Izvor: Nacionalno/D.Prša

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da ne očekuje da će tisuće kineskih radnika graditi Pelješki most.

Kad će početi radovi na Pelješkom mostu?

“Nakon što su osigurana sredstva EU u 85-postotnom iznosu za projekt cestovnog povezivanja južne Dalmacije i potpisan ugovor s kineskim izvođačem radova krajem travnja u Dubrovniku, stekli su se svi uvjeti za početak gradnje Pelješkog mosta. Trenutačno traju pripremne radnje, a prema mojim informacijama, izvođač radova obavlja i razgovore s potencijalnim podizvođačima radova.

Krajem srpnja i službeno počinju radovi, kako je i predviđeno ugovorom. Nakon uvođenja izvođača u posao, slijedi razdoblje od sedam-osam mjeseci u kojem će se ispitivati podmorje i pripremati izvedbeni projekti i slično. Dakle, ima još dosta posla na pripremi prije same fizičke gradnje mosta.

No očekujem da sve bude kako je i predviđeno ugovorom. S druge strane, počinje realizacija i ostalih faza projekta. Natječaj za pristupne ceste raspisan je, a pristigle ponude trenutačno se evaluiraju u Hrvatskim cestama. Naime, paralelno s početkom gradnje mosta na jesen kreće gradnja i pristupnih cesta. Raspisivanje natječaja za treću i četvrtu fazu projekta, koje uključuju gradnju stonske obilaznice, planirano je za jesen pa ćemo izvođače radova za taj dio imati vjerojatno u 2019. godini. Uglavnom, sve ide po unaprijed određenom terminskom planu”, kazao je Butković u intervju Večernjem listu.

Koliki bi udio poslova na Pelješkom mostu mogle dobiti hrvatske tvrtke kao podizvođači radova?

“Hrvatske ceste od kineskog su izvođača zasad dobile jedan zahtjev za odobrenje podizvođača radova, i to za projektantski dio posla, a riječ je o jednoj hrvatskoj tvrtki. Vjerujem i očekujem da će se dosta hrvatskih tvrtki i u samom izvođenju radova uključiti u gradnju mosta, ali i u gradnju pristupnih cesta. Prema Zakonu o javnoj nabavi, dozvoljeno je 30 posto posla ustupiti podizvođačima. Očekujem da će to u slučaju Pelješkog mosta i pristupnih cesta biti uglavnom hrvatske tvrtke”, rekao je ministar.

Hoće li izvođači radova na Pelješkom mostu i pristupnim cestama imati problema s pronalaskom radne snage?

“Postoji dovoljan broj kvota u slučaju da radna snaga bude dolazila iz inozemstva. Vlada je u tom dijelu napravila iskorak pa smo i u građevinarstvu povećavali kvote. To je već uhodan proces i tu ne bi trebalo biti problema”, kazao je Butković.

Stalno se govori o mogućem dolasku kineskih radnika na gradilište mosta. Koliko bi njih moglo doći?

“Ne znam koliko će biti kineskih radnika, očekujem ih svakako određen broj, ali ne na tisuće”, rekao je Butković, piše Večernji list.