Povezite se

Gospodarstvo

Brnjac: Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija

Objavljeno

-

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac u ponedjeljak je izjavila da se turistički sektor iznimno dobro pripremio za izvanrednu situaciju uzrokovanu koronavirusom te da su upravo ove dobre turističke rezultate, uz mjere Vlade i Nacionalnog stožera civilne zaštite, dovele do toga da je Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija.

Komentirajući tvrdnje turističkih djelatnika koji smatraju da će trebati dvije-tri godine da se turizam vrati na brojke iz 2019. godine, ministrica Brnjac je nakon sastanka s predstavnicima hotelske industrije istaknula da je od iznimne važnosti “strateški promišljati daljnje korake kako bismo uspostavili održiv i otporan sustav.”

Pri tome je bitno da se svi ponašaju odgovorno i drže propisanih epidemioloških mjera, kako bi se održao pozitivan trend dolazaka gostiju u ovoj sezoni i time ostvarili preduvjeti za održavanje sigurnosti u sljedećim godinama, napominje.

“Turistička 2019. bila je iznadprosječna po svemu, ali sam broj gostiju koji su dolazili ne znači da i tolike prihode. Stoga nam je važna strategija razvoja turizma, jer je važno znati gdje idemo, koji nam je cilj i kako će se razvijati hrvatski turizam u budućnosti. Ova situacija s Covidom je izvanredna, turistički sektor se izuzetno dobro pripremio i upravo su ove dobre rezultate koje imamo, uz Vladine mjere koje su prvenstveno očuvale radna mjesta te mjere Stožera civilne zaštite, dovele do toga da je Hrvatska prepoznata kao sigurna destinacija”, istaknula je ministrica Brnjac.

Dodala je kako je teško već danas razgovarati o posezoni, budući da sezona još uvijek traje. “Sezona za nas traje i nije gotova. Turisti su prepoznali da smo sigurna destinacija, prate situaciju i zato očekujemo dobre rezultate”, poručila je Brnjac.

Po njezinim riječima, ministarstva turizma, zdravstva i vanjskih poslova komuniciraju s državama koje u stavile Hrvatsku na crvenu listu, tražeći da se Hrvatska tretira po županijama, jer situacija nije svugdje ista.

“Stoga, uz epidemiološke prilike koje će se događati, očekujemo od drugih država da revidiraju svoje liste. Mi imamo najveći broj turista iz Njemačke, Poljske, Češke i Mađarske te s obzirom da smo auto destinacija, zahvaljujući dobroj promociji HTZ-a, iskoristili smo svoje prednosti i dobru cestovnu mrežu”, zaključila je ministrica turizma i sporta.

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić kazao je da nije bilo mjera pomoći u ožujku, ova turistička sezona definitivno ne bi bila ovakva jer bi “poslodavci bili prisiljeni otpustiti značajan broj radnika, a bez radnika nema ni turizma”.

“U fokusu su nam mjere za zadržavanje radnih mjesta i o tome pod hitno moramo dobiti informaciju, jer poslodavci trebaju donositi određene odluke. Osim toga, važno je osiguranje likvidnosti za sljedeću turističku godinu, a danas se raspravljalo i o mogućnosti korištenja sredstava EU fondova”, istaknuo je Ostojić.

Kazao je i da je po pitanju mjera za očuvanje radnih mjesta udruga turizma dala svoj prijedlog resornom ministarstvu još početkom srpnja u dvije varijante.

“Nije cijeli turistički sektor u istoj situaciji, jer primjerice putničke agencije su najgore prošle. Dvije su varijante – jedna je iznos od 4.000 kuna po zaposlenom i nastavak postojećih mjera, dok je druga naknada od 2.000 kuna koju bi nezaposleni dobili da su na zavodu. Mislimo da je bolje radnike zadržati u kompanijama zbog njihove sigurnosti”, poručio je Ostojić.

Predsjednik Uprave rovinjske Maistre Tomislav Popović istaknuo je kako su i u objektima te kompanije pale brojke turista, jer ih je znatan broj otišao, a samo u zadnjih pet dana oko dvije tisuće. Ipak, ocjenjuje da ne stoje loše u hotelima. “Očekujemo da ćemo solidno odraditi rujan s time da će neki hoteli biti otvoreni tijekom cijele godine”, rekao je Popović.

