Evo novosti iz MUP-a: Prekoračenje brzine od 10% neće se tolerirati, uvode se i ispiti za bicikliste?

Izvor: D.Prša/Nacionalno

Nedavno je završeno javno savjetovanje oko novog Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje do 2030. godine. Glavni cilj donošenja tog plana smanjenje je broja poginulih u prometu jer u prethodnom razdoblju nisu ostvareni zacrtani ciljevi. Jedna od mjera kojom se to planira postići je stroža kontrola prekoračenja brzine. Istražuje se i mogućnost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača, kao i uvođenje ispita za bicikliste.

Sada je na snazi regulativa koja dopušta 0,5 promila alkohola u krvi vozača, što se ne odnosi na profesionalne i mlade vozače, a kao jedna od mjera navodi se da će se istražiti mogućnost i učinkovitost promjene graničnih vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača. Provedba ove mjere mogla bi početi od ove godine do 2023.

Novi Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa, o kojem je završeno javno savjetovanje, donosi bitne promjene u odnosu na prethodni plan s obzirom na to da nije ostvaren glavni cilj da se u prošlom desetljeću broj poginulih u prometu smanji za 50 posto u odnosu na 2010., na 213. Naime, 2019. bilo je 297 poginulih na cestama, a lani 237, iako su prošla i ova godina obilježene koronakrizom i zatvaranjem gospodarstva te posljedično manjim prometom.

Novim planom određeno je 13 područja djelovanja, za svako od njih predložene su mjere.

Jedna od mjera je i da se istraži učinkovitost sustava Alcohol Interlock i njegov utjecaj na smanjenje broja nesreća te da se potiče profesionalne vozače na korištenje tog sustava. Sukladno provedenim istraživanjima učinkovitosti, predložit će se i obveza ugradnje uređaja Alcohol Interlock u vozila osoba koje su više puta uhvaćene pijane u vožnji.

Među ostalim istražit će se i predložiti rješenja za učinkovitiju naplatu kazna te uvođenje kontrole prosječne brzine, pogotovo u tunelima. Potaknut će se i jedinice lokalne samouprave da nabave uređaje za mjerenje brzine, pri čemu će se tolerancija uređaja za mjerenje brzine svesti na minimalno moguću. Ta tolerancija ili, kako se službeno naziva, sigurnosna razlika iznosi 10 km/h za brzine do 100 km/h, a za veće brzine od toga iznosi 10 posto. Sukladno svjetskim smjernicama, postupno bi se uvodili i sustavi za nadzor brzine u vozilima koji vozače informiraju o njihovoj trenutačnoj brzini te ih upozoravaju voze li nepropisnom brzinom.

Istražit će se i inovativne mogućnosti onemogućavanja vozača da koriste mobitel tijekom vožnje i predložiti rješenja. Kao mjere za pješake i bicikliste navode se edukacije pješaka i provođenje biciklističkih ispita.

Jedna od mjera je i podizanje svijesti o važnosti međusobnog poštovanja vozača motocikala i mopeda te vozača ostalih vozila.