija održivih načela jedini su ispravni put”, poručio je Glavina.

Turizam

Kamperi – novi hit europskog turizma u vrijeme koronavirusa

Published

on

Izvor: Pixabay

Pandemija koronavirusa izmijenila je turističke navike, a čini se kako je jedan od pobjednika tih promjena putovanje kamperima. 

Nakon mjeseci rada na prvoj liniji obrane protiv koronavirusa, španjolska medicinska sestra Yone Alberich spremna je za odmor, no pitanje je kakav.  

Odlazak na odmor inače je uključivao let u inozemstvo, no sada kad se virus i dalje širi, Yone ne želi putovati avionom. 

Medicinska sestra ne želi ni odsjedati u hotelu ili biti među gomilama ljudi, pa je sa suprugom unajmila kamper. 

„Ideja je da se držimo podalje od ljudi kako se ne bismo zarazili“, ističe 32-godišnjakinja koja ima malo dijete i živi u španjolskom obalnom gradiću Castellonu. 

„A u vrijeme covida-19 što je bolje nego putovanje s domom?“. 

Socijalno distanciranje na snazi je diljem Europe, pa stanovnici mijenjaju i svoje navike po pitanju putovanja. Nedavna anketa pokazala je da 90 posto Španjolaca želi ostati u svojoj domovini umjesto da putuju u inozemstvo. 

Čak 83 posto njih planira koristiti svoj automobil umjesto javnog prijevoza. 

Fabrizio Muzzati, voditelj specijalizirane španjolske putničke agencije Aquiestoy Caravaning, tvrdi kako mnogi ljudi koji ranije nisu razmišljali o odmoru u domu na kotačima sada to čine.

„U vrijeme kad cijeli svijet traži sigurnost, velik broj ljudi će to pokušati zbog novih okolnosti“. 

S ublažavanjem restrikcija putovanja iznajmljivanje kampera „intenzivno“ se nastavilo, objavio je prošli mjesec ASEICAR, udruga koja okuplja iznajmljivače takvih vozila, istaknuvši kako bi to moglo biti „ključno za oživljavanje turizma ovo ljeto“. 

Pravo ludilo

Takva situacija nije samo u Španjolskoj. 

„Od popuštanja mjera nastalo je pravo ludilo za kamperima, posvuda“, rekao je Francois Feuillet, predsjednik Europske federacije kampera (ECF). 

„Kamperi predstavljaju slobodu, uštedu i ekologiju. Sada tome dodajemo zdravlje i sigurnost, pa je za nas to prava blagodat“. 

Interes raste u cijeloj Europi, pa brojke pokazuju da je danas pet milijuna korisnika i dva milijuna vozila. 

U Njemačkoj, glavnom europskom tržištu, u svibnju je registrirano više od 10 tisuća novih kampera, što je rast od 32 posto u odnosu na prošlu godinu, dok ih je u Francuskoj registrirano 3,5 tisuća, što je rast od gotovo dva posto.  

U Španjolskoj, manjem, no brzorastućem tržištu, u lipnju je bilo 1,2 tisuće novih registracija, što je rast od 20 posto u odnosu na prošlu godinu, stoji u podacima ASEICAR-a. 

Veća je potražnja i za unajmljivanjem kampera. 

Platforma Yescapa je u lipnju imala više od 32,5 tisuća rezervacija, a potražnja u srpnju i kolovozu veća je za 60 posto u odnosu na prošlu godinu. 

Rast domaćeg turizma

Iako su se europske granice otvorile 15. lipnja, većina ljudi ne želi putovati u druge države, naglašava suosnivač Yescape Benoit Panel. 

„Otkad se pojavio covid, gotovo da nema prekograničnih rezervacija“, što inače čini 20 posto prometa, otkrio je. 

Jose Pascal Guiral, izvoznik keramike koji inače ljetuje u inozemstvu, prvi put u životu unajmio je kamper nakon ublažavanja mjera, a odmor je proveo putujući španjolskim Pirinejima. 

„Ne samo da je puno ljepše nego putovanje avionom i spavanje u hotelu, nego vam daje pravi osjećaj slobode. Putujete tjedan dana, a čini se kao da je prošao mjesec“, rekao je Guiral. 

Julio Barrenengoa Gomez, direktor tvrtke Caravanas Holidays, ističe kako je kriza povećala interes za nacionalnim turizmom. 

„Ljudi inače žele kamper da bi putovali Europom, no ove godine žele ostati u Španjolskoj“. 

„Zbog želje da posjetimo Europu izgleda da smo zaboravili koliko je Španjolska lijepa. Ova će godina ojačati domaći turizam“. 

Drugi vjeruju kako će zdravstvena kriza ubrzati prijelaz s masovnog turizma. 

„Ova pandemija će promijeniti navike ljudi jer će manje htjeti biti na mjestima s puno ljudi“, smatra Fernando Ortiz, direktor proizvođača kampera Benimar. 

