Da bi se poboljšala kvaliteta javne uprave u Hrvatskoj, potrebno je jačati svijest o etičnom ponašanju kako među njezinim zaposlenicima tako i među građanima, te provesti informatizaciju sustava, kazao je ministar uprave Lovro Kuščević.
Ministar Kuščević predstavio je na međunarodnoj konferenciji pod nazivom “Daljnji koraci za jačanje integriteta u Hrvatskoj” kampanju za podizanje svijesti zaposlenika i građana o etičnom ponašanju i očuvanju integriteta zaposlenika i cjelokupnog javnog sektora.
Konferenciju je organiziralo Ministarstvo uprave u suradnji s Državnim institutom za javnu upravu Republike Finske (HAUS) i Visokom školom za javnu upravu Republike Francuske (ENA).
Ministarstvo uprave pokrenulo je u veljači ove godine, u sklopu programa IPA 2012., zajedno s Državnim institutom za javnu upravu Republike Finske (HAUS) i Visokom školom za javnu upravu Republike Francuske (ENA), twinning projekt pod nazivom “Jačanje integriteta javnog sektora” vrijedan 700.000 eura koji će trajati do svibnja 2018. godine.
Integritet, objektivnost i učinkovitost zaposlenika javne uprave osnovne su pretpostavke za učinkovito i stručno obavljanje poslova. Svrha projekta stoga je poboljšati standard etičnog ponašanja zaposlenika što će pridonijeti većem zadovoljstvu građana radom javne uprave. Pouzdana, otvorena i transparentna javna uprava usmjerena na građane ključan je preduvjet za stvaranje dobrog poduzetničkog okruženja koje jamči bolji standard svih građana, ističu organizatori skupa.
Ministar Kuščević je istaknuo da je, po anketi koju je Ministarstvo uprave provelo na tisuću ispitanika, odnos javnih službenika prema strankama ocijenjen s relativno visokom ocjenom 3,6 od ukupno 5.
Kazao je da se najveći iskorak po tom pitanju može napraviti podizanjem standarda etičnog ponašanja među zaposlenicima te digitalizacijom javne uprave. Republika Hrvatska je mlada demokracija, a za uzor možemo uzeti stare demokracije poput Francuske, Austrije i Njemačke. Mislim da ćemo najveći iskorak napraviti upravo podizanjem etike kod naših službenika i digitalizacijom javne službe. Dakle, digitalizacija, informatizacija, kad je sve dostupno na webu, kad je sve transparentno, onda to znatno umanjuje mogućnost korupcije, pogodovanja ili sukoba interesa, kazao je ministar.
Kuščević je kazao da je potrebno jačati svijest među javnih službenicima da postoje radi građana, radi rješavanja njihovih problema i da moraju raditi u službi razvoja zemlje. Građanima je pak poručio da imaju pravo na informacije i pritužbe na rad tijela javne uprave.
Građani pritužbu na neetično ponašanje državnih službenika mogu podnijeti putem besplatnog telefona u Ministarstvu uprave (0800 0304), putem elektroničke pošte (prituzbe@uprava.hr) ili poštom Ministarstvu uprave (Maksimirska 63, Zagreb). Mogu se obratiti i povjereniku za etiku tijela u kojem je službenik zaposlen ili čelniku državnog tijela u kojem je službenik zaposlen.
Pritužbu rješava povjerenik za etiku u tijelu u kojem je državni službenik zaposlen. Rok za rješavanje je 60 dana od zaprimanja pritužbe. Ako u tom roku ne dobiju odgovor ili odgovorom nisu zadovoljni, mogu se obratiti Etičkom povjerenstvu, neovisnom tijelu nadležnom za promicanje etičkih načela u državnoj službi pri Ministarstvu uprave.