Povezite se

Turizam

Dva jaja 180 kn !!! I to je naš turizam !

Objavljeno

-

Postaljena je ustaljena praksa da svakog ljeta, kad krene turistička sezona, krenu i brojne priče o cijenama i velikim računima na koje se žale mnogi turisti. Sa naslovnica medija “vrište” fotografije sa istaknutim cijenama koje šokiraju javnost cijenama.

Da čovjeku pamet stane kad pogleda istaknuti cjenik ispred restorana u jednom od naših turističkih gradova. Svjedočimo tome i današnjoj fotografiji koju je objavila gospođa na svojem Facebook profilu gdje se vide “nebeske” cijene jednog restorana na Hvaru.

Naravno da cijene i trebaju biti daleko veće nego izvan sezone ali ipak ono što si pojedini ugostitelji dozvoljavaju pretrjerano je i za zgražanje. Cijene u tom hvarskom restoranu “bodu u oči” jer ako želite pojesti “musle” morat će te platiti “samo” 120 kuna. Tost 120 kuna, a jaja benedict ni manje ni više, 180 kuna. Iako je riječ o tkz. luksuznom restoranu na rivi, mnogi se pitaju od čega su ta jaja, možda “zlatna”, no kako bilo da bilo željeli bi čuti i vaše mišljenje da li bi platili za dva jaja 180 kn ili za tost 120 kuna ???

Nacionalno

Evo zbog čega nam brojni turisti dolaze tri puta: prvi put,zadnji put i nikad više. Ovo je osvanulo ispred jednog najprosječnijeg restorana na Hvaru.

Objavljuje Vesna KljajićNedjelja, 21. srpnja 2019.

Gospodarstvo

Zadarska Putnička luka Gaženica proglašena Lukom godine

Published

on

Zadarska Putnička luka Gaženica (Zadar Cruise Port) proglašena je Lukom godine 2019. godine na najprestižnijoj dodjeli nagrada lukama za kružna putovanja Seatrade Cruise Awards, održanoj u Hamburgu.

Priznanje je to struke koja je ocijenila u kategoriji Luka godine između Zadar Cruise Porta, norveškog OldenLeona te japanske Yokohame da je putnička luka u Gaženici u posljednjih godinu dana postigla najveći napredak u upravljanju lukom za kružna putovanja.

Nagrada Seatrade Cruise Awards dodjeljuje se više od 10 godina najboljima u industriji kružnih putovanja. Svake godine za titulu najbolje svjetske luke konkurira nekoliko stotina luka što pobjedu Zadar Cruise Porta čini izrazito značajnom za zadarski turizam i gospodarstvo, ali i razvitak turizma cijele Hrvatske.

“Otkako je Zadar Cruise Port ušao u Global Ports Holdinga (GPH), globalnu mrežu luka za kružna putovanja, potpuno smo se posvetili uvođenju najboljih praksa i standarda u upravljanju lukama koje smo stekli kroz godine iskustva”, istaknuo je predsjednik uprave GPH-a Emre Sayın. 

“Jako nas veseli ova nagrada koju dodjeljuje struka jer je ona potvrda da se sav trud uložen u ovu luku, od strane Zadarske županije, Lučke uprave Zadar i GPH-a, isplatio. Ova nagrada motivira nas da nastavimo s radom u Zadru i u svim ostalim lukama kojima upravljamo”, dodao je.

Nova glavna direktorica Zadar International Ports Holdinga Rebeka V. Pevec, koja je radila na procesu nominacije te je upoznata s procedurama koje su bile potrebne za ulazak među tri finalista, kazala je kako se radi o velikom priznanju koje poticaj za daljnje napredovanje.

“S obzirom na to da smo prva hrvatska putnička luka koja je osvojila ovu nagradu, ovo je ujedno i iznimna promocija grada Zadra, zadarske regije, a i Hrvatske. Zadar je predivan grad i Zadarska županija ima toliko toga za ponuditi. Pružajući najbolju moguću uslugu gostima i posjetiteljima, posadi i kompanijama za kružna putovanja, sigurna sam da će pored struke i oni prepoznati napredak koji je Zadar Cruise Port ostvario kroz ovih proteklih godinu dana”, rekla je Pevec.

Nagrade su dodijeljene u sklopu najvećeg sajma kružnih putovanja Seatrade Europe 2019, a Zadar i Zadarsku županiju predstavljali su ZIPO i GPH, Lučka uprava Zadar, Turistička zajednica grada Zadra i Zadarske županije te Zračna luka Zadar. Ta suradnja dovela je zadarsku luku do titule Luke godine, a cilj je uz daljnju suradnju u Zadar i Zadarsku županiju privući još veći broj posjetitelja.

“To je dodatan poticaj da nastavimo razvijati sve potencijale luke s izvrsnom infrastrukturom, s konačnim ciljem da Zadru vratimo povijesni značaj ključne prometne točke istočne strane Jadrana, ali i da Gaženica bude primjer uspješnog prožimanja turizma, prometa i zaštite okoliša. Ukratko, luka s vizijom“, naglasio je župan Zadarske županije Božidar Longin.

Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić rekao je kako se pokazalo ono što su najavljivali, da je kombinacija izvrsne infrastrukture i jednog od najvećih svjetskih lučkih operatera najbolji mogući put u izgradnji prepoznatljivosti Zadra i Zadarske županije kao svjetski relevantne destinacije kruzerskog turizma. 

