Povezite se

Turizam

Britanski turistički div Thomas Cook propao, nezbrinute stotine tisuće putnika

Objavljeno

-

Najstarija svjetska turistička tvrtka Thomas Cook u ponedjeljak je propala ostavljajući stotine tisuća putnika (foto ilustracija) širom svijeta nezbrinute što će pokrenuti najveću mirnodopsku operaciju povratka ljudi u britanskoj povijesti.

Likvidacija tvrtke, koja zapošljava 22.000 ljudi, označava kraj jedne od najstarijih britanskih kompanija koja je život započela 1841. organiziranjem lokalnih izleta. Preživjela je dva svjetska rata, bila začetnicom turističkih paket-aranžmana i masovnog turizma.

Tvrtka je upravljala hotelima, odmaralištima i zrakoplovima koji su ugostili 19 milijuna ljudi godišnje u 16 zemalja. Trenutno ima 600.000 turista, većinom iz Njemačke, Britanije i Skandinavije, širom svijeta što je prisililo britansku vladu i osiguravajuća društva da koordiniraju operaciju zbrinjavanja klijenata tvrtke golemih razmjera.

Predsjednik uprave tvrtke Peter Fankhauser s dubokim žaljenjem je objavio da je tvrtka prestala raditi nakon što nije uspjela postići dogovor s vjerovnicima u grčevitim pregovorima tijekom vikenda.

Britanska uprava za zrakoplovni promet (CAA) objavila je da je Thomas Cook prestao poslovati i da vlasti imaju u pripremi zrakoplove koji će početi vraćati u Britaniju više od 150.000 britanskih turista tijekom sljedeća dva tjedna.

“Želio bih uputiti ispriku milijunima naših klijenata i tisućama zaposlenika, dobavljača i partnera koji su nas poduprali godinama”, kazao je  Fankhauser u priopćenju objavljenom u ponedjeljak rano ujutro.

“Dubokom žalimo što nismo bili uspješni”, dodaje u priopćenju.

Na društvenim medijima pojavile su se fotografije napuštenih zrakoplova Thomas Cooka koji su uklonjeni sa svojih pozicija u zračnim lukama te zaposlenika koji ih napuštaju.

Svi letovi tvrtke otkazani su a putnici su upućeni na to da ne dolaze u zračne luke već da potraže informacije o organizaciji povratka na internetskoj stranici tvrtke.

Britanske vlasti kontaktiraju i hotele u kojima su gosti Thomas Cooka kako bi ih obavijestili da će troškove preuzeti britanska vlada putem osiguravajućih društava.

To se dogodilo nakon što su u Tunisu u hotelu zadržani gosti dok se ne riješi problem plaćanja njihova smještaja.

Kolaps turističkog diva mogao bi izazvati scene kaosa širom svijeta, piše britanska agencija Reuters, napominjući da su turisti sada u hotelima u neplaćenim sobama i u udaljenim odredištima poput Goe, Gambije ili Grčke.

Thomas Cook se urušio pod teretom dugova od 1,7 milijardi funti, konkurencije on-line turističkih usluga, izmijenjenog turističkog tržišta kojemu se nije prilagodio i geopolitičkih događaja. Prošle je godine toplinski val u Europi stvorio gubitke zbog odustajanja putnika od rezervacija.

Kompanija je u kolovozu postigla dogovor s kineskim dioničarem Fosun Tourismom i skupinom banaka i vlasnika obveznica o financijskoj injekciji ‘teškoj’ 900 milijuna funti. Zauzvrat je kineska tvrtka trebala postati vlasnikom najmanje 75 posto udjela u Thomas Cookovom turističkom poslovanju i 25 posto udjela u zrakoplovnoj tvrtki.

Preostali udjeli trebali su pripasti zajmodavcima i vlasnicima obveznica.

Tvrtka je u zadnji čas bila suočena s novim zahtjevima da pronađe dodatnih 200 milijuna funti kako bi sa zajmodavcima postigla dogovor o dokapitalizaciji koja joj je trebala pomoći smanjiti dugove i prebroditi zimski period slabe potražnje za putovanjima.

Turizam

U hotelima popusti, a ulaznica za Plitvice 300 kuna

Published

on

Hrvatska više nije jeftina turistička destinacija a to neće promijeniti ni situacija s koronavirusom; bit će ovog ljeta sniženih tzv. cijena pozivnica, ali uprave ponajvećih hotelskih kuća jasne su – radije neće otvoriti sve hotele nego sobe puniti ispod cijene.

Dubrovački Importanne resort među rijetkima je objavio da u lipnju snižava cijene 30 posto te da će sniženja biti i tijekom ljetne špice. Istina, riječ je o luksuznim hotelima, ali, neovisno dolaze li iz zemlje ili iz inozemstva, gostima umanjuju račun za iznos cestarine na relaciji Ploče – Dubrovnik pa već snižena cijena pada otprilike za još 260 kuna ako ostaju barem dvije noći.

Ako, pak, boravak uključuje najmanje četiri noćenja, aranžman pojeftinjuje za petstotinjak kuna, odnosno za iznos cestarine u oba smjera. Hoteli Pinija u Petrčanima, Pastura u Postirama, Kolovare u Zadru, apartmani Medena u Trogiru, Fontana u Jelsi… nude popuste od 25 do 40 posto. Onima kojima nije važno u koje će jadransko mjesto ili hotel na odmor isplatit će se riskirati i pričekati “rasprodaju, komentira Večernji list.

Sindikalist Vilim Ribić ustvrdio je da jadranski domaćini dižu cijene kako bi im objekti ostali prazni i tako se kvalificirali za državne potpore. Direktor HUT-a Veljko Ostojić na to kratko odgovara: “Takva ideja može pasti na pamet samo nekom tko je na državnom proračunu. Nikako poduzetniku”.