Gospodarstvo

Ćorić: Kreditni rejting plod je Vladine konzistentne makroekonomske politike

Published

on

Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić ocijenio je kako je potvrda kreditnog rejtinga na BBB minus agencije Standard & Poor’s  plod konzistentne makroekonomske politike koju je Vlada vodila proteklih godina te političke stabilnosti koju su kreirali.

“Činjenica je da smo i tijekom izbornog razdoblja išli s jasnim mjerama, mjerama očuvanja radnih mjesta s jedne strane, a s druge strane mjerama za očuvanje likvidnosti gospodarstva. Pad BDP-a unatoč jako velikom udjelu turizma u našem BDP-u manji je nego se projiciralo i naš izlazak i krize, odnosno dolazak na razinu 2019. godine, prema projekcijama, dogodit će se nešto ranije”, rekao je Ćorić gostujući u Dnevniku RTL-a.

“U narednom razdoblju nas očekuje kontinuirana opservacija trendova u gospodarstvu i sigurni smo da ćemo adekvatno odgovoriti, ako bude potrebe”, rekao je.

Komentirajući izjavu predsjednika Zorana Milanovića da su procjene kreditnih agencija zastarjele, Ćorić je ustvrdio kako ga “njegovi ekonomski savjetnici nisu dobro brifirali”.

“Procjene rejting agencija ne odnose se samo na kamatne stope i na jeftin novac na koji se on referirao nego i na adekvatnost neke zemlje za poslovanje i u konačnici na ukupnost ekonomskih odnosa u nekoj zemlji. Zbog toga procjene rejting agencija su itekako relevantne za sve potencijalne ulagače u Hrvatsku”, kazao je Ćorić.

Komentirajući korupcijske afere koje HDZ-u ne idu u prilog, Ćorić je rekao da je “korupcija boljka većine sustava”. Protiv korupcije se treba kontinuirano boriti te vjeruje da će zakonske izmjene koje je najavio ministar uprave i pravosuđa Ivan Malenica, te akcijski plan i strategija borbe protiv korupcije, napraviti pomak u tom smjeru.

Na pitanje što će napraviti da se spriječe ovakve afere, Ćorić je rekao da je transparentnost pretpostavka boljeg i racionalnijeg trošenja proračunskih novaca. “Teško je u kratkom roku učiniti da sustav bude transparentan, no na tome se treba raditi”, rekao je i istaknuo da državna uprava i veća poduzeća moraju predočiti svoje stavke javnosti.

 

(Hina)

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

Jadrolinija i autoceste na 70 posto, Croatia Airlines u najvećem padu

Published

on

Jadrolinija i autoceste ostvarile su 70 posto lanjskog prometa, dok zračne luke bilježe najveći pad, a Croatia Airlines je prevezla 67 posto manje putnika, piše u utorak Večernji list.

Hrvatska je imala dobru turističku sezonu s obzirom na pandemiju koronavirusa. Turisti su na našu obalu najviše i ove godine dolazili cestovnim pravcima, što je potvrdilo Hrvatsku prvenstveno kao autodestinaciju.

Zadnjih godina domaće zračne luke rušile su rekorde po broju putnika kao i Croatia Airlines. No kriza zbog COVID-19 najviše se odrazila na zračni promet pa je tako i pad broja putnika na hrvatskim aerodromima i u zrakoplovima hrvatske nacionalne kompanije znatno veći u odnosu na pad prometa na autocestama.

Iako se na početku pandemije koronavirusa činilo da će ovo biti jako teška godina za hrvatskog brodara Jadroliniju, ipak pad broja prevezenih putnika i vozila njezinim brodovima nije tako velik.

U Jadroliniji kažu da su u prvih osam mjeseci ove godine prevezli 5,722.446 putnika te 1,727.230 vozila, što je 60 posto prevezenih putnika te 71 posto prevezenih vozila u istom razdoblju 2019. U srpnju i kolovozu ove godine Jadrolinija je prevezla 3,659.915 putnika i 1,064.417 vozila, što je 67 posto putnika i 79 posto vozila u odnosu na lanjski srpanj i kolovoz.

No rezultati Croatia Airlinesa za ovu godinu nisu, nažalost, ni blizu Jadrolinijinima. Tako je u prvih osam mjeseci ove godine CA prevezao 67 posto manje putnika nego lani.