Ucitavanje vijesti

Turizam

U turizam treba ulagati, odgovornost je i na iznajmljivačima i vlasti

Published

on

Dodao

Koliko pojedini iznajmljivači ulažu u turističke kapacitete, a koliko jedinice lokalne samouprave? Jasno je kako za uspjeh u turizmu odgovornost leži na obje strane.

Iznajmljivač Tonči turizmom se bavi četiri godine i ne može se načuditi onima koji misle kako je to lagan posao u koji se može ući s malim početnim ulaganjem, pa tako kaže: “Sami prihod koji smo ostvarili, gotovo smo sve vratili u kuću. Preko 45 do 50 tisuća eura se uložilo u ovu kuću nakon što je iz obitelji prešla u turizam.” On je turistima tako na raspolaganju devedeset dana u godini, od 0 do 24 sata. A kako bi se napredovalo, naglašava, treba zatomiti pohlepu i početi razmišljati o gostima.

“Sve bi ste htjeli zaraditi kroz najam! Šta ste ponudili za to!? Jesmo li očistili puteve, jesmo li napravili trim i biciklističke staze!? Di su nam mala nogometna igrališta!? Di su nam tereni!?”

Odgovornost tako leži na obje strane. Jednako kao što bi jedinice lokalne samouprave trebale ulagati u menadžment destinacije, za sigurnu zaradu, stručnjaci upozoravaju, i sami iznajmljivači bi trebali trebali uložiti trud u animaciju gostiju.

Barbara Marković, edukatorica za obiteljski smještaj, tako kaže da “koliko god vi uložili u smještaj, ako ne nudite unutar smještaja neku uslugu, nećete se izboriti za svoje tržište.” Novi sustav kategorizacije, dodaje, također treba prilagoditi stanju na terenu, a inspektore bolje educirati.

Edukatorica Marković također kaže kako “ne može apartman koji ima krasne uvjete, pogled na more, veliku kvadraturu pasti sa zvjezdicama dok neka garaža u suterenu dobiti četiri zvjezdice bez problema.”

Ministar turizma Gari Cappelli je tijekom svog gostovanja u Dnevniku N1 rekao kako je Hrvatska dosegnula svoj maksimum od 20 milijuna turista te kako ne možemo više očekivati da u glavnoj sezoni imamo rast od dva, pet ili 15 posto. Moramo razvijati predsezonu i postsezonu, tvrdi ministar Cappelli.

Kako bi izračunali koliko još turista može uopće stati u županiju, u Turističkoj zajednici Splitsko-dalmatinske županije su napravili studiju nosivih kapaciteta, koja na nacionalnoj razini još nije izvedena.

Joško Stella, direktor TZ Splitsko – dalmatinske županije tvrdi kako navedena studija “jasno govori, u sedmom i osmom mjesecu imamo oko 500.000 noćenja prostora. Znači, između pet i deset posto možemo još rasti, što ne znači da možemo bit opušteni.” Jer je prostora u ostalom dijelu godine još na pretek.

Da dvadeset milijuna gostiju nije previše, misle i građani s kojima smo razgovarali, a koji trpe komunalni nered jer, kažu, nemaju izbora. Oni s kojima smo pričali misle kako je turizam jedini izvor prihoda u državi, pa onda moraju i pretrpjeti turiste.

Ucitavanje vijesti

Turizam

Gari Cappelli o turizmu: Hrvatska je dostigla svoj maksimum

Published

on

Ministar turizma Gari Capelli najavio je novu strategiju hrvatskog turizma koju će predstaviti za vrijeme hrvatskog predsjedanja Europskom unijom.

Kada je riječ o stanju u turizmu, kaže da je Hrvatska dostigla maksimum od 20 milijuna turista u sezoni

“Nemojmo se uspoređivati s Turskama i sličnima, Hrvatska to nije i neće nikada biti”, rekao je ministar i dodao kako se više ne može očekivati da u glavnoj sezoni imamo rast od dva, pet ili 15 posto više, kazao je za N1.

“Došli smo do maksimuma od 20 milijuna turista i moramo razvijati predsezonu i posezonu.”

Ističe kako stalno govori da ne možemo očekivati velika povećanja. “Mi s ovom infrastukturom, to je naš maksimum, podizanje kvalitete, gledati na tržištima što radimo i da ne mislimo sumanuto da možemo u dva mjeseca zaraditi bogatstvo, mnogima će se obiti o glavu to što su radili ove sezone”, smatra ministar.

Kaže da su promijenili Zakon o kategorizaciji kako bi uvjerili male iznajmljivače da moraju podizati kvalitetu. Četiri, pet zvjezdica, kuće s bazenima, podizanje kvalitete smatra ključnim za uspjeh i navodi da su takve vile u Svetom Petru u Šumi popunjene više od 150 dana u godini.

Uvjerava da hrvatski turizam nije propao. “Na današnji dan u Hrvatskoj je četiri posto više turista, toliko o tom Bernardićevom propadanju.

Zaključio je i da su svi gosti dobri i da su svi kvalitetni neovisno o visini platežne moći. 

Na pitanje mogu li istupi diplomatkinje Elizabete Mađarević i napad na turiste zbog njihove boje kože u Splitu pokvariti sliku Hrvatske kao sigurne zemlje odgovara da ne i da takve događaje osuđuje. Istaknuo je da u odnosu na broj turista koji nam dolaze da smo itekako sigurna zemlja, prenosi N1.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije

Impressum I Kontakt I Oglašavanje I Uvjeti korištenja © 2019 Nacionalno.hr