„Ne nužno zbog rizika – pronaći će se cjepivo – nego jer ljudi žele moći promijeniti svoje planove tijekom putovanja. A to će potrajati“, zaključio je. 

Ucitavanje vijesti

Turizam

U Hrvatskoj oko 16.000 turista iz BiH i Srbije

Published

on

Hrvatska nije, kako se očekivalo, potpuno zatvorila svoje granice za državljane Bosne i Hercegovine i Srbije.

Oni koji uz državljanstvo tih zemalja imaju državljanstvo neke članice EU mogu slobodno kao i do sada ulaziti i boraviti u Hrvatskoj bez ograničenja, bez obzira na to odakle dolaze.

Iako u BiH i Srbiji broj zaraženih eksponencijalno raste i svakog je dana više od 300 novozaraženih, Hrvatska i dalje dijelu njihovih državljana omogućuje nesmetan ulazak na svoj teritorij. Takav potez pravda se borbom za što bolju turističku sezonu.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u ovom trenutku u Hrvatskoj je oko 5000 turista iz Srbije i oko 11.000 iz BiH. Riječ je o onima koji su se prijavili putem aplikacije evisitors. Tu nisu evidentirani vikend-turisti koji iz Hercegovine dolaze na jednodnevni boravak na hrvatsku obalu.

U ovom trenutku u Hrvatskoj je oko pola milijuna stranih gostiju. Najviše iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Češke, Mađarske, Slovačke.

Primjerice, trenutno je u Hrvatskoj 92 tisuće slovenskih turista, a broj njemačkih je na 90 posto broja iz prošle sezone. Zbog drastičnog povećanja broja novozaraženih u Hrvatskoj njemački mediji, posebno Bildt, već danima provode kampanju protiv odlaska u Hrvatsku, mađarski premijer Viktor Orbán već je pozvao Mađare da ne ljetuju na Jadranu, nego na Balatonu.

Za sada niti jedna od zemalja iz kojih na Jadran dolazi najviše turista Hrvatsku nije stavila na svoju crvenu koronalistu i propisala da oni koji dolaze iz Hrvatske prvo moraju u karantenu, donosi Jutarnji list.

Ucitavanje vijesti

Turizam

U Hrvatskoj više od pola milijuna turista

Published

on

U Hrvatskoj boravi više od pola milijuna turista od kojih je oko 430.000 stranih, a najviše inozemnih gostiju iz Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske, Austrije, Slovačke i Mađarske, objavila je u subotu Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te u nautičkom charteru (sustav eCrew), na današnji dan u hrvatskim destinacijama prvi put u ovoj godini boravi više od 500.000 turista od kojih je oko 430.000 stranih turista. U ovom trenutku najviše inozemnih gostiju dolazi s tržišta Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske, Austrije, Slovačke i Mađarske, naveo je HTZ.

„Najveći turistički promet ostvarujemo s onih tržišta na kojima provodimo intenzivne promotivne aktivnosti koje za cilj imaju pozicioniranje naše zemlje kao zanimljive, ali prije svega sigurne turističke destinacije. Ostvareni rezultati dokazuju kako smo u tome i uspjeli jer je Hrvatska jedna od rijetkih turističkih destinacija Mediterana u kojoj se ostvaruje turistički promet”, istaknuo je direktor HTZ-a Kristijan Staničić.

Goste s dalekih izvaneuropskih tržišta, ali i sa tržišta Velike Britanije, Francuske ili Skandinavije očekuje se tijekom sredine srpnja s povećanjem broja aviolinija koje će, procjenjuje Staničić, pozitivno utjecati na cjelokupni promet u zemlji, a posebice na rezultate destinacija srednjih i južnih dijelova Dalmacije.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić pritom je naglasio kako je i dalje od iznimne važnosti odgovorno ponašanje te pridržavanje i poštivanje svih propisanih epidemioloških mjera. 

U dosadašnjem dijelu srpnja, odnosno u razdoblju od 1. do 10. srpnja u Hrvatskoj  je ostvareno gotovo 600 tisuća dolazaka (46 posto rezultata ostvarenog tijekom istog razdoblja lani) i 4,4 milijuna noćenja (53 posto rezultata ostvarenog tijekom istog razdoblja lani).

Promatrajući noćenja ostvarena u istom razdoblju po županijama, najviše ih je ostvareno u Istarskoj (1,2 milijuna noćenja), Primorsko-goranskoj (975.000 noćenja) i Zadarskoj županiji (819.000 noćenja). Slijede Splitsko-dalmatinska županija sa 706.000 noćenja, Šibensko-kninska s 321.000 noćenja, Dubrovačko-neretvanska sa 188.000 noćenja te Ličko-senjska županija sa 167.000 noćenja u srpnju. 

Najviše je noćenja u dosadašnjem dijelu srpnja ostvareno u destinacijama Vir, Rovinj, Medulin, Mali Lošinj, Poreč, Umag, Crikvenica i dr.

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Najčitanije