U špici sezone, u srpnju, prevezeno je 70 posto manje putnika u odnosu na lanjski srpanj, a u kolovozu 67 posto manje putnika u odnosu na kolovoz 2019. Hrvatske su zračne luke, pak, u prvih osam mjeseci imale samo 20 posto prometa u odnosu na isto razdoblje prošle godine, odnosno kroz njih je prošlo samo 1,7 milijuna putnika, donosi Večernji list.

Ucitavanje vijesti

Gospodarstvo

HEP u Splitu postavio 200. punionicu za električna vozila

Published

on

HEP-ova mreža ELEN punionica prostire se na području svih 20 županija i Grada Zagreba te pokriva sve autoceste i druge važne cestovne pravce u Hrvatskoj, gradska središta i turistička odredišta, uključujući i više otoka. Na HEP-ovim se punionicama istovremeno može puniti više od 400 električnih automobila, odnosno polovine svih registriranih električnih automobila u Hrvatskoj.

Naša mreža punionica već danas omogućuje svim hrvatskim vozačicama i vozačima, korisnicima električnih automobila, da nesmetano putuju do bilo kojeg odredišta u Hrvatskoj. Samo u posljednjih godinu dana postavili smo više od sto punionica. I to je pokazatelj koliko smo ubrzali realizaciju investicija u HEP-u. Zahvaljujući takvom pristupu, procjenjujemo da ćemo ove godine imati rekordnu realizaciju investicija, iznad 4 milijarde kuna“, izjavio je Frane Barbarić, predsjednik Uprave Hrvatske elektroprivrede d.d.

200. ELEN punionica, ukupne snage 93 kW, omogućava istovremeno punjenje dvaju automobila. Punionica ima sva tri standardizirana priključka kako bi je mogla koristiti sva dostupna električna vozila na tržištu. Osim te punionice, HEP je u suradnji s Gradom Splitom postavio i pustio u rad i punionice u Ulici Antuna Branka Šimića te Putu Brodarice. Na temelju potpisanog sporazuma o suradnji, postavit će se još 22 punionice.

Grad Split je zeleni grad  koji želi biti dio zelenog  društva, a upravo postavljanje električnih punionica u našem gradu dio je te zamisli. Također, to nije moguće bez suradnje s raznim dionicima u Republici Hrvatskoj, a upravo je HEP jedan od najvažnijih. Ove tri novootvorene punioce kao i dodatnih 22 koje će biti puštene u rad do kraja godine, zalog su za još bolju suradnju HEP-a i Grada Splita i na drugim planovima, prije svega na razvojnim projektima koji su sastavni dio Smart citya, pravca u kojemu želimo ići“, izjavio je Andro Krstulović Opara, gradonačelnik Grada Splita.

Na području Splitsko-dalmatinske županije, HEP je do sada postavio ukupno 19 punionica, uključujući dvije punionice na Hvaru i tri na Braču, a planira ih postaviti još 27, uključujući dvije punionice na otoku Visu. Ukupno je ovaj investicijski ciklus postavljanja punionica na području Splitsko-dalmatinske županije vrijedan 12 milijuna kuna.

S najviše hidroelektrana na svom području, Splitsko-dalmatinska županija oduvijek prednjači u korištenju obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj. Daljnji iskorak je napravljen na Visu gdje je zahvaljujući sunčanoj elektrani otok postao energetski samoodrživ. Drago mi je da HEP u tom smjeru ide i na otoku Hvaru.  Također, zahvaljujući HEP-u imamo priliku biti među predvodnicima i što se tiče infrastrukture za električna vozila“, izjavio je Blaženko Boban, župan Splitsko-dalmatinske županije.

Postavljanje 200 ELEN punionica diljem Hrvatske, HEP je financirao vlastitim sredstvima te sredstvima iz EU fondova kroz projekte EAST-E, NEXT-E te bigEVdata. Korištenje HEP-ovih ELEN punionica još je uvijek besplatno, a komercijalizacija usluga uslijedit će nakon što se testiraju sve mogućnosti usluge korisnicima i razrade modeli naplate. HEP snažno promiče koncept i konkretne prednosti e-mobilnosti, budući da je riječ o neizostavnom dijelu energetske tranzicije Hrvatske prema niskougljičnom društvu i jednom od ključnih dijelova Europskog zelenog plana.

(HEP)

Ucitavanje vijesti

Najčitanije