No nekih poskupljenja u 2020. godini ipak će biti.

U Nacionalnom parku Plitvička jezera već su prije najavili više cijene, ali to su zbog koronavirusa odgodili do 12. srpnja. Nakon tog datuma cijena skače na 300 kuna, na što su već reagirale putničke agencije.

“Jedino se uz korekciju cijena možemo upustiti u borbu s konkurentima”, kaže Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija koja traži moratorij na lanjske cijene u nacionalnim i parkovima prirode te da se cijena ulaznica za školska putovanja od početka lipnja pa sve do kraja rujna ostavi na predsezonskoj razini.  Imaju i potporu Ministarstva zaštite okoliša, no to na Plitvicama nema odjeka.

Ravnatelj NP Plitvička jezera Tomislav Kovačević podsjeća da su zbog koronakrize cijene bile snižene nekoliko mjeseci, a za više od toga ne vidi ni opravdanje ni poslovnu logiku.

Ucitavanje vijesti

Turizam

Putničke agencije traže da se smanje cijene ulaznica za nacionalne parkove

Published

on

Izvor: Nacionalno/D.Prša

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u srijedu je izvijestila da je pokrenula inicijativu za smanjenjem cijena ulaznica u nacionalne parkove i parkove prirode, poručujući kako bi dobro došlo da svi dionici turističke industrije daju doprinos kroz korekciju cijena.

“Popuštanjem epidemioloških mjera i otvaranjem granica, nadamo se kako bismo ipak mogli ostvariti određeni turistički promet u ovoj turističkoj sezoni, ali uz uvjet da svi dionici turističke industrije daju svoj doprinos kroz korekciju cijena svojih usluga. Jedino tako možemo se upustiti u borbu s konkurentima za svakog gosta”, poručio je predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

Iz UHPA-e pritom podsjećaju da je pandemija covid19 nanijela velike gubitke turističkim agencijama i cijelom turističkom sektoru.

UHPA se u vezi smanjenje cijena ulaznica u nacionalne i parkove prirode već obratila Ministarstvu zaštite okoliša i energetike, koje je, kako prenose, dalo podršku tim zahtjevima.

Iz te udruge objašnjavaju da ta njihova inicijativa ima dva ključna zahtjeva.

Prvi je primjena moratorija na povećanje cijena ulaznica, proizvoda/usluga i naknada u nacionalnim parkovima i parkovima prirode, i to tako da se u 2020. zadrže cijene na razini 2019. za jednodnevne i višednevne posjete svim kategorijama posjetitelja (pojedinci i grupe, djeca i odrasli) te za sve vrste kupnje ulaznica (direktna i online).

Drugi je da se cijene ulaznica za organizirana školska putovanja u glavnoj turističkoj sezoni (lipanj – rujan) ostavi na razini predsezonskih (siječanj – svibanj) temeljem dane preporuke resornog ministarstva odgojno-obrazovnim institucijama o odgodi putovanja i tijekom ljetnog raspusta s obzirom na trenutnu situaciju.

“Očekujemo razumijevanje i podršku nacionalnih i parkova prirode, a da bi bili sigurni da će gosti izabrati upravo Hrvatsku za svoju ljetnu destinaciju potrebno je uložiti i dodatne napore i napraviti određene ustupke. Nemojmo se zavaravati, unatoč vjernosti i našoj gostoljubivosti, cijene će u ovim vremenima sigurno biti presudni faktor”, zaključuje Fain.

Hina

Ucitavanje vijesti

Turizam

Ostojić – Svaki pet Nijemac kaže da će na more – nadamo se k nama

Published

on

“Vjerujem da u ovoj sezoni možemo računati na goste iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Mađarske, Češke i Poljske jer je hrvatska epidemiološka situacija među najboljima na Mediteranu”, poručio je u razgovoru za Jutarnji list direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.

Nakon što je ministar turizma Gari Cappelli iznio plan otvaranja ljetne turističke sezone koji predviđa da će do kraja svibnja putovanja biti olakšana za Sloveniju, Austriju, Madarsku, Češku i Slovačku, a u lipnju za Njemačku i Poljsku, Ostojić je iznio plan otvaranja turističkih objekata, navodi dnevnik.

“Prošle godine smo iz tih zemalja ostvarili oko 60 posto ukupnog prometa. Objavljena je analiza kako je 19 posto Nijemaca spremno otići na ljetovanje izvan Njemačke – nekome to može zvučati malo, ali to je 15,5 milijuna! A kamo će ići? U racionalnoj analizi godišnjih odmora, a Nijemcima se ne može spočitnuti pomanjkanje racionalnosti, Hrvatska sa sjajnom epidemiološkom situacijom prvi je logičan izbor, sigurna autodestinacija. Nemamo baš puno vremena, moramo biti puno aktivniji nego što jesmo ijasno staviti do znanja kakav nam je režim putovanja i naš plan. Grčka i Portugal su to već učinili”, tvrdi Ostojić.

Optimizam temelji na činjenici da se novi slučajevi zaraze pojavljuju samo sporadično te da Hrvatska ima naj manji broj zaraženih u Europi. “Hrvatski zdravstveni sustav kapacitetima je spreman za pravodobnu reakciju u slučaju pojave virusa”, kaže Ostojić. No, upozorava da se granice ne trebaju otvarati po svaku cijenu: “Trebamo paziti da si ne zabijemo autogol i ne ugrozimo ono što smo mukom stvorili posljednjih mjeseci: da budemo poželjna destinacija”, donosi Jutarnji list.

Ucitavanje vijesti

Najčitanije