Četiri ponude iz Srbije stigle za autobus iz filma “Ko to tamo peva”, evo što kažu u Jadran filmu

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Za autobus iz kultnog filma “Ko to tamo peva”, vjerojatno najpoznatiji rekvizit iz arhiva Jadran filma, stigle su četiri ponude iz Srbije, no u upravi nekadašnjeg jugoslavenskog Hollywooda iz zagrebačke Dubrave rezolutno odgovaraju – autobus nije na prodaju.

“Dobili smo ponudu za suradnju od više tvrtki koje se bave produkcijom i eventima s područja bivše Jugoslavije, ali i četiri ponude iz Srbije za prodaju autobusa s natpisom ‘Krstić i sin’. No, to smo morali otkloniti jer taj autobus, jednostavno, nije na prodaju”, kazao je predsjednik uprave Jadran filma Vinko Grubišić.

Dodao je i kako sami nastavljaju prije nekoliko godina započetu obnovu autobusa čiji je završetak, kako ističe Grubišić, “nažalost, zaustavila propast jedne velike hrvatske korporacije koja je trebala biti sponzor”. Nakon poslovnog sloma tog nekad i u Europi moćnog, ali neostvarenog pokrovitelja, Grubišić ističe da su uspostavljeni odnosi s nekoliko drugih sponzora, ali i da su obnovu ipak, za sada, odlučili nastaviti sami.

Nastavlja i kako je riječ o ozbiljnom ulaganju u temeljitu rekonstrukciju tog mercedesova autobusa jer, kako u zagrebačkoj Dubravi ističu, a parafrazirajući citat iz “Ko to tamo peva”: “Njemačka vozila su najbolja na svijetu – Die Beste.”

“No, međutim, naša želja koja je značajno usporila obnovu jest da autobus učinimo mehanički prihvatljivim i tehnički potpuno ispravnim, odnosno da bude u voznom stanju. Moramo ga ostaviti vizualno originalnim, ali tehnički ispravnim da može voziti kao registrirani autobus. To znači više tehničkih, naizgled nevidljivih preinaka, primjerice. zamijeniti stari kočioni sutav sa sajlama danas prihvatljivim sustavom”, kaže Grubišić.

“Ovaj autobus će zaista voziti po cestama bivše Jugoslavije. Zaista će tu biti i neki Miško koji će nas voziti zavezanih očiju. Uostalom, to nam ionako rade”, zaključio je. Kako ističu u Jadran filmu, riječ je o autobusu mercedes-benzu O 3500 koji se proizvodio od 1949. i koji, suprotno uvriježenu mišljenju, nije bio model koji se mogao voziti po srbijanskim provincijskim zemljanim cestama uoči izbijanja Drugog svjetskog rata i bombardiranja Beograda, završne scene filma Slobodana Šijana.

H